همانطور که می دانید جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی محسوب می شود، کسانی که قصد عمل بینی تهران را دارند این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که بهترین جراح بینی در تهران کیست ؟

بهترین جراح بینی استخوانی در تهران چه کسی می باشد؟

هزینه عمل بینی تهران چقدر می باشد؟

عمل بینی تهران

انتخاب جراح بینی برای عمل بینی تهران

  • از آن جا که جراحی زیبایی بینی یک عمل اورژانسی محسوب نمی شود پس فرد زمان کافی را برای انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران را دارد.
  • برای انتخاب یک جراح بینی می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل به عنوان مثال بهترین جراح بینی گوشتی در تهران را جستجو کنید.
  • پس از تهیه اسامی جراحان بینی در تهران درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن ها بروید.
  • در جلسه مشاوره تمامی اتظارات خود را از انجام عمل جراحی به جراح بینی مورد نظر بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند.
  • برای اطمینان از انتخاب پزشک مورد نظر نمونه کارهای او را مشاهده کنید، برای مشاهده نمونه کارهای دکتر کیوان خوشخو  ، دکتر عمل بینی تهران می توانید به گالری تصاویر وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

عمل بینی تهران

ویژگی های یک جراح بینی خوب برای عمل بینی تهران

  1. عمل دماغ را با حفظ عملکرد طبیعی بینی انجام داده و سلامت فرد برای او در اولویت قرار دارد.
  2. در صورتی که بیمار از لحاظ روحی یا جسمی شرایط مناسب عمل را نداشته باشد، از جراحی کردن بینی او اجتناب می نماید.
  3. سلامت فرد را بررسی می کند و از او در مورد ابتلا به بیماری های مزمن، داشتن حساسیت دارویی و مصرف داروهای خاص سوال می نماید.
  4. علاوه بر اینکه با اصول ریاضی آشنا است، به طور کامل با اصول زیبایی شناسی نیز آشنا می باشد.
  5. از قدرت تصور خوبی برخوردار بوده و می تواند بهترین فرم بینی را که با سایر اجزای صورت فرد در تناسب می باشد، برای او در نظر بگیرد.
  6. پیش از انجام عمل جراحی ، زمان لازم را برای انجام مشاوره برای او در نظر گرفته و انتظارات او از عمل را جویا می شود.
  7. عکسبرداری ها و آزمایشاتی را که فرد می بایست انجام دهد را برای او تجویز می نماید.
  8. اقدامات قبل و بعد از عمل را برای فرد به طور کامل توضیح می دهد.

عمل بینی تهران

عمل زیبایی بینی بر روی دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی انجام می شود.

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و اسکلت محکم باشد ، کسانی که دارای این نوع بینی هستند در جراحی زیبایی بینی می توانند مدل بینی طبیعی ، فانتزی و غیره را انتخاب کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.

بینی گوشتی به بینی گفته می شود که پوست ضخیم و اسکلت ضعیف داشته باشد، کسانی که دارای این نوع بینی هستند در عمل به آن ها توصیه می شود برای به دست آوردن نتیجه ایده آل مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.

 

جراحی بینی گوشتی

یک مثال فوق العاده از یک بینی گوشتی، بینی آفریقایی می باشد. پوست این بینی ها ضخیم بوده و غضروف آن ها نازک و ضعیف است .

روش های جراحی قدیمی بینی های گوشتی یا چرب، روش های مفیدی نبودند چون بعد از مدت کوتاهی غضروف تراش داده شده، به شکل قبلی خود باز می گشته است. ولی امروزه، احتمال برگشت به شکل اول یا افتادن بینی عملاً نزدیک به صفر است چون تقویت غضروف همزمان با شکل دادن به ساختار بینی، انجام شده است.

در تکنیک های جدید، جراح غضروف را از قسمت میانی تیغه به نوک بینی به منظور تقویت غضروف نوک بینی حرکت می دهد.

در جراحی بینی های گوشتی، حفظ تناسب صورت، امری حیاتی تر می باشد. اگر بینی ریز شود یا انحنای آن به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند، این امر می تواند باعث بروز مشکلات تنفسی شود.

همانطور که قبلاً ذکر شد، پوست بینی های گوشتی یا آفریقایی ضخیم بوده و دارای غدد چربی و غضروف های ضعیف می باشند. این ساختار شکننده باعث می شود که جراحی های گوشتی، حساس تر باشد. به همین دلیل است که از این بیماران خواسته می شود تا برای مدت زمان طولانی تری بعد از جراحی، در مقایسه با بینی های دارای ساختار استخوانی، چسب برروی بینی بزنند. چالش اصلی دیگر، بهبود دادن نوک بینی است که جراحان پلاستیک ایرانی تجربه زیادی در این زمینه دارند.

مزایا و معایب عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی مثل شمشیر دو لبه می باشد. از یک سو، این پوست ضخیم و بزرگی که ساختار بینی را می پوشاند، اسیب می بیند؛ از سوی دیگر بهبود آن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. ولی نا امید نشوید. با شکل دادن مجدد نوک بینی به وسیله دستان هنرمند جراحان پلاستیک بینی ایرانی، می توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

جراح در حین شکل دادن نوک بینی، از ماده خاصی برای پر کردن و تقویت آن استفاده می کند. در غیر اینصورت نوک بینی بعد از جراحی، بدشکل می شود. این ماده می تواند یک ایمپلنت یا خود بافت باشد. گاهی اوقات غضروف گوش مورد استفاده قرار می گیرد. پوست ضخیم بینی گوشتی، ناهمواری استخوان بینی را پوشش می دهد. در بینی های استخوانی این ناهمواری قابل ملاحظه، به دلیل نازکی پوست بینی، مشهودتر است.

تزریق کورتون به بینی های گوشتی در عمل بینی تهران

در برخی موارد ورم ناشی از این جراحی بسیار زیاد بوده یا روند فروکش کردن آن بسیار کند می باشد که در چنین شرایطی پزشک تصمیم به تزریق کورتون به بینی می گیرد. با این کار ورم بینی سریع تر فروکش می کند.

عمل بینی تهران

 

انواع روش های عمل بینی در تهران

جراحان بینی جراحی زیبایی بینی را با انتخاب یکی  از روش های جراحی باز یا جراحی بسته انجام می دهند.

در جراحی  به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغیرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند.

اما در جراحی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی می باشد.

کوچک کردن بینی با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص کوچک کردن بینی بدون عمل هستیم که باید در خصوص این تبلیغات بگوییم هنوز علم پزشکی در زمینه لیزر آن قدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی را در اسکلت بینی ایجاد کرد.

لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود. بنابراین در صورتی که قصد عمل بینی تهران را داشته و در این مورد در گوگل جستجو کردید و با چنین مطالبی برخورد نمودید فریب آن را نخورید.

 

نتیجه عمل بینی

نتیجه به دست آمده از عمل با توجه به نوع بینی و سلیقه خود بیمار به دو صورت طبیعی و فانتزی می باشد.

  • جراحی بینی طبیعی : در عمل طبیعی بینی هیچ قوسی در بینی ایجاد نخواهد شد و در صورت ایجاد، میزان آن بسیار کم خواهد بود.

زاویه بین لب بالا و نوک بینی در این نوع از بینی ها 90 درجه می باشد.

  • جراحی بینی فانتزی : در عمل فانتزی در بینی قوس ایجاد خواهد شد و زاویه بینی لب بالا و نوک بینی 105 درجه خواهد بود.

افرادی که قصد عمل بینی تهران یا هر منطقه دیگری را داشته و به طور مثال می خواهند بینی خود را به فرم طبیعی عمل نمایند، می بایست بهترین جراح بینی طبیعی در تهران یا منطقه خود را انتخاب کنند.

عمل بینی تهران

تعیین بهترین فرم بینی

یکی از متداول ترین سوالات افرادی که قصد عمل بینی تهران را داشته و دکتر کیوان خوشخو را برای جراحی شان انتخاب نموده اند از ایشان این است که کدام فرم از بینی برای آن ها مناسب تر است؟

در پاسخ باید گفت که تعیین بهترین و مناسب ترین فرم بینی برای هر فرد با توجه به فاکتورهای زیر صورت می گیرد.

  • نوع بینی

نوع بینی که استخوانی باشد یا گوشتی مهم ترین عامل در تعیین فرم بینی است به طوری که اگر بینی گوشتی باشد امکان جراحی آن به فرم فانتزی وجود نداشته و فقط می توان آن را به فرم طبیعی و در برخی از موارد به فرم نیمه فانتزی که حد میان بینی طبیعی و فانتزی است جراحی نمود.

به بیان دیگر افرادی که بینی شان گوشتی است به دلیل ویژگی های ساختاری بینی شان در انتخاب فرم بینی خود حق انتخاب ندارند ولی افرادی با بینی استخوانی می توانند با توجه به مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم یکی از فرم های طبیعی، فانتزی یا نیمه فانتزی را انتخاب نمایند.

عمل بینی تهران

  • سلیقه فرد

سلیقه افراد با یکدیگر متفاوت بوده و زیبایی از نظر آن ها متفاوت است به طوریکه برخی از افراد ظاهر طبیعی را زیبا دانسته و برخی دیگر چنین اعتقادی ندارند به همین دلیل است که ممکن است شخصی که از نظر شما بسیار زیبا باشد از نظر دوست تان چهره ای کاملاً معمولی داشته باشد.

همچنین برخی از افراد دارای این عقیده هستند که چون زمان و هزینه نسبتاً زیادی برای عمل زیبایی بینی خرج کرده اند بنابراین افراد در هنگام مواجهه با آن ها باید متوجه انجام جراحی شان شوند و برخی دیگر تمایل دارند که تا حد امکان کسی متوجه انجام عمل آن ها نشود، به همین دلیل شما باید به طور صادقانه تمام انتظاراتی که از این جراحی زیبایی دارید را با جراح بینی تان مطرح کنید تا ایشان به طور کامل از توقعات شما آگاه شده و در هنگام تعیین فرم بینی خواسته های شما را نیز در نظر بگیرد.

  • تناسب میان اجزا

بینی به دلیل موقعیتی که در چهره داشته و محل قرارگیری آن، تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد به طوریکه اگر نقصی در آن وجود داشته یا با دیگر اجزای چهره در تناسب نباشد بر زیبایی کل چهره تاثیر خواهد گذاشت.

بینی به صورت مفرد در چهره در نظر گرفته نمی شود بلکه باید در هنگام فرم دهی آن به اجزای دیگری همچون گونه ها، چانه و غیره دقت کرد در این صورت است که جراحی بر زیبایی کل چهره تاثیر مثبت گذاشته وموجب ارتقا اعتماد به نفس افراد می شود.

به همین دلیل است که بیشتر جراحان بینی قبل از انجام جراحی زیبایی عکسبرداری هایی را برای فرد و به منظور بررسی نسبت اجزا به یکدیگر برای آن ها تجویز کرده و به این ترتیب با تسلط کاملی که بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی دارند بهترین فرم بینی را برای افراد انتخاب می نمایند.

عمل بینی تهران

اقدامات قبل از عمل بینی تهران

  1. قبل از عمل اولین کاری که افراد می بایست انجام دهند، انتخاب یک جراح بینی ماهر است.
  2. در مرحله بعدی افراد باید در رابطه با توقعاتشان از عمل با جراح بینی صحبت نمایند.
  3. جراح بینی برای بررسی دقیق وضعیت سلامت فرد و همینطور بررسی نسبت اجزای صورت او، یک سری عکسبرداری و آزمایشاتی را تجویز می کند که انجام دادن آن ها لازم و ضروری است.
  4. اگر سابقه ابتلا به بیماری مزمنی مانند لوپوس را داشته یا در حال حاضر به آن مبتلا هستید، حتماً جراح بینی خود را از آن آگاه سازید.
  5. مطلع کردن جراح بینی از مصرف داروهای خاص و داشتن حساسیت های دارویی و غذایی الزامی می باشد.
  6. در صورت استعمال دخانیات، مصرف آن را 2 هفته قبل از عمل متوقف کنید زیرا مصرف دخانیات میزان اکسیژن خون را کاهش می دهد.
  7. مصرف ویتامین E و داروهای جلوگیری از انعقاد خون مثل وارفارین و آسپرین را به دلیل اینکه موجب افزایش احتمال خونریزی در هنگام عمل می شوند، 14 روز قبل از جراحی قطع نمایید.
  8. اگر از کورتون یا داروهای ضد بارداری استفاده می کنید، جراح بینی خود را از آن مطلع کنید.
  9. شب قبل از جراحی دوش گرفته و آقایان صورت خود را کامل اصلاح کنن، از به همراه داشتن زیورآلات، آرایش نمودن و زدن لاک خودداری کنید و حداقل یکی از ناخن های مصنوعی را جدا کنید.

عمل بینی تهران

مراقبت های بعد از عمل بینی تهران

  1. پس از جراحی به دلیل تغییرات صورت گرفته در ساختار بینی ، در آن مقداری التهاب و کبودی و همینطور ورم ایجاد می شود.
  2. بروز کبودی، ورم و التهاب امری طبیعی است و با گذشت زمان از بین خواهد رفت.
  3. در یک روز ابتدایی بعد از عمل بر روی بینی خود و نواحی دارای ورم و کبودی، کمپرس سرد قرار داده و در 3 روز بعدی کمپرس گرم قرار دهید.
  4. از خوردن غذاهایی که پرادویه هستند بپرهیزید و غذاهای آبکی مانند سوپ بخورید.
  5. شب اول و دوم، دو یا چند بالشت در زیر سر گذاشته و با این کار سر خود را از سطح بدن بالاتر نگه دارید.

برای آگاهی از مراقبت های کامل بعد از جراحی می توانید به مقاله مراقبت های بعد از جراحی بینی موجود در وب سایت دکتر کیوان خوشخو که دکتر عمل بینی تهران هستند مراجعه نمایید.

چسب زدن بینی

یکی از کارهایی که انجام آن بعد از جراحی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و افراد نباید آن را نادیده بگیرند، چسب زدن یبنی می باشد.

همانطور که میدانید جراحان بینی به منظور برطرف کردن ایرادات و مشکلات موجود در بینی، تغییراتی را در غضروف ها، استخوان ها و به طور کلی ساختمان بینی انجام داده و به موجب این تغییرات ساختمان بینی در موقعیتی جدید قرار می گیرد، چسب زدن بینی به مدت 2 هفته به ثابت ماندن بینی در موقعیت جدید کمک می کند.

بعد از گذشت 2 هفته، زدن چسب بر روی بینی تاثیری در فرم گیری بهتر آن نداشته و تنها در ایجاد تسریع در روند کاهش تورم موثر است، چسب زدن بینی در این مدت اجباری نبوده و اگر افراد تمایلی به سریع تر فروکش کردن ورم بینی شان نداشته باشند می توانند تنها شب ها بر روی بینی چسب زده یا به طور کلی از چسب بینی استفاده نکنند.

مزیت دیگر استفاده از چسب بینی این است که دیگران با دیدن آن بر روی بینی متوجه انجام جراحی از جانب شما شده و از انجام شوخی و فعالیت هایی که ممکن است موجب وارد شدن آسیب به بینی تان شود خودداری می کنند.

عمل بینی تهران

نحوه زدن چسب بینی

زدن چسب از حساسیت زیادی برخوردار است به طوریکه اشتباه چسباندن آن بر روی بینی ممکن است عوارضی را برای بیمار به دنبال داشته باشد. از همین رو دکتر کیوان خوشخو چسب زدن بینی را برای کسانی که قصد عمل بینی تهران را داشته و به ایشان مراجعه کرده اند شخصاً انجام داده یا انجام این کار را به کادر درمانی آموزش دیده خود می سپارند.

سپس انجام صحیح چسب زدن به بیمار آموزش داده شده و خود او شخصاً می تواند برای زدن چسب بر روی بینی اقدام کند. در ادامه روش کلی چسب زدن بینی را برای تان آورده ایم:

  • برای زدن چسب بینی لازم است تا صورت فرد عاری از هرگونه مواد آرایشی، چربی و غیره باشد. لذا در مرحله اول صورت خود را با یک ماده شوینده طوری بشویید که حداقل فشار ممکن به آن وارد شود، سپس صورت تان را با استفاده از یک حوله یا دستمال نرم خشک کنید.
  • در مرحله بعدی یک قطعه چسب کاغذی جدا کنید و به صورت زینی شکل بر روی ناحیه کلوملا چسبانده و ادامه چسب را از دو طرف با فشار اندک دست بر روی بینی خود بچسبانید.
  • در مرحله آخر چند قطعه چسب دیگر را به طور عرضی از بالای بینی به پایین آن چسبانده و اضافات آن را با قیچی بچینید.

تغذیه بعد از عمل

  1. به مدت 4 ساعت بعد از جراحی چیزی نخورید: بعد از عمل بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می شود، در این مدت آثار مواد بیهوشی هنوز در او وجود داشته و وارد شدن هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی به معده امکان بروز حالت تهوع در او را دارد، لذا باید از دادن غذا و نوشیدنی در این مدت به بیمار پرهیز کرد.
  2. غذاهای سفت نخورید: خوردن مواد غذایی سفت همچون هویج و هر میوه یا غذایی که نیاز به جویدن زیاد داشته باشد باعث ایجاد فشار به فک بالا می شود، فک بالا نیز به بینی متصل بوده و فشار را به بینی منتقل می کند که این امر موجب تشدید ورم بینی خواهد شد.
  3. میوه و آبمیوه تازه میل کنید: مصرف آبمیوه و میوه تازه به خصوص آناناس و هویج در کاهش ورم بینی موثر است، لذا مصرف آن ها را به میزان زیاد در رژیم غذایی خود بگنجانید.

عمل بینی تهران

فعالیت بعد از جراحی بینی

به دلیل برش هایی که در حین جراحی بر روی پوست و غضروف های بینی ایجاد می شود، بدن فرد مقداری خون از دست می دهد. این امر و همچنین وجود اثرات مواد بیهوشی در شخص موجب تضعیف بدن فرد و تحلیل قوای بدنی او می گردد، به همین دلیل بهتر است فرد به مدت یک هفته به استراحت مطلق بپردازد تا قوای بدنی خود را بازیابد.

پس از گذشت 7 روز فرد مجاز به انجام فعالیت های روزمره خود خواهد بود و در این مدت نباید وسایل سنگین بلند کند.

انجام فعالیت هایی همچون پیاده روی بعد از 2 هفته بلامانع بوده و فعالیت هایی همچون طناب زدن بهتر است به 2 ماه بعد از عمل موکول شود.

عینک زدن بعد از جراحی بینی

یکی از سوالاتی که افراد هنگام مراجعه به دکتر کیوان خوشخو به کرات از ایشان می پرسند این است که:

آیا زدن عینک طبی بعد از جراحی مانعی دارد؟

باید گفت که در هفته های اول ساختمان بینی هنوز در موقعیت جدید ثابت نبوده و استفاده از عینک ممکن است در شکل گیری آن خلل ایجاد کند، لذا بهتر است افراد بعد از گذشت 3 هفته اقدام به زدن عینک کرده و توجه داشته باشند که فریم عینک سبک بوده و خیلی سنگین نباشد.

عمل بینی تهران

استحمام بعد از جراحی

بعد از جراحی به منظور محافظت از ساختار بینی، بر روی آن اسپلینت قرار می گیرد که به مدت 1 هفته باید از آن در برابر آسیب هایی همچون خیس شدن حفاظت شود، لذا افراد باید به گونه ای استحمام کنند که کوچکترین آسیبی به اسپلینت بینی وارد نشود.

بهتر است فردی به عنوان همراه شما را در امر حمام کردن یاری کند. به همین منظور بر روی یک صندلی نشسته سر خود را به عقب خم کرده و از شخص همراه بخواهید تا موهای تان را بشوید، این کار هم از خیس شدن اسپلینت جلوگیری کرده و هم با جلوگیری از خم کردن سر به سمت پایین مانع تشدید ورم بینی خواهد شد.

افراد طی این مدت باید از حمام کردن با آب خیلی گرم و استحمام طولانی مدت خودداری کنند.

هزینه عمل بینی تهران چقدر  می باشد؟

هزینه عمل بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه داروها و آزمایشات ، هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.