میل به زیبایی و زیباتر شدن از ابتدا تا کنون در افراد وجود داشته و آن ها اقدامات زیادی در جهت زیباتر شدن انجام می دهند که یکی از این اقدامات، انجام جراحی بینی می باشد. ما در این مقاله به بیان توضیحاتی درباره عمل بینی در تهران و هزینه آن ها می پردازیم.

عمل بینی در تهران

عمل زیبایی بینی با دو هدف زیبایی و درمانی در افراد انجام می شود.

عمل دماغ با رفع نواقص ظاهری بینی و ایجاد فرمی جدید در آن که با سایر اجزای صورت در تناسب باشد، موجب زیباتر شدن افراد و افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شود.

جراحی درمانی بینی با درمان و رفع مشکلات موجود در بینی همچون انحراف بینی و پولیپ بینی ، موجب بهبود عملکرد تنفسی افراد شده و عوارضی از قبیل خرخر کردن را که در نتیجه این مشکلات در فرد به وجود می آیند را رفع می نماید.

انواع بینی

نوع بینی با توجه به ضخامت پوست و میزان استحکام غضروف ها و استخوان های آن تعیین می گردد.

بینی گوشتی : بینی های گوشتی پوست ضخیم داشته و غضروف ها و استخوان های آن ها ضعیف می باشد.

بینی استخوانی : بینی های استخوانی پوست نازک داشته و غضروف و استخوان های آن ها محکم می باشد.

ویژگی های بهترین جراح برای عمل بینی در تهران

  • تحصیلات مرتبط با جراحی داشته و سوابق رضایت بخشی در این زمینه دارد.
  • وقت لازم را جهت مشاوره و دانستن انتظارات بیمار از جراحی دماغ برای او صرف می نماید.
  • با حوصله بوده و با صبوری در مورد ابتلای فرد به بیماری های مزمن و مصرف داروهای خاص و داشتن حساسیت دارویی با او صحبت کرده و از او سوال می نماید.
  • آزمایشات و عکسبرداری های لازم را برای او تجویز می کند.
  • علاوه بر آشنایی با اصول ریاضی بر اصول زیبایی شناسی نیز کاملاً واقف می باشد.
  • از قدرت تصور بالایی برخوردار بوده و قادر است بهترین فرم بینی را که با سایر اجزای صورت فرد در تناسب است، برای او در نظر بگیرد.
  • سلامت فرد برای او در اولویت بوده و چنانچه فرد از نظر جسمی یا روحی آمادگی لازم جهت انجام جراحی زیبایی بینی را نداشته باشد، از جراحی کردن بینی او خودداری می نماید.

عمل بینی در تهران

نحوه انتخاب بهترین پزشک برای انجام عمل بینی در تهران

  • چنانچه قصد انجام عمل بینی در تهران را دارید، می بایست در مورد بهترین جراح بینی تهران از آشنایان خود پرس و جو کرده یا در گوگل به جستجو بپردازید.
  • لیستی از اسامی جراحان بینی در تهران تهیه کنید.
  • به صفحه رسمی اینستاگرام یا سایت جراحان بینی مراجعه کنید و نمونه کارهای آن ها را مشاهده نمایید.
  • به منظور سنجش میزان رضایت بیماران قبلی جراحان بینی ، به مطب آن ها مراجعه کرده و با آن ها صحبت کنید.
  • به این ترتیب بهترین جراح بینی را انتخاب نمایید.

هزینه عمل بینی در تهران

جراحي بيني قیمت مشخصی نداشته و به فاکتورهای زیادی از قبیل دستمزد جراح بینی ، هزینه کلینیک یا بیمارستان، هزینه دارو، نوع بینی ، میزان ایرادات موجود در بینی و غیره بستگی داشته و پیش از معاینه کامل بینی بیمار نمی توان هزینه دقیقی را برای او مشخص نمود.

 

عمل بینی در تهران

 

انواع مدل های بینی

به طور کلی نتایج انجام جراحی به سه صورت می باشد :

  1. بینی طبیعی
  2. بینی فانتزی
  3. بینی نیمه فانتزی

هریک از بینی های فوق از ویژگی های خاص خود برخوردار هستند که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

بینی طبیعی

در بینی های طبیعی فاصله نوک بینی تا لب حدود 95 درجه است و هیچ قوس و انحنایی در بینی وجود ندارد. این مدل بیشتر برای افرادی مناسب است که خواستار برطرف کردن ایرادات بینی خود هستند و نمی خواهند بینی آن ها تغییر چندانی کند.

از مزیت های اين نوع جراحی این است که همه افراد با هر نوع بینی طبیعی و فانتزی قادر به انجام آن هستند و در صورت انتخاب جراح بینی خوب ، نتایج بسیار مطلوبی از جراحی کسب می شود.

عمل بینی در تهران

بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی تنها برای افرادی مناسب است که از بینی استخوانی برخوردارند. در این جراحی قوس زیبایی در پل بینی ایجاد می شود و نوک بینی سربالا خواهد بود. در واقع در بینی های فانتزی زاویه نوک بینی تا لب 95 تا 100 درجه می باشد.

بیشترین طرفداران این مدل را خانم ها تشکیل داده اند. لازم به ذکر است بینی فانتزی را بینی عروسکی نیز می نامند.

نکته ای که در اين نوع عمل دماغ حائز اهمیت می باشد این است که انجام این جراحی نیازمند دقت بالایی بوده و در صورتی که بینی بیش از حد کوچک یا سربالا شود، علاوه بر اینکه ممکن است از لحاظ ظاهری فرم بدی پیدا کند، منجر به بروز مشکلات تنفسی نیز خواهد شد. این نوع عمل بینی در تهران بیشتر رواج دارد.

بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی یکی از رایج ترین فرم های بینی در میان خانم هاست. مدل بینی نیمه فانتزی به این صورت است که نه به اندازه بینی طبیعی صاف بوده و نه شدت قوس آن به اندازه بینی فانتزی می باشد. جراحی هاي بینی به صورت نیمه فانتزی تنها برای بینی های استخوانی مناسب می باشند.

برگشت پذیری بینی گوشتی

امروزه با پیشرفت علم پزشکی به منظور جلوگیری از افتادگی یا برگشتن بینی به حالت اولیه، در بینی های گوشتی گرافت یا غضروف گذاری انجام می شود. علاوه بر گرافت گذاری غضروف ها تقویت نیز خواهند شد.

روش های عمل بینی در تهران

به طور کلی پروسه جراحی به دو روش انجام می شود:

روش باز و  روش بسته

موضوعی که این دو روش را متمایز از یکدیگر می سازد، محلی است که در آن برش ها ایجاد می شوند. به این صورت که در جراحی های بینی به روش باز برش ها در ناحیه کلوملا یا همان تیغه میان دو سوراخ بینی ایجاد می شوند و پوست توسط ابزاری مخصوص از ساختار بینی جدا می شود. سپس با توجه به میزان ایرادات بینی تغییرات اعمال خواهد شد.

عمل بینی در تهران

در روش باز به دلیل اشراف کامل جراح بینی ، امکان بروز خطا و نامتقارنی در بینی بسیار کم است و این روش از دقت عمل بالایی برخوردار می باشد.

طی انجام پروسه جراحی به روش باز تمام ایرادات پیچیده یا آسان بینی برطرف می شود.

این در حالیست که در روش بسته برشی در پوست ایجاد نمی شود و برش ها از داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند. این روش جراحی بیشتر برای افرادی مناسب است که بینی آن ها ایراد چندانی ندارد.

در این روش احتمال بروز خطا وجود دارد ، چرا که دید جراح محدود است و به طور کامل به ساختمان بینی دسترسی ندارد.

جراحی دماغ به روش بسته معمولا اولویت دوم جراحان بینی است و بیشتر در جراحی ترمیمی بینی کاربرد دارد.

لازم به ذکر است اگر لازم بود که در پره های بینی تغییری ایجاد گردد، بدون توجه به روش جراحی ، برش هایی در این نواحی ایجاد می شود.

لزوم رعایت مراقبت های بعد از عمل

دکتر کیوان خوشخو پیش از جراحی به افرادی که قصد انجام عمل بینی در تهران را داشته و ایشان را به عنوان جراح انتخاب کرده اند توصیه می نمایند که یکسری نکات تحت عنوان مراقبت های بعد از عمل را به دقت رعایت کرده و در انجام آن ها کوتاهی نکنند زیرا با رعایت آن ها:

  1. نتایج رضایت بخش تری از جراحی رقم می خورد.
  2. احتمال بروز عارضه بعد از جراحی تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کند.
  3. روند بهبودی فرد با سرعت بیشتری طی می شود.

 

نکات و دستورالعمل های بعد از جراحی

از جمله مهم ترین و موثرترین نکات بعد از جراحی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • به مدت 4 ساعت به هیچ عنوان چیزی نخورید و ننوشید زیرا در این مدت زمان به میزان زیادی تحت تاثیر داروهای بیهوشی بوده و در صورت وارد شدن مواد غذایی به معده امکان بروز حالت تهوع در شما وجود خواهد داشت.
  • بعد از 4 ساعت می توانید مقداری آب یا آبمیوه طبیعی بنوشید.
  • به هیچ عنوان در روزهای ابتدایی غذا، میوه و سبزیجات سفت میل نکنید؛ این مواد غذایی برای اینکه هضم گردند باید به میزان زیادی جویده شوند که این امر ورم بینی را تشدید می کند.
  • از خوردن فست فود و به طور کلی غذاهای پرنمک خودداری کنید؛ سدیم موجود در نمک در افزایش ورم بینی موثر است.
  • به هیچ عنوان به روی شکم و به پهلو نخوابیده و به پشت بخوابید. برای جلوگیری از غلت زدن هنگام خواب می توانید در اطراف خود چند بالشت بگذارید؛ بینی ممکن است در این شرایط تحت فشار قرار گرفته و بر روی نتیجه اثر منفی بگذارد.
  • بهتر است هنگام خواب و دراز کشیدن سر بالاتر از سطح بدن قرار گیرد لذا در زیر سر خود چند بالشت بگذارید.
  • چسب زدن به روی بینی را پشت گوش نیندازید. چسب زدن بینی نه تنها در کاهش هرچه سریع تر ورم بینی بسیار موثر است بلکه در 2 هفته ابتدایی تاثیر بسزایی نیز در فرم گیری هر چه بهتر بینی دارد.
  • به مدت 3 روز بر روی بینی و ناحیه هایی که دچار تورم و همچنین کبودی شده اند کمپرس سرد و در 3 روز بعدی کمپرس گرم قرار دهید. این کار از میزان عوارضی که به آن ها اشاره کردیم می کاهد.
  • به مدت 2 هفته بعد از جراحی به هیچ عنوان مواد غذایی حاوی نیکوتین، دخانیات و نوشیدنی های الکلی مصرف ننمایید.