بینی فانتزی یکی از محبوب ترین مدل های بینی خصوصاً در میان بانوان می باشد که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبین مشتاق را به سمت عمل بینی فانتزی یا عروسکی سوق می دهد. این نوع جراحی بینی به دلیل ظرافت های منحصر به فرد خود ، دارای ویژگی های خاصی می باشد که در این مقاله از دکتر کیوان خوشخو ، بهترین جراح پلاستیک صورت و بینی تهران ، به بیان جراحی بینی فانتزی در تهران خواهیم پرداخت.

بهتر است بدانید بینی به دلیل اینکه در مرکز صورت قرار دارد تاثیر بسزایی در چهره فرد می گذارد به همین علت انتخاب یک مدل بینی مناسب باعث افزایش زیبایی و جذابیت چهره بیمار می شود. در جراحی بینی فانتزی در تهران به این نکته توجه کنید که این مدل بینی را همه افراد نمی توانند انتخاب کنند و باید ویژگی های بینی آن ها مناسب این نوع بینی باشد.

ویژگی های بینی فانتزی

یکی از یژگی های بینی فانتزی تغییراتی است که در بخش فوقانی پل بینی ایجاد شده و بینی صاف را با استفاده از برش هایی داخلی در بینی ، تغییر شکل می دهد. بخش دیگری که تحت تاثیر تغییرات در جراحی بینی فانتزی قرار می گیرد ، نوک بینی است. در این پروسیجر جراحی ، نوک بینی اندکی به سمت بالا متمایل می شود. در این فرایند لب و بینی ، تحت زاویه خاصی نسبت به یکدیگر قرار می گیرند. اهمیت زاویه بین لب و بینی در عمل بینی عروکس به اندازه ای است که می توان گفت مشخص ترین و بارزترین ویژگی در این فرایند جراحی در مقایسه با سایر انواع رینوپلاستی ، نوک بینی بوده که در اثر خلق این زاویه خاص ، ایجاد می شود. این زاویه ، بین نوک بینی و پل بینی شکل گرفته و مدل بینی عروسکی را که در واقع یک مدل زنانه است ، شکل می دهد. یکی دیگر از ویژگی های بینی عروسکی به پل بینی مربوط می شود ، که تحت آن ، پل بینی در موقعیتی کاملاً در وسط و مرکز کل صورت و پیشانی قرار گرفته و ویژگی های کل صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.

نکاتی درباره جراحی بینی فانتزی در تهران

  • برای انجام جراحی بینی عروسکی یا فانتزی بهتر است بینی فرد استخوانی باشد تا بهترین نتیجه را از انجام آن به دست آورد.
  • بهتر است عمل بینی فانتزی برای کسانی انجام شود که دارای چهره ظریف و کوچک هستند.
  • برای انجام این جراحی بهتر است به بهترین جراح بینی فانتزی تهران مراجعه کنید.

جراحی بینی فانتزی

بینی نیمه فانتزی چیست ؟

در این مدل بینی قوس کمی بر روی بینی وجود دارد و بینی به مقدار کمی کوچک می شود، در اصل باید بگوییم این نوع بینی حالتی بین بینی فانتزی و طبیعی می باشد.

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

  1. اولین و مهم ترین اقدامی که بیماران جهت انجام جراحی باید انجام بدهند انتخاب جراح با تجربه و با مهارت می باشد زیرا انتخاب جراح بر روی نتیجه جراحی بسیار تاثیر گذار می باشد.
  2. در صورتی که شما در گذشته به بیماری خاصی مبتلا بوده اید باید دکتر عمل بینی خود را از این موضوع آگاه کنید.
  3. اگر از دارو خاصی استفاده می کنید یا بدن شما نسبت به داروی خاصی واکنش نشان می دهد باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  4. افرادی که قصد انجام جراحی بینی فانتزی در تهران با دکتر کیوان خوشخو ، دارند باید مدتی قبل از عمل از مصرف داروهایی مانند آسپرین و پروفن که باعث انعقاد خون می شود ، خودداری کنند زیرا مصرف این موارد ممکن است باعث به وجود آمدن اختلال در حین جراحی شود.
  5. مصرف سیگار و الکل باعث اختلال در اکسیژن رسانی درحین عمل جراحی می شود ، از این رو به کسانی که قصد انجام این جراحی را دارند توصیه می شود مدتی قبل از جراحی از مصرف این موارد اجتناب کنند.
  6. انجام آزمایشات و مصرف داروهایی که پزشک قبل از جراحی برای بیماران تجویز می کند ، بسیار اهمیت دارد به همین علت بیماران باید در مصرف به موقع و سر ساعت داروها دقت کنند.
  7. بیماران باید به منظور رعایت بهداشت فردی خود ، روز قبل از رینوپلاستی استحمام کنند.
  8. آقایانی که به منظور جراحی به بیمارستان یا کلینیک مراجعه می کنند ، باید بدون ریش و سبیل باشند.
  9. در روز جراحی ، بیماران باید سوابق پزشکی خود را به همراه داشته باشد و هم چنین آن ها باید با یک همراه به بیمارستان جهت جراحی مراجعه کنند.

انواع بیهوشی در عمل بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی را می توان تحت روش های مختلفی از بیهوشی از جمله نوع عمومی یا تزریق آرام بخش از طریق سرم IV به انجام رساند. هر کدام از این موارد مزایا و معایب خود را دارند و هزینه ، امنیت و عوارض آن ها با هم متفاوت است. در هر عمل در کنار بیهوشی از بی حسی عمومی (با ترکیب لیدوکائین و آدرنالین) نیز استفاده می شود تا هم بینی بی حس شود و هم خونریزی کاهش پیدا کند.

تزریق آرام بخش با سرم IV : اغلب جراحان این روش را ترجیح می دهند ، اما برخی به این علت که امنیت ، تاثیر و راحتی بیماران در این تکنیک کمتر است از آن بهره نمی گیرند. پیش از شروع پروسه ، دارو از طریق یک لوله کوچک به داخل رگ وارد می شود. این امر معمولا خارج از اتاق عمل و به دست پرستار صورت می پذیرد. پس از تزریق بیمار وارد حالت خواب شده اما تنفس مختل نمی شود. با اینکه متخصصین بیهوشی زیادی مهارت کافی برای تزریق دوز مناسب را دارند ، با اینحال در مواردی بیمار به طور کامل بیهوش نمی شود و با تکان خوردن جراحی بینی فانتزی را بهم می زند. به علاوه اگر میزان این دارو زیاد باشد ، تنفس فرد دچار مشکل می شود.

بیهوشی عمومی : بر خلاف تصور عموم این تکنیک خطر کمتری نسبت به روش پیشین دارد. در این مورد مقدار کمتری از دارو برای بیهوش کردن بیمار استفاده می شود و در این مدت برای جلوگیری از بسته شدن راه تنفس ، یک لوله داخل گلو قرار می گیرد. عوارض و تاثیرات جانبی آن نیز کمتر هستند و سریع تر از بین می روند. تنها مشکل این روند حالت تهوع و استفراغ پس از عمل بینی فانتزی در تهران است ، اما با اقداماتی مثل ناشتا بودن پیش از پروسیجر و مصرف داروی ضد تهوع پس از آن می توان تا حد زیادی از این عارضه جلوگیری کرد.

نحوه جراحی بینی فانتزی در تهران چگونه می باشد ؟

برای انجام جراحی زیبایی بینی ، بهترین جراح پلاستیک صورت و بینی تهران یکی از روش های جراحی باز یا بسته را انتخاب می کند. در جراحی به روش باز ، پزشک یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می نماید ، در این روش پزشک دید بهتری برای رفع مشکلات بینی داشته و احتمال غیر قرینگی بر روی بینی کمتر می باشد. اما در جراحی به روش بسته هیچ برشی بر روی بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود ، در این روش دکتر عمل بینی دسترسی کمتری به نوک بینی دارد. انتخاب یکی از این روش ها را به خود جراح بینی بسپارید تا او با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از آن ها را انتخاب کند تا شما نتیجه ایده آلی از عمل بینی فانتزی در تهران به دست آورید.

بهترین داوطلبین جراحی بینی فانتزی در تهران

به طور کلی ، یک داوطلب ایده آل برای هر نوع جراحی ، از جمله عمل بینی به صورت فانتزی ، باید از شرایطی بعنوان پیش نیاز برخوردار باشد تا نتیجه مورد نظر و طراحی شده در طرح درمان ، محقق شود. برخی از این شرایط عبارتند از:

  1. سلامت عمومی
  2. عدم استعمال سیگار و محصولات مرتبط
  3. رسیدن به سن مناسب که در آن ، ساختار بینی به بلوغ و رشد کامل رسیده باشد.
  4. همچنین داشتن انتظارات منطقی از جراحی بینی فانتزی در تهران ، یکی دیگر ویژگی هایی است که بعنوان یکی از شرایط داوطلبی برای بهره مندی از مزایای این روند درمان ، الزامی می باشد.

آیا بینی گوشتی را می توان با مدل فانتزی درمان کرد؟

بسیاری بر این باورند که مدل فانتزی بر روی بینی های گوشتی ، قابل اجرا نمی باشد. این موضوع نسبی بوده و نمی توان آن را به عنوان یک قانون کلی و قطعی تلقی نمود. بمنظور تعیین قابلیت اجرای مدل فانتزی بر روی بینی گوشتی ، مراجعه به پزشک ، جهت انجام معاینات فیزیکی و بررسی ویژگی های بینی ، امری الزامی می باشد. پزشک بعد از انجام این اقدامات ، در خصوص قابلیت اجرا یا عدم اجرای مدل فانتزی بر روی بینی داوطلب ، به وی اطلاع رسانی می نماید.

جراحی بینی فانتزی

تفاوت مدل بینی طبیعی و فانتزی

اگر بخواهیم قبل از بررسی تفاوت مدل بینی عروسکی و مدل بینی طبیعی ، وجه اشتراک این دو مدل را مورد اشاره قرار دهیم ، باید بگوییم که در هر دو فرایند ، این تیغه بینی است که پزشک ، بیشترین مانور را روی آن انجام می دهد و متناسب با هر مدل بینی ، تغییرات مورد نظر را در پل بینی خلق می نماید. در خصوص تفاوت بین این دو مدل بینی باید بگوییم که زاویه بین لب و بینی در مدل عروسکی در مقایسه با مدل بینی طبیعی، اندکی بیشتر است. همچنین ، پل بینی در مدل عروسکی در مقایسه با بینی طبیعی اندکی قوس دار تر می باشد. ولی نهایتاً هر دو مدل بینی ، نتایجی را به دست می دهند که در آن ، بیشترین تناسب بین بینی و سایر ویژگی های صورت خلق شده و کل فرایند در مسیر بهبود و ارتقا کل چهره پیش می رود.

مزایای جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی در تهران علاوه بر اینکه مزایایی از قبیل ظرافت و زیبایی را با خود به همراه دارد ، می تواند مشکلات تنفسی مرتبط با مجاری بینی را نیز درمان نماید. یک فرایند جراحی بینی عروسکی قادر است جنبه های زیبایی و فانکشنال بینی را به روش های متعددی درمان نماید. برخی از این فاکتورها عبارتند از :

  • تغییر اندازه بینی ( که اغلب در مدل بینی عروسکی اندازه بینی کوچک تر می شود)
  • تغییر شکل و اندازه سوراخ های بینی
  • ایجاد هارمونی بین بینی و سایر ویژگی های صورت
  • تغییر اندازه و شکل پل بینی
  • بهبود شکل و اندازه نوک بینی
  • اصلاح انحراف در بینی
  • بهبود تنفس و خلاصی از مشکلات سینوسی

ویژگی های بهترین جراح بینی فانتزی چیست؟

برای اینکه انتخاب جراح به بهترین نحو انجام شده و عملکرد خوبی در انتخاب ایشان داشته باشید لازم است تا از ویژگی‌های بهترین جراحان بینی آگاهی داشته و آن ها را در حین انتخاب پزشک خود مد نظر قرار دهید. اگر در این زمنه عملکرد خوبی نداشته باشید ممکن است به نتایج خوبی از جراحی دست پیدا نکرده و برای جبران آن نیاز به صرف زمان و هزینه دوباره ای داشته باشید. اهمیت انتخاب بهترین دکتر بینی تهران در جراحی بینی فانتزی در تهران دو چندان می شود زیرا در این فرم از بینی تغییرات ظریفی ایجاد شده و بینی کوچک می‌شود. اگر ایشان از مهارت کافی برخوردار نباشد امکان دارد بینی بیش از اندازه کوچک شده ، فرد دچار مشکلات تنفسی شده و بدشکلی هایی در بینی ایجاد شود که امکان جبران آن ها وجود نداشته باشد.

 از جمله ویژگی های یک پزشک بینی فانتزی خوب عبارتند از:

  • با وجدان بودن 

سلامت بیمار و حفظ عملکرد صحیح تنفس بینی برای یک جراح خوب بیتی در تهران اولویت داشته و او تنها به منافع مالی خود فکر نمی کند؛ یک پزشک خوب جراحی زیبایی بینی را فقط در صورتی انجام می دهد که از عدم عوارض جدی و رضایت بخش بودن نتیجه برای بیمار اطمینان داشته باشد.

  • صرف زمان کافی برای بیماران

بهترین جراحان بینی کاملا بر این موضوع اشراف دارند که جراحی در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که به سلیقه بیمار نزدیک بوده و قادر به جلب رضایت او باشد. از همین رو قبل از جراحی بینی فانتزی در تهران ، زمان کافی را برای صحبت با بیمار و آگاهی از توقعات او از این جراحی زیبایی صرف می نمایند.

  • بررسی دقیق وضعیت سلامت بیمار

جراحی باید به ایمن ترین شکل ممکن انجام شده و بعد از آن عوارض جدی در فرد ایجاد نشود. این امر در شرایطی امکان پذیر است که بیمار از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل به سر برده و جراح از مهارت و تجربه کافی در زمینه عمل جراحی برخوردار باشد.

از همین رو پزشک قبل از جراحی سوالات کافی و دقیقی در رابطه با وضعیت سلامت بیمار را از او پرسیده و آزمایشات مرتبط را برای او تجویز می کند.

  • تجویز عکسبرداری های لازم

جراحی بینی فانتزی در تهران ، در صورتی موجب زیبایی بیشتر بیمار خواهد شد که بینی بیشترین تناسب ممکن را با اجزای موجود در صورت داشته باشد؛ به همین دلیل پزشک عکسبرداری هایی از زوایای مختلف را برای بیمار تجویز می کند. از دیگر ویژگی های یک پزشک بینی خوب می توان به داشتن صبر و تحمل بالا ، خوش برخورد بودن ، آشنایی با اصول ریاضی و زیبایی شناسی ، برخورداری از قدرت تصور بالا و غیره اشاره کرد.

بهترین دکتر بینی فانتزی در تهران کیست ؟

  • برای انتخاب بهترین جراح پلاستیک در تهران می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  • پس از انتخاب جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مورد به مطب او مراجعه کرده و نمونه کارهای او را مشاهده کنید.
  • انتظارات خود را از جراحی زیبایی بینی به پزشک مورد نظر بگویید تا او بتواند به خوبی شما را راهنمایی کند.

انتخاب جراح بینی فانتزی خوب در تهران

انتخاب بهترین جراح پلاستیک برای رینوپلاستی ، یک کار و در واقع وظیفه حساس شما می باشد. پزشک خوب برای بیمار خود در جلسه مشاوره ، مشتاقانه ، جلسه را برگزار کرده و به آن ، بعنوان فرصتی ارزشمند برای ایجاد یک رابطه توام با همکاری با بیمار ، با هدف پیشبرد فرایند جراحی بینی فانتزی در تهران در یک مسیر هموار و منتهی به یک نتیجه فوق العاده از عمل ، می نگرد.

در این جلسه ، پزشک با شفافیت و به زبانی ساده ، توضیحات لازم درباره فرایند را در اختیار بیمار قرار داده و او در مدیریت دغدغه ها از پروسیجر عمل بینی فانتزی ، یاری می رساند. بعلاوه ، پزشک با مطرح کردن پرسش هایی ، یک پکیج اطلاعاتی منحصر به فرد بیمار در خصوص سوابق پزشکی ، بیماری های قبلی ، آلرژی ها ، جراحی های قبلی و غیره را جمع آوری کرده و از آن برای ترسیم بهترین طرح درمان برای بیمار خود استفاده می کند.

وی همچنین ، دستورالعمل های لازم در خصوص اقدامات قبل و بعد از جراحی را که به عنوان دانه هایی از یک زنجیره به هم پیوسته در مسیر محقق شدن یک نتیجه عمل بینی فانتزی در تهران فوق العاده است ، در اختیار بیمار خود قرار می دهد.

در پروسه انتخاب یک جراح خوب در تهران ، نکاتی از قبیل برخورداری وی از بورد تخصصی جراحی بینی ، برخورداری از تجربه و مهارت عالی و برخورداری از سابقه ای درخشان در کارنامه کاری را مد نظر قرار دهید.

یکی از اقدامات تاثیر گذار در فرایند انتخاب جراح خوب ، مشاهده عکس های قبل و بعد سایر بیماران جراحی شده به دست او می باشد. با مشاهده این عکس ها می توانید کیفیت کار و سبک سلیقه جراح را با نوع سلیقه خودتان مقایسه کنید و با رویت عکس بیمارانی که ویژگی های بینی آنها قبل از جراحی ، شبیه به بینی فعلی شما بوده است ، پیش فرضی از نتیجه جراحی و شکل بینی تان بعد از جراحی به دست آورید.

و در آخر اینکه ، یک دکتر بینی خوب ، از ویژگی اخلاقی ارزشمند الویت دادن به منافع و سلامت بیمار خود برخوردار بوده و این دو فاکتور را در محوریت کار خود و در مرتبه بالاتر از منافع شخصی خود قرار می دهد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

  1. در صورتی که بیماران پس از جراحی ، دچار تورم و کبودی شده اند ، می توانند از کمپرس یخ به منظور برطرف کردن این عوارض استفاده کنند.
  2. زمان مناسب جهت استحمام پس از جراحی را از پزشک خود بپرسید.
  3. افرادی که عمل بینی انجام داده اند باید برای مدتی نمک و ادویه را از رژیم غذایی خود حذف کنند زیرا مصرف این موارد باعث افزایش ورم می شود.
  4. گرما تاثیر به سزایی در افزایش ورم پس از جراحی بینی فانتزی دارد از این رو توصیه می شود بیماران در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.
  5. در صورت احساس درد پس از اجازه از پزشک معالج خود اقدام به مصرف مسکن کنید و از مصرف خوسرانه مسکن خودداری کنید.
  6. به منظور راحتی بیماران ، بهتر است آن ها در طول دوره نقاهت لباس گشاد و دکمه دار به تن کنند.
  7. استعمال دخانیات و مصرف الکل باعث تاخیر در دوره بهبودی می شود از این رو توصیه می شود بیماران تا مدتی پس از جراحی از مصرف این موارد اجتناب کنند.
  8. بهتر است پس از جراحی ، رژیم غذایی خود را با غذاهای نرم و آبکی شروع کنید و تا مدتی از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن دارد خوددرای کنید.

در هنگام استراحت دو بالش در زیر سر خود قرار دهید این کار به کاهش ورم کمک می کند.

چگونه بعد از جراحی بینی فانتزی ، به بینی مان چسب بزنیم؟

بعد از برداشته شدن گچ بینی ، در مراحل اولیه ، پزشک بینی شما را چسب زده و نحوه چسب زدن را به شما آموزش می دهد تا خودتان در ادامه ، چسب زدن به بینی را انجام دهید.

  1. نخست دوش بگیرید و تمام بقایای چسب های قبلی بر روی بینی را بشویید. در حین شستن ، اقدام به جدا کردن چسب با دست نکنید. این کار می تواند باعث وارد آمدن فشار و کشش پوست بینی شود. اجازه بدهید آب به طور کامل بر روی چسب جریان یافته و چسب خودبخود ، جدا شود. پس از شل شدن کامل چسب ، آن را با ملایمت جدا کنید.
  2. سپس پوست بینی را به آرامی خشک کنید. گاهی مواد چسب باعث چرب شدن بینی می شود. پوست بینی را با اندکی الکل پاک کرده و اجازه بدهید خشک شود.
  3. چسب مناسب توصیه شده توسط پزشک را که تهیه کرده اید ، به تکه های 2.5 سانتی متری برش دهید. اکنون چسب زدن به بینی را آغاز کنید.
  4. نخست ، چسب زدن را از بالای بینی شروع کنید. هر تکه چسب باید تکه بعدی را تا حدودی پوشش دهد.
  5. اکنون نوبت به نوک بینی رسیده است. یک تکه چسب بلندتر را برش داده و از زیر بینی به گونه ای به سمت طرفین بینی بچسبانید که نوک بینی را اندکی رو به بالا هدایت کند. قسمت اضافی چسب در زیر نوک بینی را جدا کنید.

چگونه تورم بعد از عمل جراحی بینی فانتزی را کاهش دهیم ؟

تورم و کبودی بعد از رینوپلاستی اجتناب ناپذیر است. شما تحت یک جراحی تهاجمی قرار گرفته اید و کبودی و تورم امری کاملاً طبیعی می باشد. واکنش بدن بیماران مختلف در برابر تورم و کبودی ، متفاوت است. تورم آشکار تقریباً تا دو هفته طول می کشد و این مرحله ، بهترین زمان برای انجام اقدامات مفید برای کاهش تورم و کمک به بهبود است. فروکش کردن تورم داخل بینی گاهی تا یک سال طول می کشد. برای کمک به کاهش تورم و کبودی ، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. از کمپرس سرد استفاده کنید. در روز جراحی ، به محض رسیدن به منزل ، بر روی ناحیه اطراف بینی ، کمپرس سرد قرار دهید. کمپرس را در اطراف چشم ها ، روی چشم ها ، روی پیشانی و گونه ها و ناحیه اطراف بینی قرار دهید. از قرار دادن یخ مستقیماً بر روی بینی خودداری کنید.
  2. در زمان استراحت ، سر را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. از خم شدن ، اجتناب کنید. خم شدن باعث بالا رفتن سطح تورم می شود. می توانید با قرار دادن چند بالش ، سر خود را در زمان خوابیدن یا استراحت کردن ، بالاتر بیاورید.
  3. بعد از جراحی بینی فانتزی در تهران با دکتر خوشخو ، گچ و چسب بینی تان را دست کاری نکنید. هر چند وجود چسب و گچ بر روی بینی شما را معذب می کند ولی از دست کاری کردن آن خودداری کنید.
  4. قدم بزنید . از جای خود بلند شده و به آرامی قدم بزنید قدم زدن از لخته شدن خون جلوگیری کرده و به کاهش سطح تورم کمک می کند.
  5. از وارد آوردن فشار به بینی تان خودداری کنید. فشار ناگهانی از قبیل فین کردن یا عطسه کردن می تواند باعث آسیب دیدن ناحیه درمان و افزایش تورم شود.
  6. صبور باشید. بخش قابل ملاحظه ای از تورم در طول چند هفته اول بعد از جراحی ، فروکش می کند. ولی فروکش کردن تورم به طور کامل ، چندین ماه زمان نیاز دارد. صبور باشید و برای مشاهده نتیجه نهایی بینی جراحی شده تان ، حوصله به خرج دهید.

 هزینه جراحی بینی فانتزی در تهران چقدر می باشد ؟

هزینه عمل بینی فانتزی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی تهران ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه پرسنل بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه داروها و آزمایشات ، هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.

در تشریح مولفه های فوق الذکر در خصوص هزینه جراحی بینی فانتزی در تهران باید بگوییم که آنچه ما تحت عنوان هزینه عمل بینی پرداخت می کنیم ، در واقع برآیند هزینه مربوط به فاکتورهای متعددی که است که در طول فرایند جراحی ، دخیل می باشند. اگر بخواهیم ریزبینانه تر این موضوع را بررسی کنیم ، باید موارد زیر را متذکر شویم :

  • هزینه تست های پزشکی توصیه شده توسط جراح ، بر حسب نیاز و شرایط بیمار ، جهت استفاده از ترسیم طرح درمان
  • هزینه داروهای تجویز شده توسط پزشک جهت مصرف در دوره ریکاوری
  • هزینه امکانات و خدمات ارائه شده از سوی مرکز درمان در طول اجرای فرایند عمل بینی فانتزی در تهران
  • هزینه بیهوشی

آگاهی از این مولفه ها باعث می شود که نگاه منطقی به هزینه جراحی بینی به دست آورده و به این حقیقت دست پیدا کنید که با در نظر گرفتن تمام مولفه های دخیل در طول فرایند عمل بینی فانتزی ، هزینه این فرایند ، یک هزینه منطقی است.

عوارض جراحی بینی فانتزی

هر چند عمل بینی فانتزی در تهران به طور کلی بعنوان یک فرایند بی خطر شناخته شده است ولی مثل هر پروسیجر جراحی دیگری عوارض جانبی را به دنبال دارد. شما می توانید به روش های مختلف ، با برداشتن قدم درست در انتخاب دکتر بینی فانتزی ماهر و با تجربه و رعایت دستورالعمل های توصیه شده ، دامنه عوارض بعد از عمل را به حداقل سطح ممکن برسانید. بر اساس آمار به دست آمده ، در جراحی بینی فانتزی ، برخی عوارض جانبی رایج شامل موارد زیر می باشد:

  • خونریزی
  • تورم
  • کبودی
  • بی حسی در نوک بینی و لب بالایی
  • درد
  • گرفتگی بینی

لازم به ذکر است که این موارد ، همگی بعنوان عوارض جانبی اولیه ، موقتی بوده و بخش اجتناب ناپذیر جراحی محسوب می شوند. با گذر زمان ، در طول روند بهبود ، این عوارض جانبی بعد از جراحی بینی فانتزی نیز رفع می شوند. اهمیت انتخاب دکتر بینی فانتزی خوب به اندازه ای است که با دقت عمل به خرج دادن در گزینش آن می توان احتمال بروز بسیاری از عوارض جانبی ثانویه را حتی به نقطه صفر نزدیک کرد. برخی عوارض جانبی ثانویه از قبیل بر جای ماندن جای زخم ، مشکلات پوستی در ناحیه بینی و بافت اطراف آن ، عفونت ، عدم تقارن در بینی ، مشکلاتی هستند که می توان آنها را ماحصل بی دقتی خودمان در انتخاب بهترین جراح نسبت داد.

عمل بینی فانتزی برای چه صورت هایی مناسب است ؟

برای اینکه مشخص شود شما کاندید مناسبی برای انجام جراحی زیبایی بینی به فرم فانتزی هستید ، لازم است پیش از عمل نوع و ساختار بینی و همچنین ویژگی های چهره شما مورد معاینه و ارزیابی پزشک متخصص قرار بگیرد تا در نهایت نتیجه این پروسه با موفقیت و رضایت همراه شود. معمولا افرادی که دارای چهره استخوانی و کوچک همراه با بینی استخوانی و پوست نازک هستند ، بهترین کاندیدا برای انجام عمل بینی عروسکی به شمار می آیند. برای انجام این عمل لازم است اجزای صورت و بینی در هماهنگی و تناسب کامل باشند و بینی به نحوی جراحی شود که به تنفس بیمار صدمه و آسیبی وارد نشود. کوچک و بیش از اندازه سربالا کردن بینی می تواند ظاهر و عملکرد بینی را با صدمات جدی همراه کند ؛ به همین دلیل بیماران نباید اصرار به این موضوع داشته باشند که بینی آن ها بسیار کوچک و یا سر بالا شود. برای افزایش احتمال موفقیت در انجام جراحی بینی فانتزی ، توصیه می شود حتما به یک جراح خوب و با تجربه مراجعه نمایید.

دوره نقاهت بعد از عمل بینی فانتزی چقدر است ؟

برای بازگشت به فعالیت های روزانه ، حداقل به 5 الی 7 روز استراحت در منزل نیاز دارید. پس از این بازه زمانی با در نظر گرفتن دستورالعمل های مراقبتی بعد از عمل زیبایی بینی می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید.

آیا زخم و اسکار ناشی از جراحی بینی فانتزی روی پوست باقی می ماند ؟

باقی ماندن جای اسکار به مواردی مثل ضخامت پوست و مهارت جراح بستگی دارد. هرچه پوست ضخیم تر باشد ، احتمال اینکه جای برش های جراحی باقی بماند بیشتر است ، از طرفی اگر جراح از مهارت بالایی برخوردار باشد و برش ها را در نهایت دقت و ظرافت ایجاد نماید ، بعد از جراحی به هیچ عنوان جای اسکار و بخیه باقی نخواهد ماند.