ظاهر انسان نقطه کانونی ارتباط با جهان بیرون و سایر انسان ها است، با بالا رفتن سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را به دلیل پایین آمدن سطح کلاژن از دست داده، شل و آویزان می گردد که این امر بر زیبایی ظاهر افراد تاثیر زیادی می گذارد به همین علت بسیاری از افراد جهت بهبود آن اقدام به لیفت گردن و صورت می کنند در این مقاله دکتر خوشخو توضیحات جامعی داده اند که توصیه می شود تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

لیفت گردن و صورت

جراحی لیفت گردن و صورت یکی از انواع جراحی های زیبایی است که با هدف اصلاح افتادگی صورت و لیفت آن انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که عمل لیفتینگ گردن و صورت تنها برای درمان افتادگی پوست کاربرد نداشته و می توان از آن برای برطرف کردن بسیاری از نشانه های پیری مانند لاغر شدن صورت، چین و چروک و تغییر حالت چهره استفاده نمود.

همچنین باید بگوییم که لیفت پوست صورت موجب برجسته شدن خط فک نیز می شود.

امروزه افراد زیادی در سرتاسر جهان و به ویژه ایران برای انجام این جراحی زیبایی اقدام می نمایند، محبوبیت عمل لیفتینگ صورت و گردن به دلیل اثرات طولانی این روش می باشد.

دکتر کیوان خوشخو ، زمان بسیار زیادی را برای بررسی بیمار صرف کرده و سپس بهترین نوع جراحی لیفتینگ صورت و گردن که با نیازهای او در تناسب است را به وی پیشنهاد می نماید.

یکی از موضوعاتی که در حین انجام این روش زیبایی می بایست مورد توجه قرار گیرد، انجام آن به طور مخفی و بسیار آرام می باشد تا با آثاری طبیعی برای فرد همراه باشد.

لیفت گردن و صورت

جراحی لیفت گردن و صورت چیست؟

باید بگوییم که هر چه شما در مراقبت از پوست خود دقت کنید باز عواملی همچون نور خورشید، گرانش زمین، سالخوردگی، عوامل محیطی، استرس زندگی و غیره بر روی پوست شما تاثیر خواهد گذاشت. ممکن است با گذر زمان متوجه شوید که:

  • به غبغب مبتلا شده اید.
  • دچار این احساس شوید که چانه تان برجستگی قبلی را ندارد.
  • پوست گردن تان دچار شل شدگی و افتادگی شده است.
  • زاویه بین گردن و چانه تان بازتر شده و به مرور زمان از بین می رود.

به منظور دستیابی به بهترین نتایج از انجام این جراحی زیبایی می توانید جراحی لیفت گردن و صورت را همراه با تزریق چربی، لیفت ابروها و پیشانی و جراحی پلک انجام دهید.

کاندیدای انجام جراحی لیفت گردن و صورت

  1. انجام این جراحی زیبایی، از نظر سنی برای افراد محدودیت نداشته ولی بیشترین متقاضیان آن را افراد بالای 40 سال تشکیل می دهند، سالخوردگی پوست در این سن از مرحله خفیف وارد مرحله متوسط می شود.
  2. افرادی که از لحاظ سلامت عمومی وضعیت خوبی داشته و آثار متوسط تا پیشرفته سالخوردگی همچون افتادگی پوست و چین و چروک در پوست آن ها نمایان باشد.
  3. افرادی که اطلاعات لازم در رابطه با این جراحی زیبایی را داشته و از انجام آن توقعات منطقی و واقع گرایانه دارند.
  4. افراد غیر سیگاری یا افراد سیگاری که قادر به ترک سیگار به مدت 2 ماه قبل و بعد از انجام عمل لیفتینگ گردن و صورت می باشند.

لیفت گردن و صورت

مزایای جراحی لیفت گردن و صورت چیست؟

  • این عمل جراحی زیبایی با تنها یکبار انجام، قادر به ایجاد تغییرات مثبت در نقاط بسیاری از صورت می باشد.
  • اثرات جراحی لیفتینگ گردن و صورت، ده سال یا بیشتر در فرد باقی می ماند.
  • با انجام این روش جراحی زیبایی سن افراد حدود 10 الی 15 سال جوان تر به نظر می رسد.
  • جراحی لیفت گردن موجب لاغرتر به نظر رسیدن گردن شده و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

روش های انجام لیفت صورت

اثرات سالخوردگی در هر فرد به گونه ای متفاوت از دیگری نمایان شده، به همین دلیل نمی توان بر روی تمام افراد از یک نوع عمل جوانسازی استفاده کرد.

روش های لیفت صورت انواع مختلفی دارند که لیفت میانی صورت یکی از این روش هاست.

لیفت میانی صورت

این روش برای اشخاصی مناسب تر است که دچار افتادگی گونه هستد، با جراحی لیفت میانی صورت گونه های فرد با تکنیک های مخصوص به سمت بالا کشیده می شوند.

در طول عمل لیفت میانی صورت ، جراح اقدام به ایجاد چندین برش در درون دهان بیمار و زیر موها در محل شقیقه می نماید.

سپس جراح زیبایی از محل برش ها، چربی های موجود در ناحیه گونه که محل قرارگیری آن ها بر روی استخوان گونه است را جابجا نموده و سپس پوست آن را می کشد، با این کار بافت گونه نیز کشیده شده و در نتیجه افتادگی گونه برطرف می شود.

انجام جراحی لیفتینگ میانی صورت ، منجر به از بین رفتن خطوط نازولبیال یا خطوط خنده شده و در نهایت به بهبود ظاهر پلک های اشخاص می انجامد.

همچنین باید بگوییم که عمل لیفت میانی صورت نه تنها برای افرادی با گونه های افتاده که برای اشخاصی که دچار افتادگی شدید در زیرچانه و ناحیه گردن هستند نیز بسیار مناسب است.

لیفت گردن و صورت

لیفت گردن (پالتیسماپلاستی)

این روش برای از بین بردن بافت های اضافی و افتادگی، صورت گرفته و جراح زیبایی برای انجام آن یک برش در ناحیه زیر چانه و یک برش نیز در پشت لاله گوش ایجاد می نماید. پس از آن اقدام به کشیدن پوست شل شده به سمت بالا و عقب نموده و آن را محکم می کند.

همچنین جراح قادر است در حین انجام جراحی لیفت گردن ، عضلات موجود در زیر چانه را نیز بکشد.

باید بگوییم در برخی از مواقع  برای دستیابی به نتایج بهتر، نیاز است تا برای برداشتن چربی های اضافی از دور چانه و گردن از عمل لیپوساکشن کمک گرفت.

لیفت گردن و صورت

بهبودی بعد از لیفت گردن و صورت

  • پس از انجام این روش و از بین رفتن اثرات داروهای بی حسی، این امکان وجود دارد تا افراد در پوست خود کمی کشیدگی و گرفتگی احساس کنند.
  • بر روی سر افراد پانسمانی قرار می گیرد که لازم است تا صبح بر روی آن باقی بماند.
  • وجود کمی درد بعد از انجام جراحی لیفت گردن و صورت طبیعی بوده و برای تسکین آن بیمار می تواند از مسکن هایی که جراح زیبایی برای او تجویز کرده استفاده کند.
  • کبودی و ورم نیز از عارضه های شایع و طبیعی بعد از جراحی لیفتینگ صورت و گردن هستند که به مرور زمان و رعایت اقداماتی که فرد ملزم به رعایت آن ها است کم شده و از بین خواهند رفت.

ماندگاری نتایج جراحی لیفت صورت و گردن

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد متقاضی به وجود آید این است که میزان دوام و ماندگاری این پروسه چقدر است؟ برای برخی از افراد این مسئله بسیار مهم و حیاتی است چرا که دوست دارند بدانند پروسه ای که برای آن هزینه صرف می کند تا چه مدت جوابگو می باشد. در پاسخ به این سوال باید بگویم که داوم و ماندگاری صورت با توجه به روش انتخابی شما متفاوت می باشد. اگر شما برای لیفتینگ صورت و گردن خود از روش جراحی استفاده کنید دیگر نباید نگران از بین رفتن نتایج باشید چرا که روش جراحی به صورت دائمی بوده و نیازی به ترمیم یا تجدید ندارد. در حالی که روش های غیر جراحی به دلیل موقت بودن پس از گذشت 6 الی 12 ماه نیاز به ترمیم دارند. میزان ماندگاری نتایج لیفت صورت و گردن بدون انجام عمل جراحی به نوع ماده تزریقی و همچنین سیستم دفاعی بدن شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر برای جوانسازی پوست شما از روش تزریق چربی استفاده گردد ، ماندگاری آن تا چندین سال می رسد. اما باید بگویم که داوم و ماندگاری نتایج تمامی این روش ها کمتر از جراحی می باشد.

عوارض عمل لیفتینگ گردن و صورت

همانند سایر تکنیک های جوانسازی ، زیبایی و درمانی این پروسه نیز می تواند با عوارض و خطرات متفاوتی همراه باشد. از جمله تورم و کبودی که بعد از گذشت چندین روز برطرف می گردد. بی حس شدن پوست نیز پس از انجام عمل جراحی به دلیل تزریق ماده بی حسی کاملا طبیعی بوده و هیچ نگرانی ندارد. احساس کشیدگی در پوست نیز از دیگر عوارض جانبی است که ممکن است در طول دوران نقاهت به آن دچار شوید که این مورد نرمال بوده و به دلیل کشیده شدن و لیفت صورتتان به وجود می آید. شما با رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل می توانید از بروز هر گونه عارضه جلوگیری کنید. احتمال ابتلا به عفونت یکی از عوارض شایع بعد از هر نوع عمل جراحی می باشد که پزشکان برای جلوگیری از رخ داد آن به بیماران خود دارو های آنتی بیوتیک تجویز می کنند که فرد ملزم به استفاده از آن ها در زمان معین می باشد. به یاد داشته باشید که انتخاب بهترین و متبحر ترین جراح لیفت صورت و گردن در تهران می تواند به شما در رسیدن به بهترین نتایج و جلوگیری از بروز عوارض جانبی کمک شایانی کند. چرا که او تنها کسی است که به وضعیت جسمانی شما واقف است و می داند که با توجه به شرایط شما رعایت چه نکاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهتر است پس از انجام عمل لیفتینگ کمی صبر داشته باشید چرا که ممکن است فرایند از بین رفتن تورم و کبودی کمی طول بکشد و باعث شود که دیر تر از زمان مورد نظر شما نتایج نهایی مشخص گردد. در این دوران بهتر است به حرف دیگران که در رابطه با نتایج پروسه جراحی است گوش ندهید و منتظر نمایان شدن نتایج جذاب و ایده ال باشید.