آیا شما نیز علاقه مند به انجام جراحی بینی هستید و قصد دارید از بهترین نتایج بهره مند شوید؟ برای بهرمندی از بهترین نتایج باید مراقبت های قبل از جراحی بینی که دکتر کیوان خوشخو ، بهترین جراح بینی تهران ، تاکید بسیار زیادی بر آن دارند را جدی بگیرید. نکات قبل از رینوپلاستی بینی که در ذیل قصد بیان آن ها را داریم همانند مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی حائز اهمیت هستند.

مراقبت های قبل از جراحی بینی - دکتر خوشخو

نکات و مراقبت های قبل از جراحی بینی

مشاوره قبل از عمل

پس از انتخاب جراح بینی به مطب یا کلینیک پزشک خود مراجعه کنید و با وی برای انجام چنین جراحی زیبایی مشورت کنید. در ابتدا بهتر است اهداف خود از انجام جراحی را برای جراح پلاستیک بینی خوب در تهران ، شرح دهید تا وی پس از معاینات لازم بهترین روش و تکنیک جراحی را برای شما انتخاب کند. اگر با سوال هایی مواجه شده اید حتما برای پزشک خود مطرح کنید و از او بخواهید تا اطلاعات بیشتر در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.

کاندیدای مناسب جراحی

یکی از اقدامات و مراقبت های قبل از جراحی بینی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و افراد باید به آن توجه بسیار ویژه نمایند این است که ببینند آیا شرایط لازم برای این جراحی زیبایی را داشته و کاندیدای مناسبی برای انجام آن هستند یا خیر؟! اینکه فردی در ظاهر بینی خود ایراد داشته و هزینه های مربوط به جراحی را داشته باشد الزاماً کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی نیست. از جمله مهم ترین شرایطی که باید در یک فرد وجود داشته و او را به کاندیدای مناسبی برای این جراحی زیبایی مبدل می سازد عبارتنداز:

داشتن توقعات واقع بینانه از نتیجه جراحی 

فرد باید قبل از جراحی نوع بینی خود را شناخته و نسبت به محدودیت های عمل زیبایی بینی آگاه باشد او باید بداند که ویژگی های ساختاری بینی به جراح اجازه محقق نمودن همه انتظارات افراد متقاضی جراحی را نمی دهد. از جمله توقعات غیرمنطقی افراد که جراحان بینی به کرات با آن مواجه می شوند جراحی شبیه به یک فرد مشهور یا یک عکس است. این دسته از افراد باید توجه داشته باشند که جراحی شبیه به خیاطی یا مجسمه سازی نیست که یک مدل را به جراح بینی تهران ، نشان داده و عین آن را تحویل بگیرند. انتخاب فرم بینی باید با توجه به فاکتورهایی همچون نوع بینی ، جنسیت فرد ، ویژگی های صورت و تناسب بینی با دیگر اجزای صورت انجام شود.

شیرده و باردار نبودن

برای انجام جراحی زیبایی بینی لازم است تا فرد تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد. ماده بیهوشی دارای اثراتی است که ممکن است بر روی جنین و نوزاد تاثیر منفی گذاشته و سلامت او را به خطر بیاندازد از همین رو بهتر است از انجام عمل بینی در زمان شیردهی و بارداری خودداری کنید.

عدم اعتیاد به مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

مصرف دخانیات ، مواد حاوی نیکوتین و همچنین نوشیدنی های حاوی الکل باید به مدت 2 ماه پیش و پس از جراحی متوقف شود ؛ زیرا ممکن است مصرف این مواد در مراقبت های قبل جراحی بینی ، موجب کاهش اکسیژن خون شده در حین جراحی خطرساز شود و باعث بیشتر شدن تورم ناشی از جراحی گردد.

برخورداری از شرایط جسمی و روحی سالم

فرد باید از نظر جسمی و روحی سالم باشد تا بتوان جراحی را بر روی بینی او انجام داد. ابتلای فرد به بیماری های مزمنی همچون لوپوس و همچنین افسردگی روحی نه تنها ممکن است در حین جراحی خطرساز باشد بلکه امکان دارد مشکلاتی را نیز بعد از جراحی برای فرد ایجاد نماید.

مراقبت های قبل از جراحی بینی

  • برای انجام چنین جراحی زیبایی باید ناشتا باشید.
  • از دو هفته قبل از عمل در صورت مصرف سیگار آن را کنار گذارید.
  • آزمایشاتی که جراح زیبایی بینی برای تان تجویز کرده است را باید انجام دهید.
  • لازم است برای تهیه عکس های قبل از عمل به محل مورد نظر مراجعه کنید.
  • به مدت دو هفته به هیچ عنوان از دارو های گیاهی استفاده نکنید.
  • از مصرف دارو هایی که دارای سیر ، جنسینگ ، زنجبیل و غیره هستند پرهیز کنید.
  • از مصرف ویتامین E اجتناب کنید.
  • بهتر است شب قبل حمام کنید و 8 ساعت خواب کامل داشته باشید.

سرماخوردگی قبل از جراحی زیبایی بینی

ویروس سرماخوردگی که شامل علائمی چون آبریزش بینی ، گرفتگی بینی ، سرفه ، گلو درد و تب خفیف می باشد دستگاه تنفسی افراد را درگیر می کند. اگر دچار سرماخوردگی شده اید بهتر است جراحی را به تاخیر بیاندازید تا مشکلی پس از جراحی برایتان به وجود نیاید.

تغذیه قبل از جراحی 

  • اغلب افرادی که برای انجام جراحی به ما مراجعه می کنند درباره این که قبل از عمل چی بخوریم از ما سوال می کنند با ما همراه باشید تا ذیل درباره آن توضیح دهید.
  • با مشورت پزشک می توانید از سه هفته قبل از در مراقبت های قبل از جراحی بینی ، از مولتی ویتامین جهت بهبود سریع تر زخم ها استفاده کنید.
  • مصرف پروتئین در این دوران بسیار مهم است.
  • سبزیجات و میوه ها جزو رژیم غذایی سالم می باشند اما باید توجه داشته باشید که استفاده از آن برای انجام عمل بینی مناسب نیست.

کنترل استرس قبل از جراحی بینی

یکی از مواردی که افراد باید در مراقبت های قبل از عمل بینی نسبت به آن توجه داشته باشند ، در رابطه با محافظت از سلامت روانی و کنترل اضطراب و ترس ها پیش از انجام جراحی زیبایی بینی است. هر چند که ممکن است بیشتر متقاضیان این جراحی شور و اشتیاق زیادی داشته باشند اما در برخی از بیماران این اشتیاق با نگرانی و ترس هایی همراه است. معمولا این ترس در رابطه با نتیجه بعد از عمل زیبایی بینی می باشد. از آنجایی که بینی عضو برجسته و مرکزی صورت است ، تغییرات زیادی در صورت و حالت کلی چهره بعد از عمل ایجاد می شود. برای مثال ممکن است چشم ها و یا فرم لب ها بعد از عمل بهتر نمایان شوند و یا بیشتر افراد بعد از عمل گونه در می آورند و این موضوع در زیبایی بیشتر چهره تاثیر گذار است. اما به هرحال ایجاد این تغییرات در صورت تا حدودی غیر قابل پیش بینی می باشد و حتی ممکن است برخی افراد توقع تغییرات بسیاری را داشته باشند در صورتی که با انجام این جراحی ، تغییرات شگفت انگیزی در صورت آن ها مشاهده نمی شود. از این رو توصیه می شود حتما انتظارات معقول و منطقی از نتیجه عمل خود داشته باشید.

مورد دیگر که ممکن است منجر به نگرانی و ترس در افراد شود ، در رابطه با پروسه بیهوشی می باشد. خوب است بدانید که با پیشرفت هایی که در علم پزشکی اتفاق افتاده است ، نیاز به نگرانی در رابطه با بیهوش شدن نیست. سلامتی و وضعیت جسمانی شما به صورت مداوم در طول بیهوشی و انجام عمل رینوپلاستی ، توسط متخصصین بیهوشی و تیم جراحی در حال کنترل است. برای کمک به کاهش ترس و استرس در مراقبت های قبل از جراحی بینی می توانید شب قبل از عمل دوش آب گرم بگیرید ، پیاده روی کوتاهی داشته باشید ، به موزیک ملایم گوش دهید ، کتاب بخوانید ، مدیتیشن انجام دهید و به صورت کلی به سراغ کارهایی بروید که به آن ها علاقه دارید و به آرامش رسیدن و ریلکس شدن بدن شما کمک می کند. دقت داشته باشید که از انجام فعالیت های شدید بدنی باید خودداری کنید.

چه آزمایشاتی قبل از جراحی بینی لازم است انجام شود ؟

برای بررسی کنترل انعقاد خون و همچنین بررسی وضعیت سلامتی متقاضیان عمل بینی لازم است آزمایش خون انجام شود. در ادامه به مواردی که با توجه به آزمایش خون مورد بررسی قرار می گیرند ، اشاره شده است ؛ لازم به ذکر است که انجام این آزمایش برای تمامی متقاضیان جراحی زیبایی بینی الزامی است و بیمار باید بین 5 الی 7 روز قبل از انجام جراحی ، این آزمایشات را انجام داده و نتیجه آن را به جراح بینی خود نشان دهد تا در صورتی که مشکل جدی وجود نداشت ، بیمار خود را برای روز جراحی آماده نماید.

  • خانم های متاهل لازم است قبل از این جراحی تست تشخیص بارداری انجام دهند.
  • PT  و PTT  برای بررسی مشکل انعقادی خون
  • FBS برای بررسی وضعیت قند خون ناشتا
  • HIV
  • HBsAg
  • HCV Ab

آیا گرفتن عکس های سی تی اسکن قبل از عمل بینی لازم است ؟

خیر ، نیازی به گرفتن عکس های سی تی اسکن برای تمامی بیماران نیست. آن دسته از بیمارانی که مشکل انحراف و یا شکستگی بینی دارند لازم است برای بررسی دقیق تر ساختمان داخلی بینی ، پیش از عمل عکس سی تی اسکن تهیه نمایند. تجویز عکس ها با تشخیص و صلاحدید پزشک متخصص انجام می شود.

سرماخوردگی قبل از عمل بینی

لازم است در مراقبت های قبل از جراحی بینی ، بیماران مراقب سلامتی خود باشند ؛ چرا که اگر در روزی که جراحی دارید ، به سرماخوردگی و یا آنفولانزا مبتلا باشید ، عمل شما کنسل شده و به روز دیگری موکول می شود ؛ زیرا در زمان سرماخوردگی به دلیل انسداد مسیر تنفسی ، آبریزش بینی ، سینوس ها نیز درگیر شده و این موضوع می تواند در نتیجه جراحی تاثیر گذار باشد و مشکلاتی را در دوره نقاهت بعد از عمل برای بیماران ایجاد نماید.

با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم می توانید این جراحی زیبایی را به راحتی پشت سر بگذارید.