جراحی زیبایی بینی یکی از انواع جراحی های زیبایی می باشد که این روز ها کاندیدای خاص خود را دارد. عموما افرادی که بینی گوشتی و استخوانی دارند جهت برطرف کردن پهنی بینی و قوز بینی مراجعه می کنند و افرادی که بینی معمولی دارند برای ایجاد بینی فانتزی و بهره مندی از جذابیت و زیبایی بیشتر تصمیم به انجام این جراحی بینی می گیرند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار تان قرار دهیم.

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی بینی

برخی از افراد گمان می کنند همین که بینی بزرگی داشته یا ظاهر بینی شان دارای مشکلاتی همچون قوز و دیگر ایرادات ظاهری باشد برای جراحی مناسب هستند و جراحی برای آن ها قابل انجام است در صورتی که چنین نبوده و یکسری شرایط برای قابل انجام بودن این عمل جراحی لازم است. افرادی که شرایط ذیل را دارا هستند مناسبت ترین کاندیدا برای انجام عمل زیبایی بینی به شمار می روند:

  • افرادی که از جراحی بینی انتظارات منطقی دارند.

اشخاص باید با دیدی واضح از این جراحی و نتایج آن برای انجام این عمل جراحی اقدام نمایند تنها در این صورت است که از نتایج آن رضایت خواهند داشت. به طور مثال فردی که برای انجام جراحی زیبایی دماغ اقدام می نماید باید بداند که ویژگی های بینی گوشتی به صورتی است که اجازه فرم دهی آن به شکل فانتزی را به جراح نمی دهد یا فردی که ایرادات بینی او خیلی پیچیده و زیاد است باید بر این موضوع واقف باشد که امکان برطرف کردن تمام ایرادات بینی او در یک جلسه وجود ندارد و این موضوع کوچکترین ارتباطی به میزان تخصص و مهارت جراح بینی ندارد.

  • افرادی که به مشکلات روحی مبتلا نیستند.

در برخی موارد پزشکان با بیماران افسرده ای مواجه می شوند که به اشتباه گمان می کنند جراحی و ایجاد تغییر در ظاهرشان موجب بهبود وضعیت روحی آن ها خواهد شد در صورتی که نه تنها چنین نبوده بلکه امکان وخامت حال آن ها در اثر استرس های ناشی از جراحی نیز وجود خواهد داشت.

  • بیمارانی که کمال طلب نبوده و وسواس ندارند.

بیماران وسواسی و کمال گرا مدام در حال بررسی تقارن اجزای صورت خود بوده، تاب کوچکترین ایراد را نداشته و انتظار بی نقص ترین نتایج را دارند. از طرفی جراحی تنها موجب برطرف شدن نسبی مشکلات شده و به هیچ عنوان وعده برطرف شدن ایرادات به طور کامل و ایجاد یک بینی بی نقص مطلق را به آن ها نمی دهد به همین دلیل برای افراد ایده آل گرا و وسواسی مناسب نیست.

جراحی زیبایی بینی

  • خانم هایی که باردار نیستند.

به دلیل انجام شدن جراحی تحت بیهوشی، امکان ایجاد اثرات سو در جنین وجود خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است خانم ها جراحی را به بعد از زایمان و چه بسا بعد از دوران شیردهی موکول نمایند.

  • اشخاصی که به مصرف نوشیدنی های حاوی الکل، دخانیات و سیگار اعتیاد نداشته و قادر به کنار گذشتن مصرف این مواد به مدت 2 ماه قبل و بعد از جراحی هستند.
  • افرادی که از نظر جسمی سالم هستند و غیره.

درباره جراحی زیبایی بینی

همانگونه که در مقالات پیشین صحبت کردیم، افراد بینی هایی متفاوت دارند. اغلب کاندیدایی که برای عمل زیبایی بینی به ما مراجعه می کنند اهدافی چون برداشتن قوز بینی، باریک کردن بینی، کوچک کردن بینی و غیره دارند.

اما عده دیگری نیز هستند که از جراحی جهت اصلاح عملکرد بینی به عنوان مثال درمان پولیپ بینی اقدام می کنند. دسته سومی نیز وجود دارند که با هدف اصلاح عملکرد بینی اقدام می کنند اما در جلسه مشاوره از جراح بینی می خواهند اقدامات زیبایی را نیز بر روی بینی شان انجام دهد، این افراد به اصطلاح با یک تیر دو نشان می زنند. در کل رینوپلاستی علاوه بر زیبایی و اصلاح عملکرد بینی، اعتماد به نفس افراد را نیز افزایش می دهند.

جراحی-زیبایی-بینی

جراحی زیبایی بینی مردان

آیا می دانید که نتیجه جراحی زیبایی بینی مردان با خانم ها متفاوت است؟

در زمان های گذشته جراحان بینی از تفاوت های میان بینی آقایان و بانوان اطلاعات چندانی نداشتند به همین دلیل معمولا آقایان پس از جراحي زيبايي بيني با بینی کوچک و کمی سر بالا روبه رو می شدند.

اما امروزه تمامی جراحان بینی از تفاوت های میان این دو نوع بینی آگاهی دارند و نتایج ایده آلی برای آنان به وجود می آورند.

در مقالات بعدی درباره این تفاوت ها به صورت جامع صحبت خواهیم کرد.

جراحی زیبایی بینی

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی

  • با توجه به میزان اهمیت جراح بینی در نتیجه به دست آمده از جراحی زیبایی بینی ، اولین اقدام قبل از جراحی انتخاب یک جراح بینی متبحر می باشد.
  • در مرحله بعدی در رابطه با انتظاراتی که از این جراحی دارید با جراح بینی خود صحبت کنید.
  • در میان گذاشتن مسائلی همچون سابقه بیماری ، مصرف داروهای خاص و حساسیت به مواد غذایی و دارویی با جراح بینی الزامی است.
  • جراحان بینی برای انجام بررسی های بیشتر و دقیق تر یک سری آزمایشات و عکسبرداری هایی را برای بیماران تجویز می نمانید که افراد حتماً باید آن ها را انجام داده و در روز جراحی زیبایی دماغ با خود به همراه داشته باشند.
  • از مصرف داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند و همچنین از مصرف دخانیات که موجب کاهش میزان اکسیژن موجود در خون می گردند خودداری نمایید.

 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

  • از مصرف مواد غذایی پر ادویه که موجب تشدید تورم بینی می شوند اجتناب کنید.
  • با گذاشتن چند بالشت در زیر سر، سر را بالا تر از سطح بدن نگه دارید.
  • غذاهایی سفت و جویدنی میل نکنید.
  • اگر احساس درد داشتید، از داروهایی که پزشک برای تان تجویز کرده استفاده نمایید.

 

 

هزینه جراحی زیبایی بینی

با توجه به نوع بینی، هدف بیمار، تجربه جراح بینی ، هزینه اتاق عمل، هزینه لباس، هزینه دارو ها و غیره هزینه جراحی زیبایی بینی در هر فردی متفاوت می باشد.

در جلسه مشاوره ای که قبل از انجام عمل زیبایی بینی برگزار می شود تمامی موارد اعم از این هزینه برای بیمار مشخص می شود.

در صورت علاقه مندی به تماشای فیلم جراحی زیبایی بینی به گالری سایت و آدرس اینستاگرام ما مراجعه فرمایید.