همانگونه که بینی ها انواع متفاوتی دارند، جراحی بینی نیز به صورت های متفاوتی انجام می شود ، جراحی بینی استخوانی در تهران نیز یکی از انواع جراحی های بینی است که کاندیدای بسیاری دارد. عمل بینی استخوانی ، گوشتی ، طبیعی ، فانتزی و غیره از انواع جراحی های بینی می باشند که امروزه کاندیدای بسیاری دارند. برای آشنایی بیشتر تا انتهای این مقاله از دکتر کیوان خوشخو ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تهران همراه باشید.

بینی استخوانی

به بینی هایی با مشخصاتی چون پوستی نازک ، قوز بر روی بینی ، استخوانی محکم ، بینی استخوانی گفته می شود. اغلب افرادی که بینی استخوانی دارند جهت برطرف کردن قوز بینی تصمیم به انجام جراحی بینی استخوانی در تهران با دکتر کیوان خوشخو می گیرند. نتیجه عمل این نوع بینی ایده آل تر از جراحی بینی گوشتی می باشد. مدت زمان عمل زیبایی بینی استخوانی در مقایسه با بینی های گوشتی بسیار کوتاه تر است.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر خوشخو

 

ساختار بینی استخوانی

بینی های استخوانی ، مثل یک هرم هستند و از بینی های گوشتی ، نازک تر و انعطاف پذیرتر می باشند. به همین علت اصلاح و ترمیم این نوع دماغ ، برای جراح راحت تر است و نتیجه نهایی بهتری را به همراه دارد. پزشک در جراحی بینی استخوانی در تهران ، روی تیغه بینی تمرکز دارد و چون پوست ، در این دماغ ها خاصیت کشسانی بیشتری دارد ، رینوپلاستی اثرگذاری بیشتری دارد.

تشخیص بینی استخوانی

تشخیص بینی استخوانی از بینی های گوشتی و معمولی کاری بسیار آسان است به گونه ای که افراد با استفاده از مشخصاتی که در بالا ذکر کردیم می توانند به راحتی آن ها را از یکدیگر تشخیص دهند ، اما تشخیص میزان استخوانی و گوشتی بودن بینی تنها توسط جراح بینی مشخص می شود.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر کیوان خوشخو در تهران

 

علت قوز در بینی استخوانی

بیشتر افراد دارای بینی استخوانی ، بر روی پل بینی خود دارای قوز می باشند. این قوز ، شیب ناهمواری است که از پل بینی به سمت نوک بینی کشیده شده است. قوز بینی برجسته عمدتاً دارای ساختار غضروفی بوده و می تواند نیمرخ بینی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در واقع قوز بینی از تمام زوایا ، بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. عوامل وراثتی و ژنتیکی یا وارد آمدن یک ضربه شدید فیزیکی مثل تصادف خودرو ، می تواند علت ایجاد قوز بر روی پل بینی باشد.

تفاوت جراحی بینی استخوانی در زنان و مردان

بینی بعنوان کانونی ترین اندام در صورت ، ویژگی های اصلی یک چهره زنانه یا مردانه را به نمایش می گذارد. بینی مردان ، اغلب در مقایسه با بینی زنان ، بزرگ تر و پهن تر است ، در حالیکه بینی زنان باریک تر بوده و ارتفاع آن اندکی کمتر است.

بیهوشی در جراحی بینی استخوانی

بیهوشی در این نوع جراحی به صورت بیهوشی عمومی می باشد به طوری که بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند و متوجه تغییراتی که بر روی دماغ او اعمال می شود را نخوهد شد. با استفاده از این روش جراح می تواند به راحتی بر روی بینی تغییرات لازم را اعمال کند.

روش انجام جراحی بینی استخوانی

جراحي بیني استخواني نیز همانند سایر جراحی های بینی به دو صورت باز و بسته صورت می گیرد. اینکه در حین عمل پزشک از کدام یک روش ها استفاده می کند به خود جراح بستگی دارد. در اکثر موارد پزشک در جلسه مشاوره تکنیک مورد استفاده خود را بیان می کند و درباره نحوه انجام جراحی توضیحاتی را به متقاضی می دهد.

روند پروسه

در این نوع جراحی پزشک با توجه به روش انتخاب برشی را بر روی بینی ایجاد می کند و پوست را از تنه اصلی آن جدا می سازد. این عمل باعث می شود که پزشک به طور کامل بر روی ساختار بینی اشراف داشته باشد. پس از آن جراح با استفاده از ابزار های مخصوص اقدام به برداشتن استخوان و غضروف اضافه می کند و به بینی فرم بهتری را می دهد. همچنین در صورتی که بر روی پل بینی برآمدگی وجود داشته باشد آن را برطرف می کند. در آخر نیز پس از پایان تمامی اقدامات ، جراح بخیه های لازم را ایجاد می کند و بر روی آن پانسمان قرار داده می دهد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

استفاده از گرافت در عمل بینی استخوانی

در عمل بینی استخوانی در تهران مثل سایر انواع بینی ها ، تکنیک های مختلفی برای شکل دهی بینی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این تکنیک ها ، گرافتینگ می باشد. بر حسب نوع تغییرات مورد نیاز در بینی استخوانی شما ، از ایمپلنت های غضروفی برای شکل دهی بینی یا تقویت ساختار اسکلتی بینی استفاده می شود. ایمپلنت های غضروفی از بدن خود بیمار ، از نواحی از قبیل سپتوم ، گوش یا دنده گرفته می شود. در جراحی بینی استخوانی در تهران ، بعد از برداشته شدن قوز ، بینی از نمای روبرو پهن می شود. بعلاوه ، چارچوب بینی در بخش میانی ، سست می گردد. همین امر می تواند به مرور زمان ، باعث ایجاد ناهمواری در پل بینی شود. پزشک با استفاده از گرافت ، این ناحیه را تقویت کرده و از ایجاد مشکلاتی از قبیل ناهمواری در پل بینی پیشگیری می نماید. همچنین گرافت غضروفی در جراحی زیبایی بینی استخوانی ، در بیمارانی که موارد زیر جزو طرح درمان آنهاست ، استفاده می شود:

  • بالا کشیدن پل بینی
  • بهبود برآمدگی بینی
  • تغییر نوک بینی

تعیین بهترین زمان برای انجام جراحی بینی استخوانی

به منظور انتخاب زمان مناسب برای این پروسه ، باید نکاتی را در نظر داشت. در ادامه به این نکات پرداخته ایم :

فرد باید به بلوغ کامل فیزیکی رسیده باشد تا استخوان بینی به طور کامل رشد کرده باشد. به علاوه رسیدن به بلوغ روانی نیز نقش مهمی را در این مسئله ایفا می کند. نیاز است بیمار زمانی که قادر است به تنهایی و به صورت مستقل تصمیم گیری کند ، عمل بینی استخوانی در تهران را انجام دهد تا پس از انجام آن ، از تصمیم خود پشیمان نشوند.

احتمال بازگشت برآمدگی ، پس از جراحی بینی استخوانی

اگر اقدامات لازم را به دقت انجام داده باشید ، خطرات این پروسه به حداقل می رسند و احتمال بازگشت برآمدگی دماغ به کمترین حد خود می رسد. جراح می تواند نتایج ممکن را با استفاده از نرم افزارهای مخصوص پیش بینی کند و مراجعه کنندگان می توانند از این طریق ، متقارن شدن بینی در صورتشان را مشاهده کنند.

 

کاندیدای مناسب جراحی بینی استخوانی در تهران

  1. افرادی که تمایل به انجام این نوع جراحی دارند باید از سلامت روحی و جسمی برخوردار باشند. همچنین قبل از انجام هر کاری هدف خود را از انجام جراحی مشخص کند.
  2. افراد باید درباره نتیجه جراحی انتظارات معقولانه ای داشته باشند.
  3. افرادی که دارای برامدگی بر روی بینی اند ، بینیشان دچار شکستگی شده و دچار انحراف تیغه بینی هستند کاندیدای مناسبی برای انجام این نوع عمل هستند.

نکات و اقدامات قبل از عمل بینی استخوانی

  1. در انتخاب جراح بینی استخوانی خوب در تهران دقت کنید.
  2. درباره جراحی زیبایی بینی و جراح تحقیق کنید.
  3. با جراح خود یک جلسه مشاوره داشته باشید.
  4. در جلسه مشاوره از وی بخواهید تمامی اطلاعات لازم درباره نحوه عمل زیبایی بینی را در اختیار شما قرار دهد.
  5. آزمایشاتی که جراح برای انجام جراحی برای شما تجویز کرده است را انجام دهید.
  6. جواب آزمایش را در روز عمل با خود همراه داشته باشید.
  7. در صورت استفاده از داروی خاصی دکتر بینی خود را با خبر کنید.
  8. اگر دچار سرماخوردگی شدید انجام عمل زیبایی بینی را به تاخیر بیاندازید.
  9. در صورت استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی ، به مدت دو هفته پیش از عمل دماغ مصرف آن ها را قطع نمایید.
  10. چنانچه از داروهایی مانند وارفارین که رقیق کننده خون هستند استفاده می نمایید ، مصرف آن ها را به مدت 14 روز قبل از جراحی متوقف کنید.
  11. شب قبل از جراحی دماغ استحمام کرده و دوش بگیرید.
  12. در روز جراحی ناشتا بوده و به همین منظور به مدت 8 ساعت قبل از آن چیزی میل نکنید.

ریکاوری پس از عمل بینی استخوانی

پس از انجام رینوپلاستی بینی استخوانی ، بیمار تا چند ساعت تحت نظر قرار می گیرد و در صورت عدم بروز هر مشکلی ، همان روز مرخص می شود. درد و تورم ، و حتی آبریزش و خونریزی در هفته اول ، طبیعی است و احتمالا برای یک یا دو هفته ، زیر چشم ها و روی گونه ها کبودی رخ می دهد. این مشکل پس از مدتی و خود به خود از بین می رود و نیازی به نگرانی نیست. اما باید توجه داشته باشید که امکان دارد از بین رفتن ورم دماغ به صورت کامل ، یک سال زمان ببرد. بیشتر بیماران در هفته های اول ، وقتی بافت ها التیام یافتند ، متوجه تغییرات می شوند. در اکثر موارد پس از جراحی بینی استخوانی در تهران ، یک تامپون مخصوص داخل دماغ و یک اسپلینت روی آن قرار می گیرد تا از شکل جدید بینی محافظت شود. پانسمان باید یک هفته سر جای خود باقی بماند ، و پس از آن جراح بانداژ و بخیه ها را جدا می کند. به علاوه ، پزشک پس از عمل بینی استخوانی ، توصیه های لازم را به بیماران پیشنهاد می کند. با پیروی از این راهنمایی ها ، می توان به بهترین نتیجه ممکن رسید.

عکس قبل و بعد از رینوپلاستی بینی استخوانی

لزوم انتخاب یک جراح بینی استخوانی خوب در تهران

تاثیرگذارترین عامل بر نتیجه عمل زیبایی و موفقیت آمیز بودن آن ، میزان تجربه و مهارت جراح زیبایی بینی می باشد. جراح می بایست تجربه لازم در جراحی بینی استخوانی را داشته و سوابق موفقیت آمیز و رضایت بخشی در این زمینه داشته باشد. در غیر اینصورت نتیجه به دست آمده از عمل بینی استخوانی مورد رضایت فرد نبوده و ممکن است عوارضی در حین عمل بیني برای او ایجاد گردد. بنابراین در انتخاب بهترین جراح بینی تهران دقت نمایید.

انتخاب بهترین فرم بینی جهت عمل بینی استخوانی

افراد معمولاً قبل از جراحی بینی استخوانی استرس زیادی داشته و سوالات زیادی در رابطه با این جراحی زیبایی دارند که از جمله شایع ترین آن ها می توان به سوال ذیل اشاره کرد:

” کدام فرم بینی برای من مناسب تر است ؟ “

انتخاب فرم بینی نیازمند در نظر گرفتن فاکتورهایی است که در ادامه آورده ایم:

  • نوع بینی

تعیین کننده ترین فاکتور در تعیین فرم بینی ، نوع آن می باشد به گونه ای که اگر بینی تان گوشتی باشد به دلیل ضخامت پوست بینی ، زیاد بودن میزان بافت های زیرپوستی و همچنین ضعیف بودن ساختار غضروفی-استخوانی بینی چاره ای جز انتخاب فرم بینی تان نخواهید داشت. اما در صورتی که بینی تان استخوانی است هیچ محدودیتی در انتخاب فرم بینی نداشته و با در نظر گرفتن فاکتورهای ذیل می توانید یکی از 3 فرم طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی را برگزینید.

  • جنسیت

ویژگی های صورت آقایان و خانم ها و همچنین معیارهای زیبایی برای آن ها کاملاً با یکیدگر متفاوت می باشد. صورت خانم ها هرچه ظریف تر بوده و اجزای موجود در آن کوچکتر باشد زیباتر به نظر می رسد این در حالی است که کوچک بودن صورت و اجزا ، موجب کاهش جذابیت و زیبایی آقایان می شود. هرچه استخوان صورت آقایان قوی تر و اجزای صورت آن ها برجسته تر باشد ظاهر جذاب تر و قوی تری خواهند شد.

  • سلیقه

سلیقه هر فرد با دیگری کاملاً متفاوت بوده و معنی این جمله که ” زیبای نسبی است ” نیز دقیقاً همین باشد. برخی افراد زیبایی را در طبیعی بودن و برخی دیگر در عروسکی بودن اجزا می دانند. بدیهی است که مناسب ترین فرم بینی برای دسته اول بینی طبیعی و برای دسته دوم فرم فانتزی می باشد. همچنین افرادی که هیچ تمایلی برای نمایان بودن نتیجه جراحی بینی استخوانی در صورت خود ندارند ، نباید برای عمل دماغ فانتزی اقدام کنند.

  •  تناسب میان اجزا

رضایت بخش ترین و مطلوب ترین نتایج از جراحی ، زمانی حاصل خواهد شد که بینی با صورت و اجزای موجود در آن بیشترین تناسب را داشته باشد. بهترین جراحان بینی برای بررسی دقیق تر تناسب میان اجزا عکسبرداری هایی از جهات و زوایای مختلف بینی و صورت را برای تان تجویز می کنند که حتماً باید آن ها را انجام دهید.

آن ها مسائلی همچون زاویه میان لب و بینی و انتظارات شما را مدنظر قرار داده ، با قدرت تصور بالا و همچنین اشراف کاملی که بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی دارند بهترین فرم بینی را برای تان انتخاب می کنند.

مدل جراحی بینی استخوانی

جراحی زیبایی دماغ طبق سه مدل طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی انجام می شود ، حال با توجه به ویژگی بینی های استخوانی ، آن ها از انجام جراحي بیني به هریک از مدل های ذکر شده بهترین نتیجه را دریافت خواهند کرد. برای انجام جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی جراح پلاستیک صورت و بینی باید تغییرات بسیار زیادی را در بینی اعمال کند به همین علت افرادی که بینی آن ها استخوانی می باشد کاندید مناسبی جهت انجام این دو مدل هستند.

 

جراحی بینی استخوانی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

پس از عمل نکات بسیاری وجود دارد که رعایت آن ها الزامی است و ما در ذیل به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. بهتر است در معرض آفتاب قرار نگیرید.
  2. برای قرار گرفتن در آفتاب حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  3. داروهای تجویز شده بعد از عمل بینی استخوانی در تهران را سر وقت و به موقع مصرف کنید.
  4. استفاده از کمپرس یخ به مدت 48 ساعت بعد از عمل بینی ضروری است.
  5. به مدت دو ماه نمی توانید از عینک استفاده کنید.
  6. در مدت زمانی که جراح پلاستیک بینی تهران برای تان تجویز نموده است بر روی بینی خود چسب بزنید.
  7. از قرار گرفتن در محل های شلوغ پرهیز کنید.
  8. به هنگام خواب و استراحت در زیر سر خود دو بالشت قرار دهید.

 

تورم بعد از جراحی بینی استخوانی چه مدت طول می کشد ؟

با توجه به اصلاحاتی که انجام می شود تورم پس از جراحی کاملا طبیعی می باشد. اما میزان این تورم و مدت زمانی که طول می کشد بستگی به اینکه چه اقداماتی بر روی بافت بینی انجام می شود و فرد چه مقدار از نکات مراقبتی بعد از جراحی را انجام می دهد دارد. تورم بعد از جراحي بیني استخواني در تهران معمولا تا یک هفته بیشتر ادامه نمی یابد اما اگر تورم بیشتر از 6 ماه طول کشید حتما به پزشک مراجعه فرمایید و اقدامات لازم برای بر طرف کردن آن را انجام دهید. در این حین برای کاهش میزان تورم می توانید از میوه های همچون آناناس و آب کرفس و هویچ استفاده کنید.

 

جراحی بینی استخوانی

 

هزینه جراحی بینی استخوانی با دکتر کیوان خوشخو

هزینه عمل بینی استخوانی در تهران ، یکی از مواردی می باشد که افراد برای انجام جراحی دماغ به آن توجه می کنند. این هزینه به فاکتور های بسیاری وابسته است که پس از معاینه توسط جراح زیبایی بینی مشخص می شود. اگر قصد آگاهی دقیق از هزینه جراحی را دارید با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیرید.

 

عوارض جراحی بینی استخوانی

در این نوع عمل نیز همانند سایر جراحی ها عوارضی همچون درد ، تورم و کبودی وجود دارد. اما در صورت رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل و دستورالعمل های گفته شده پزشک ، ممکن است عوارض جانبی مانند کج شدن ، شکستگی ، عفونت ، ورود آسیب به عصب های دماغ ، خونریزی شدید و غیره برای افراد به وجود بیاید.
البته لازم به ذکر است که در صورتی که یک جراح خوب و کارآزموده برای انجام جراحی انتخاب کنید میزان احتمال وقوع این عوارض به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند. در ادامه به صورت جامع تر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

  • مشکلات بیهوشی

عوارض جانبی مربوط به بیهوشی که ممکن است بیمار بعد از عمل بینی استخوانی خود تجربه کند ، شامل حالت تهوع و استفراغ می باشد که در نتیجه تاثیرات ناشی از داروهای بیهوشی ، ممکن است مشکلاتی را در بیمار ایجاد نماید. البته ، این مورد جزو عوارض نادر بوده و بیماران چندان دچار مشکلات ناشی از آن نمی شوند.

  • خونریزی و عفونت

خونریزی و عفونت نیز بعنوان عوارض جانبی بعد از جراحی دماغ استخوانی محسوب می شوند که البته ، در صورت سپردن جراحی به دست یک متخصص صاحب تجربه و وارد ، می تواند به حداقل سطح یا صفر برسد. زمانی که شما تحت جراحی قرار می گیرید ، این احتمال وجود دارد که خونریزی شدید و عفونت را در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های پزشک ، تجربه کنید. پس بمنظور جلوگیری از وقوع این عوارض جانبی ، توصیه های پزشک را با دقت اجرا کنید. برای مثال ، پزشک به شما توصیه می کند دو هفته قبل از جراحی بینی استخوانی در تهران ، مصرف داروهای رقیق کننده خون ، مکمل ها و داروهای ضد التهاب را متوقف کنید. همچنین ، آنتی بیوتیک در دوره ریکاوری بعد از جراحی نیز طبق تجویز پزشک باید مورد استفاده قرار گیرد.

  • چالش های تنفسی

اگر روند جراحی تنها با هدف خلق زیبایی انجام شود و در آن جنبه های فانکشنال و عملکرد طبیعی بینی( تنفس) مد نظر قرار نگیرد ، ممکن است تغییر شکل و کوچک شدن بینی باعث تنگ شدن مجاری تنفسی در بینی شده و تنفس را با مشکل روبرو نماید. یک پزشک با تجربه ، علاوه بر خلق ظاهری زیبا در بینی ، حفظ کیفیت عملکرد این اندام را نیز در الویت کار خود قرار می دهد.

  • اسکار بعد از جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی در تهران با دکتر خوشخو ، با دو تکنیک باز و بسته قابل اجرا می باشد. در تکنیک بسته ، تمام برش ها در داخل سوراخ های بینی شکل می گیرد. در رویکرد باز ، علاوه بر برش های داخلی ، یک برش خارجی در ستونچه بینی واقع در بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود. پزشک با قرار دادن این برش در موقعیت استراتژیک ، تلاش می کند تا بر جای ماندن جای زخم ناشی از برش خارجی ایجاد شده را به حداقل برساند. موفقیت در اجرای این امر ، باز هم سپرده شدن جراحی به دستان یک جراح ماهر را می طلبد.

  • سوراخ در سپتوم بینی

سپتوم بینی بعنوان دیواره جدا کننده دو سوراخ چپ و راست ، گاهی در صورت اجرای جراحی به دست جراح نابلد ، در جراحی بینی استخوانی ، سوراخ می شود. این امر باعث وارد آمدن فشار بر روی چارچوب بینی و صدا دادن یا اصطلاحاً سوت کشیدن بینی در زمان تنفس می شود. همچنین ، این عارضه جانبی ، مشکلاتی را در تنفس به وجود آورده و به مرور زمان موجب تخریب و فروپاشی ساختار بینی می شود.

👃🏻 عمل بینی استخوانی تحت نظر دکتر خوشخو در تهران

چه عواملی موجب تغییر در نتیجه عمل بینی استخوانی می شود ؟

به صورت کلی نتیجه جراحی بینی استخوانی دائمی ، ثابت و همیشگی است ، اما ممکن است برخی فاکتورها موجب تخریب و آسیب رساندن به ظاهر بینی شوند. در ادامه به 2 عامل اصلی و مهم در همین خصوص اشاره شده است :

  1. عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی : در صورتی که بعد از انجام رینوپلاستی استخوانی ، بدون در نظر گرفتن شرایط ، نسبت به برخی دستورالعمل های پزشکی بی توجه باشید ، این موضوع می تواند با بروز عوارض و یا ایجاد تغییر در نتیجه جراحی همراه باشد. برای مثال لازم است در طی دوران نقاهت حداقل تا سه هفته به پشت دراز بکشید و استراحت نمایید ، در صورتی که بیمار نسبت به این موضوع بی توجه باشد و به نحوی بخوابد که صورت و بینی در تماس مستقیم با بالش و یا زمین باشد ، این موضوع در خوشبینانه ترین حالت موجب تورم بینی و در بدترین حالت سبب تغییر شکل و ظاهر بینی می شود.
  2. حوادث پیش بینی نشده : گاهی اوقات کنترل امور ممکن است از دست فرد خارج شود. هر چند که توصیه می شود از قرار گرفتن در مکان و شرایط خطرناک خودداری شود ، با این حال ممکن است در اثر تصادف ، دعوا و سایر حوادث به صورت غیر عمد به بینی صدمه و آسیب جدی وارد شود و این موضوع با شکستگی بینی و بروز عوارض بسیار همراه خواهد بود که در نهایت می تواند منجر به تغییر در نتیجه جراحی بینی استخوانی در تهران شود.

نکته قابل توجه : لازم به ذکر است که اگر بینی شما به هر دلیلی بعد از انجام جراحی دچار آسیب و تغییر شود ، با مراجعه به جراح بینی و انجام عمل ترمیمی بینی می توان مشکلات ایجاد شده را برطرف نمود.

نحوه چسب زدن به بینی استخوانی بعد از جراحی

چسب زدن به بینی بعد از جراحی بینی استخوانی از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ چرا که اگر به بینی صحیح چسب زده شود ، تورم آن زودتر کاهش پیدا کرده و فرم بهتری پیدا می کند. در نحوه چسب زدن به بینی بعد از عمل لازم است به چندین نکته توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره شده است :

  1. در انتخاب چسب باید دقت کنید و چسبی را انتخاب نمایید که از چسبندگی خوبی برخوردار باشد ، این بدان معناست که چسب نباید قدرت چسبندگی زیادی داشته باشد به صورتی که در هنگام تعویض چسب دچار مشکل شوید ، از طرفی نباید چسبندگی به قدری ضعیف باشد که بعد از مدتی چسب شل شود. همچنین توصیه می شود چسب های ضد حساسیت را برای این منظور انتخاب نمایید ؛ چرا که لازم است برای مدت زمان طولانی ، حداقل برای 1 ماه به بینی خود چسب بزنید و این مسئله می تواند سبب بروز حساسیت هایی در پوست بینی شود ، استفاده از چسب های ضد حساسیت ، از بروز جوش و التهاب در بینی جلوگیری می کند.
  2. نکته دیگری که در هنگام چسب زدن به آن باید توجه داشته باشید این است که فشار ناشی از چسب بینی باید در هر دو سمت یکسان باشد ؛ در غیر اینصورت بینی نامتقارن به نظر خواهد رسید.
  3. در رابطه با چسب زدن به بینی باید این نکته را بدانید که بعد از هربار برداشتن چسب ، پوست بینی خود را به کمک کمی الکل و پنبه تمیز نمایید و سپس مجدد به بینی چسب بزنید.
  4. دقت داشته باشید که برداشتن چسب از روی بینی به همان اندازه چسباندن چسب روی بینی از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل توصیه می شود ، بعد از هربار حمام کردن که چسب به خوبی شل می شود ، اقدام به برداشتن چسب از روی بینی نمایید.

👃🏻جراحی زیبایی بینی با دکتر کیوان خوشخو در تهران

تاثیر پوست در نتیجه جراحی بینی استخوانی

در نتیجه رینوپلاستی ، پوست تاثیر زیادی دارد و می توان یک از عوامل موفقیت آمیز بودن نتیجه عمل بینی را کیفیت پوست ، عنوان کرد. به صورت کلی پوست بر اساس جنس به سه دسته تقسیم بندی می شود که از جمله این موارد می توان به پوست ضخیم و چرب ، پوست معمولی و پوست خشک بسیار نازک اشاره نمود. هر چند که ضخیم بودن پوست ، محدودیت های زیادی را در نتیجه عمل زیبایی بینی ایجاد می کند ، اما این بدان معنا نیست که پوست هر چقدر نازک تر باشد ، نتیجه بهتری رقم می خورد. در واقع زمانی نتیجه خوبی از انجام عمل بینی استخوانی در تهران حاصل می شود که پوست دارای ضخامت و رطوبت مناسبی باشد. به همین دلیل است که معمولا افراد جوان تر در بازه سنی 18 الی 25 سال ، نسبت به افرادی که در بازه های سنی 30 الی 40 سال قرار دارند نتیجه بهتری را از عمل خود دریافت می کنند ؛ چرا که با افزایش سن ، کلاژن سازی کاهش پیدا کرده و پوست به مرور چروک و افتاده می شود. پوست بسیار نازک و خشک توانایی پوشش برآمدگی و ساختار زیرین بینی را ندارد و این عامل موجب می شود تا نتیجه عمل در نهایت با موفقیت همراه نشود. این در حالی است که اگر پوست ضخامت و کیفیت لازم را داشته باشد ، ظرافت های جراحی زیبایی بینی را در بهترین حالت به نمایش می گذارد که این موضوع خود می تواند تا حد زیادی موفقیت در عمل جراحی را تضمین نماید. به همین دلیل است که در جلسه مشاوره با بهترین جراح بینی ، پوست بینی شما بررسی می شود و بر اساس ضخامت پوست ، نوع بینی شما مشخص می شود و در نهایت بهترین مدل برای دریافت نتیجه مناسب به شما پیشنهاد می شود.

جراحی ترمیمی بینی استخوانی

اصولا انجام عمل ترمیمی بینی نسبت به رینوپلاستی اولیه پیچیده تر بوده و با چالش های زیادی همراه است که علت آن را می توان به چسبندگی های ایجاد شده و دستکاری شدن بافت های بینی نسبت داد. در شرایطی که عمل ترمیمی توسط جراح دیگری انجام شود ، این پیچیدگی ها بیشتر خواهد بود ؛ چرا که جراح اطلاعی از کارهایی که پزشک قبلی انجام داده است ندارد و برای بررسی این موضوع لازم است حتما بینی را باز نموده و سپس به بررسی مسائل و مشکلات ایجاد شده در بینی بپردازد تا بتواند اصلاحات لازم را انجام دهد. جراحی بینی استخوانی ترمیمی نیز مانند بینی گوشتی با دشواری های خاص خود همراه است. مسئله مهم در این امر این است که به دلیل نازکی پوست ، احتمال چسبندگی پوست به استخوان بیشتر بوده که عمل جراحی ترمیمی را سخت تر می کند و برای اینکه بتوان ناهماهنگی های ایجاد شده را اصلاح و ترمیم نمود ، به کار بیشتری در طول عمل نیاز است.

کوچک کردن بینی استخوانی بدون عمل جراحی

ممکن است بسیاری از افراد تمایل داشته باشند تا به کمک روش های غیر جراحی مثل تزریق ژل و یا لیفت با نخ مشکلات بینی استخوانی خود را بهبود ببخشند. دقت داشته باشید که تزریق کردن ژل به بینی ، امری موقتی بوده و نمی تواند به میزان کافی در اصلاح و برطرف نمودن مشکلات بینی شما موثر باشد ، همچنین استفاده از این ژل ها موجب می شود تا عمل جراحی شما در آینده دشوارتر شود ؛ چرا که ممکن است لایه های مختلف پوست به دلیل تزریق ژل دچار صدمه و آسیب شوند. از طرفی استفاده از نخ لیفت برای از بین بردن افتادگی بینی نیز با عوارض زیادی مثل بروز عفونت و چسبندگی همراه بوده و می تواند مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد نماید ؛ از این رو گفته می شود روش های غیر جراحی نه تنها دائمی و مطمئن نیستند ؛ بلکه گاه می توانند عوارض و خطرات بیشتری را نسبت به انجام جراحی زیبایی بینی برای فرد ایجاد نمایند.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر خوشخو

سوالات متدوال جراحی بینی استخوانی

در ذیل تعدادی از پرتکرارترین سوالات بیماران در رابطه با این نوع عمل را مطرح کرده و به آن ها پاسخ داده ایم:

آیا امکان بازگشت قوز بینی های استخوانی بعد از عمل وجود دارد ؟

سوال بسیاری از بیماران در رابطه با برگشت قوز موجود در بینی های استخوانی می باشد. در این رابطه باید بگوییم امکان برگشت برآمدگی بینی های استخوانی بعد از عمل زیبایی دماغ وجود ندارد ، بنابراین نگرانی در این مورد نداشته باشید.

 آیا می توان جراحی انحراف و زیبایی بینی را همزمان انجام داد ؟

بله ، انجام همزمان جراحی زیبایی و انحراف بینی امکان پذیر می باشد ، تنها ممکن است مدت زمان عمل دماغ افزایش یابد. از دیگر جراحی هایی که می توان همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام داد می توانیم به پولیپ بینی و کجی بینی اشاره کنیم در حالت کلی می توان تمامی مشکلات تنفسی را همزمان با انجام عمل زیبایی بینی برطرف کرد.

بسیاری از بیماران در این باره می پرسند که آیا بیمه هزینه جراحی را پرداخت می کند ؟

خیر ، بیمه تنها هزینه جراحی های درمانی را متقبل می شود.

آیا جراحی بینی استخوانی دردناک است ؟

بسیاری از افرادی که قصد انجام عمل بینی استخوانی در تهران را دارند به علت ترس از درد ناشی از عمل بیني از انجام آن منصرف می شوند. در رابطه با میزان درد جراحی زیبایی بینی باید بگوییم که برخلاف تصورات بیشتر مردم عمل بینی دردناک نیست و درد مختصر آن نیز با مصرف مسکن برطرف می شود.

آیا امکان انجام جراحی بینی استخوانی با لیزر وجود دارد ؟

خیر ، احتمالا شما هم مطالبی در رابطه با جراحی با لیزر شنیده اید اما این مطالب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و حقیقت ندارند. جراح پلاستیک خوب در تهران در حین انجام جراحی زیبایی بینی بر روی تیغه ، غضروف و استخوان های بینی تغییر ایجاد می کند که اعمال این تغییرات با استفاده از لیزر امکان پذیر نیست. کاربرد لیزر در عمل زیبایی به رفع اسکار های ناشی از جراحی ختم شده و کاربرد دیگری ندارد.

افرادی که جراحی انجام داده اند تا چه مدت باید از چسب بینی استفاده کنند ؟

استفاده از چسب بینی در هر فرد متغیر می باشد و طبق نظر پزشک مشخص می گردد.