همانطور که می دانید جراحی بینی جزء پرطرفدارترین جراحی های زیبایی می باشد که امروزه در میان آقایان نیز متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله از دکتر کیوان خوشخو ، بهترین جراح پلاستیک صورت و بینی می خواهیم به جراحی بینی در مردان بپردازیم و مشکلات شایع در بینی آقایان و همچنین بهترین فرم بینی که مناسب چهره مردانه است را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در ادامه این مقاله از دکتر کیوان خوشخو ، بهترین جراح بینی تهران ، تعدادی از نمونه کارها و فیلم های عمل بینی مردانه قرار داده شده است که می توانید آن را مشاهده کنید.

مشکلات شایع بینی در مردان

مسائل زیبایی در رابطه با این موضوع بسیار زیاد می باشد ، ما در ادامه برخی از شایع ترین مشکلات بینی در آقایان را ذکر کرده ایم :

  • داشتن قوز استخوانی بر روی پل بینی
  • داشتن نوک بزرگ و کروی شکل
  • بینی کشیده
  • نوک سر پایین
  • وجود سوراخ های بینی بسیار بزرگ
  • پل یش از حد گسترده یا خیلی مسطح
  • داشتن بینی های که دارای تو رفتگی شدید هستند.

البته لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین مسائل تعیین کننده زیبایی ظاهر یک شخص قومیت و ژنتیک او می باشد. علاوه بر آن مردان به دلیل آسیب های ورزشی ممکن است دچار زخم و یا شکستگی بینی شوند ، در آن صورت بینی کمی کج خواهد شد. بینی کج یکی از شایع ترین مشکلات و نگرانی های مشترک در میان مردان می باشد ، به همین علت جراحی زیبایی بینی انجام می دهند. اصلاح بینی های کشیده یا کج شده کار بسیار سخت و دشواری است. زیرا ممکن است بینی به دلیل کشیده شدن استخوان ها ، غضروف های کشیده شده یا حفره های بینی دچار انحراف شده باشد. غضروف و استخوان بینی دارای حافظه بوده ، به این صورت که در صورت انجام عمل بینی اصلاحی ، مجددا به موقعیت قبلی خود باز می گردند. یکی دیگر از مشکلاتی که برای افراد به وجود می آید و آن ها را مجبور به انجام عمل رینوپلاستی می کند ، مشکلات تنفسی می باشد. بسیاری از مردان در تنفس خود از راه بینی دچار مشکل هستند. به همین علت باید در زمان انجام جراحی بینی در مردان به راه هوایی آن ها توجه بسیار زیادی کرد. اصلاح کردن مسائل تنفسی به علت حفره ها ، پره های منحرف یا افتادگی دریچه تنفس را می توان همزمان با انجام جراحی زیبایی بینی نیز انجام شود.

جراحی بینی در مردان - دکتر خوشخو

بهترین شکل بینی برای مردان

آقایان در هنگام مراجعه برای جراحی بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه کنند که تجربه جراحی بینی در مردان را داشته باشد. بهترین مدل بینی برای انجام جراحی بینی مردانه ، مدل بینی طبیعی می باشد که در آن چین های اطراف بینی حفظ شده و سوراخ های بینی بسیار کوچک نمی شود. همچنین زاویه بینی نوک بینی و لب بالا حدود 90 الی 95 درجه می باشد و دارای قوس نامحسوسی است. آقایان بهتر است در این جراحی از انتخاب مدل های بینی فانتزی و غیره خودداری کنند.

عمل بینی در مردان چگونه انجام می شود ؟

در عمل زیبایی دماغ ، جراح بینی با توجه به مهارت خود یکی از روش های جراحی باز یا بسته را انتخاب می کند. در مقالات قبل به طور جامع درباره این دو روش جراحی توضیحاتی را مطرح نموده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

فیلم عمل بینی مردانه توسط دکتر خوشخو ، جراح بینی تهران

تفاوت جراحی بینی در مردان و زنان چیست ؟

  • بینی مردان و زنان از نظر آناتومی و زیبایی با یکدیگر تفاوت هایی دارند.
  • بینی مردان دارای اسکلت محکمی بوده و این موضوع رابطه مستقیمی با سیستم هورمونی آن ها دارد.
  • ضخامت پوست بینی در مردان بیشتر از زنان می باشد.
  • بینی مردان بلندتر از بینی زنان است.
  • بینی مردانه دارای برجستگی های بیشتری نسبت به بینی بانوان است.
  • بانوان از نظر زیبایی متقاضی بینی های ظریف و عروسکی هستند در حالی که در مردان این چنین نیست.

سن مناسب برای انجام جراحی بینی در مردان

آنچه که بیشتر متخصصان گوش و حلق و بینی بر روی آن اتفاق نظر دارند این است که بهتر است بینی افراد زمانی عمل شود که رشد صورت بیمار به طور کامل انجام شده باشد. زیرا بینی در مرکز صورت قرار دارد و اگر قبل از رشد کامل صورت مورد انجام جراحی قرار بگیرد ممکن است در رشد میانی صورت افراد مشکل ایجاد کند. به همین علت همواره توصیه می شود که انجام جراحی بینی در مردان در تهران تا کامل شدن زمان رشد صورت به تعویق بیافتد. اما آنچه که بیشتر جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی بر سر آن اختلاف دارند سن دقیق انجام عمل رینوپلاستی می باشد. چرا که از نظر ژنتیک سن رشد صورت در هر نژادی مختلف می باشد ، به عنوان مثال ممکن است در بعضی از نژاد ها در سن پایین و در بعضی از نژاد ها رشد صورت در سن های بالا تر کامل شود. معمولا زمان مناسب برای انجام جراحی در مردان 18 سالگی می باشد. عمل بینی در سنین بالاتر هیچ محدودیتی ندارد ، اما متقاضیان این نوع عمل باید بدانند که با بالا رفتن سن آن ها الاستینه و طراوت پوستشان کم شده است. پس در نتیجه نباید توقع آنان از عمل دماغ همانند جوانان باشد ، چرا که پوست افراد نقش بسیار مهمی در آن دارد.

نکاتی که در عمل بینی مردان باید به آن توجه شود به شرح ذیل می باشد :

آقایان حتما برای به دست آوردن نتیجه ایده آل به یک جراح بینی خوب و باتجربه در تهران مراجعه کنند. مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی را که جراح پلاستیک صورت و بینی توضیح داده است به طور کامل رعایت کنید ، دکتر کیوان خوشخو مقلات جامعی درباره مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی تهیه نموده و در وب سایت ایشان موجود است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

جراحی بینی در مردان - دکتر خوشخو

عوارض جراحی بینی در مردان چیست ؟

بسیار از افراد در جلسه مشاوره درباره عوارض عمل بینی در مردان می پرسند که باید به آن ها بگوییم در صورتی که برای جراحی زیبایی بینی به بهترین جراح بینی تهران ، مراجعه کنید و نکات مربوط به جراحی را رعایت نمایید دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد. تنها عارضه این نوع جراجی تورم ، کبودی ، آبریزش و گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود.

هزینه جراحی بینی در مردان چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی دماغ با توجه با دستمزد بهترین دکتر عمل بینی مردانه در تهران ، هزینه بیمارستان ، هزینه آزمایشات و داروها و غیره تعیین می شود. توصیه ما به شما عزیزان این است که برای دانستن هزینه این جراحی بهتر است ابتدا به جراح زیبایی بینی مراجعه کنید تا پس از معاینه و بررسی دماغ شما هزینه را اعلام کند.

آیا می توان همزمان با سایر جراحی های پلاستیک صورت ، عمل بینی مردانه انجام داد ؟

در مواردی که مردان خواستار تغییراتی در چهره خود باشند ، در صورت مراجعه به جراح پلاستیک و صورت می توانند برای بازیابی و زیبایی بیشتر چهره خود ، همزمان با جراحی بینی مردانه ، عمل های زیبایی دیگر نیز انجام دهند. البته این موضوع با نوع جراحی که لازم است در کنار عمل زیبایی بینی انجام شود ، ارتباط دارد و باید با مشورت پزشک صورت بگیرد.

نکاتی در رابطه با مراقبت های بعد از جراحی بینی مردانه :

  • حتما استراحت کافی داشته باشید و برای ماندن در منزل از قبل از جراحی کارهای مربوط به مرخصی خود را برنامه ریزی نمایید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • از غذاهای میکس شده و نرم در روزهای ابتدایی بعد از عمل بینی مردانه در تهران ، استفاده نمایید. جویدن زیاد و خوردن غذاهای سفت می تواند به بینی فشار وارد کند.
  • حتما در رژیم غذایی خود از میوه و سبزیجات استفاده نمایید.
  • مصرف پروتئین و ویتامین ها به ترمیم و ریکاوری سریع بعد از جراحی کمک زیادی می کند.
  • به صورت طاقباز در طول شب استراحت نمایید و دو بالش زیر سر خود قرار دهید.
  • مراقبت اسپلینت و پانسمان بینی خود باشید و از مرطوب شدن آن جلوگیری نمایید.

آیا نتیجه عمل بینی مردانه طبیعی به نظر می رسد ؟

بیشتر مردان خواستار طبیعی به نظر رسیدن بینی بعد از جراحی هستند. از این رو در پروسه جراحی بینی در مردان ، تلاش می شود تا ویژگی های صورت بررسی شده و برای اینکه هارمونی زیبا و طبیعی ایجاد شود ، بینی متناسب با ویژگی های صورت جراحی می شود. در پروسه زیبایی بینی آقایان تلاش می شود تا از کوچک کردن بینی و سربالا کردن بینی خودداری شود و تمرکز اصلی بر روی برطرف کردن عیوب و مشکلات بینی است و این موضوع موجب می شود تا در نهایت شاهد بینی کاملا طبیعی باشید.