همانطور که در مقالات قبل گفته شد جراحی بینی با دو تکنیک بسته و باز انجام می شود ، در این مقاله از دکتر کیوان خوشخو ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تهران ، می خواهیم درباره جراحی بینی به روش بسته توضیحاتی را مطرح کنیم. اما به این نکته توجه داشته باشید که در جراحی زیبایی بینی انتخاب یک حراح بینی خوب حائز اهمیت می باشدز، چرا که اگر جراح بینی خود را به درستی انتخاب نکنید ممکن است دچار مشکلات و نا رضایتی از جراحی شوید.

 

جراحی بینی به روش بسته - دکتر خوشخو

 

جراحی بینی به روش بسته چگونه انجام می شود ؟

در این روش جراحی زیبایی بینی هیچ برشی بر روی کلوملا یا تیغه بین دو سوارخ بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود. جراح بینی برای جدا کردن پوست از اسکلت بینی و اعمال تغییرات بر روی بینی از وسایل مخصوصی استفاده می کند. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب روش جراحی را به جراح پلاستیک صورت و بینی در تهران مورد نظر خود بسپارید تا او با توجه به مهارت و تجربه خود بهترین روش جراحی را انتخاب کند.

ویژگی های جراحـی بینی به روش بسته به شرح ذیل می باشد :

  • در این روش عمل زیبایی بینی حدود 15 دقیقه مدت عمل کمتر از جراحی باز می باشد.
  • هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود.
  • میزان تورم و کبودی ناشی از این روش جراحی کمتر از روش باز می باشد.
  • احتمال بروز اسکار یا عرضه ناشی از جراحی بسیار کم می باشد.
  • احتمال بروز ضعف و ناخوشی بعد از جراحی بخصوص در افراد مسن کاهش می یابد.

عوارض جراحی بسته بینی چیست ؟

باید بگوییم در صورتی که فرد جراح بینی خود را به درستی انتخاب کرده باشد و مراقبت های بعد از جراحی را به درستی رعایت کند ، عمل بینی در تهران هیچ عارضه ای برای او نخواهد داشت و فرد بهترین نتیجه را از جراحی به دست می آورد.

هزینه جراحـی بینی به روش بسته چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی زیبایی بینی به روش بسته با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه محل جراحی مانند بیمارستان یا مطب ، هزینه داروها و آزمایشات تجویز شده ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.

 

جراحی بینی به روش بسته - دکتر خوشخو

 

ویژگی های جراح بینی خوب جهت انجام جراحی بینی به روش بسته

  • در انتخاب جراح بینی خود دقت کنید و پیش از سپردن بینی خود به تیغ جراحی درباره او تحقیق نمایید.
  • یک جراح بینی خوب باید صبور باشد و تمامی نکات مربوط به جراحی را به بیمار توضیح دهد.
  • با حوصله باشد و انتظارات بیمار را از جراحی زیبایی بینی با دقت گوش کند و در صورتی که بیمار انتظار نامعقولی از جراحی داشت سعی در متقاعد کردن او کند و در صورتی که بیمار متقاعد نشد از جراحی او اجتناب کند.
  • باید به علم زیبایی شناختی آگاه باشد و توانایی تجسم کردن بینی بعد از جراحی را داشته باشد تا بتواند بهترین مدل بینی را با توجه به ویژگی های بینی و آناتومی صورت فرد به او پیشنهاد دهد.
  • صرفا به فکر منافع خود نباشد و سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار دهد.

مزایا و معایب جراحی بینی به روش بسته

همانطور که در بخش های دیگر مقاله ذکر شد ، رینوپلاستی بسته فاقد هر گونه برش در ناحیه بیرونی بینی می باشد. کل روند در داخل بینی انجام می شود و پزشک از طریق برش های داخلی ، به پل و نوک بینی دسترسی پیدا می کند. قبل از فرایند جراحی ، پزشک با بیمار خود در خصوص مزایا و معایب جراحی به روش بسته توضیحاتی را ارائه می دهد.

مزایای جراحی بینی به روش بسته

  • زمان جراحی کوتاه تر

رینوپلاستی بسته در مقایسه با رینوپلاستی باز ، به زمان کمتری برای اجرای فرایند نیاز دارد. این بدان معناست که بیمار برای اجرای فرایند جراحی ، مدت زمان کمتری تحت بیهوشی قرار خواهد داشت. در برخی بیماران ، این موضوع در زمان انتخاب بین عمل بینی به روش بسته یا باز ، بسیار حائز اهمیت است. همچنین ، با توجه به اینکه در فرایند جراحی بینی به روش بسته در تهران ، برش های کمتری ایجاد می شود ، زمان برای تکمیل جراحی در مقایسه با فرایند رینوپلاستی باز ، حدوداً 30 دقیقه کمتر است. همچنین در رینوپلاستی بسته ، هیچ اسکار بیرونی وجود نخواهد داشت.

  • جای زخم کمتر

با توجه به اینکه در رینوپلاستی بسته ، هیچ برش خارجی ایجاد نمی شود ، بنابراین ، جای زخم قابل رویتی وجود نخواهد داشت. فرایند به صورت داخلی انجام می شود و جراح به این اطمینان می رسد که هیچ علامت قابل مشاهده ای از جراحی وجود نخواهد داشت.

  • جریان بهتر خون به پوست نوک بینی

جریان خون خوب به ناحیه درمان در سرعت دادن به فرایند بهبود ، بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه برشی در پوست ستونچه بین دو سوراخ بینی ایجاد نمی شود ، جریان خون به پوست در فرایند جراحی بینی بسته با هیچ اختلالی روبرو نمی شود. پوست بعد از جراحی ، دست نخورده باقی می ماند. در نتیجه تورم بعد از عمل بینی به روش بسته ، کمتر خواهد بود چون کانال های طبیعی تخلیه ترشحات پوست ، در طول فرایند ، دست نخورده باقی مانده اند. به همین دلیل است که بهبود بینی در بیماران جراحی شده به روش بسته در مقایسه با بیماران جراحی شده با روش باز ، سریع تر است.

  • نیاز به سطح مهارت بالاتر

با توجه به اینکه رینوپلاستی بسته بدون بالا زدن پوست اجرا می شود ، جراح باید تمام تغییرات را از طریق سوراخ های باریک بینی انجام دهد. این یک پروسیجر کور است و همه تغییرات از طریق احساس و مشاهده ظاهر بینی ، انجام می شود. حتماً باید اطمینان حاصل کنید که جراح ، از مهارت لازم برای اجرای فرایند جراحی بینی به روش بسته در تهران برخوردار است. تا این بخش به ذکر مزایای فرایند رینوپلاستی به روش بسته پرداختیم در ادامه ، معایب این پروسیجر را متذکر می شویم:

  • دامنه محدود تر ترمیم ها

فرایند جراحی بینی بسته ، تعداد ترمیم هایی را که پزشک می تواند در بینی ایجاد کند ، محدود می نماید. به همین دلیل است که جراحی بینی بسته برای افرادی که بینی آنها به تغییرات جزئی نیاز دارد ، توصیه می شود. افرادی که به تغییرات پیچیده نیاز دارند ، باید با فرایند رینوپلاستی باز ، تحت درمان قرار گیرند. روندهای جراحی پیچیده ، به دلیل عدم امکان دسترسی به چارچوب داخلی بینی ، در فرایند رینوپلاستی بسته ، ناممکن است.

  • دشوار بودن مشاهده موقعیت طبیعی غضروف بینی

در طول جراحی بینی با روش بسته ، پوست بینی به منظور دسترسی به بخش های داخلی بینی ، کشیده می شود. این کار می تواند غضروف بینی را تحریف کرده و در نتیجه مشاهده موقعیت طبیعی بینی ، دشوار خواهد بود. به خاطر داشته باشید که جراح بینی ، همیشه بهترین تکنیک را بر حسب اهداف و خواسته های مورد نظر ، صرفنظر از بسته یا باز بودن فرایند ، توصیه می کند.

 

 

جراحی بینی به روش بسته بدون نیاز به تامپون

در واقع از تامپون برای کنترل خونریزی بعد از جراحی استفاده می شود. در روش بسته ، برش های کمتری در بافت بینی ایجاد شده و همچنین میزان تغییرات در پروسه جراحی با این روش کمتر است ، از این رو میزان خونریزی افراد بعد از اتمام عمل رینوپلاستی کمتر می باشد و همین مسئله موجب می شود تا نیازی به استفاده از تامپون بینی نباشد. در صورت لزوم در شرایطی که خونریزی زیاد باشد ، می توان از تامپون استفاده نمود که اغلب بعد از 24 ساعت و نهایت بعد از 3 روز از داخل بینی برداشته می شود. لازم به ذکر است که تامپون هایی که امروزه در پروسه عمل زیبایی بینی مورد استفاده قرار می گیرند ، تفاوتهای زیادی با تامپون های قدیمی دارد. برخی از تامپون ها حالت لوله ای شکل دارند و این اجازه را به بیمار می دهند تا در طول استفاده از تامپون در بینی ، بتوانند از راه بینی نفس بکشند. همچنین تامپون های پنبه ای در حال حاضر با طول کوتاه تری مورد استفاده قرار می گیرند و این موضوع موجب می شود تا خارج کردن آن ، درد و ناراحتی را برای بیمار ایجاد نکند.

تفاوت عمل بینی بسته و باز

اصلی ترین تفاوت جراحی بینی به روش بسته با عمل بینی باز ، ایجاد برش هایی است که در پروسه رینوپلاستی انجام می شود. در روش بسته هیچ گونه برشی روی پوست خارجی بینی ایجاد نمی شود و تمامی تغییرات لازم از طریق سوراخ های بینی صورت می گیرد. این در حالی است که در تکنیک باز ، روی ناحیه کلوملا بینی ، یک برش بسیار کوچک ایجاد شده و پوست بینی از اسکلت داخلی آن جدا می شود و سپس جراح به ایجاد تغییرات لازم در بافت ، غضروف و استخوان های بینی می پردازد. در صورت لزوم در جراحی به روش باز می توان سوراخ های بینی را نیز تغییر داده و کوچک نمود.