یکی از انواع جراحی بینی که امروزه افراد بسیاری کاندیدای انجام آن هستند جراحی بینی گوشتی در تهران است ، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی را درباره عمل زیبایی بینی با فرم گوشتی به دست آورید. برای دیدن نمونه کارهای جراحی و فیلم عمل می توانید به گالری وب سایت دکتر کیوان خوشخو ، جراح بینی تهران مراجعه نمایید.

خصوصیات بینی گوشتی شامل: نوک پهن، غضروف ضعیف، پوست ضخیم می باشد که حتی عموم نیز می توانند این نوع بینی ها را از بینی های استخوانی تشخیص دهند. اما میزان گوشتی یا استخوانی بودن بینی ها تنها توسط جراح بینی مشخص می شود.

بهترین جراح بینی گوشتی تهران

اگر به دنبال بهترین جراح بینی گوشتی تهران هستید ما به شما دکتر کیوان خوشخو را معرفی می کنیم. افرادی که تاکنون به ما برای انجام جراحی زیبایی مراجعه کرده اند از نتایج عمل خود رضایت کامل را داشته اند. شما نیز می توانید در صورت تمایل جراحی بینی گوشتی در تهران را با دکتر خوشخو تجربه کنید و از بهترین نتایج بهره مند شوید. جهت مراجعه با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس حاصل فرمایید. با توجه به اینکه عمل بینی گوشتی در تهران یکی از پر چالش ترین روندهای زیبایی است ، باید مطمئن شوید که فرایند را به دست یک جراح قابل اعتماد سپرده اید. بنابراین دقت عمل به خرج دادن در انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی بسیار حائز اهمیت است. در خصوص تعداد سال های فعالیت جراح بالقوه خود در حوزه جراحی بینی و درصد موفقیت او در حرفه خود کسب اطلاعات کنید. برخورداری جراح بالقوه از بورد تخصصی در فیلد جراحی بینی نیز بسیار حائز اهمیت است. خواندن ریویو ها و مشاهده گالری عکس های قبل و بعد از عمل سایر بیماران جراحی شده به دست جراح بینی گوشتی بالقوه نیز شاخص خوبی برای دستیابی به ایده ای مطلوب در خصوص نتایج قابل حصول می باشد. توصیه دکتر کیوان خوشخو ، بهترین جراح بینی گوشتی تهران به بیماران بالقوه این فرایند این است که تمام تلاش خود را به کار بندند تا رینوپلاستی بینی گوشتی خود را به بهترین جراح بینی گوشتی تهران بسپارند تا در سایه علم و هنر او بتوانند سال ها از تجربه داشتن یک بینی زیبا و برازنده بر روی صورت خود بهره مند شوند.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

در بینی های استخوانی همانطور که در مقالات قبلی ذکر کردیم پوست بینی نازک تر است به همین دلیل به راحتی می توان جزئیات استخوانی را مشاهده کرد اما در بینی های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست این امکان وجود ندارد.

انواع بینی گوشتی

بینی گوشتی با منافذ بزرگ ، فراوان و همچنین غدد چربی زیاد : این نوع بینی گوشتی دارای پوستی با غدد چربی و منافذ بالا می باشد. در این صورت جراح بینی گوشتی بعد از تشخیص این نوع بینی ها با تجویز داروهایی خاص و همچنین رژیم غذایی مناسب این مشکل را به حداقل می رسانند.

بینی گوشتی با غددچربی کم کار و پوست ضخیم : این نوع بینی های گوشتی اغلب پوستی قرمز رنگ ، ضخیم و براق دارند. در این نوع بینی های گوشتی غدد چربی نسبت به حالت اول فعالیت کمتری دارند.

نکاتی مهم درباره جراحی بینی گوشتی

  1. اولین و مهم ترین نکته در رابطه با جراحی بینی گوشتی در تهران ، انتخاب جراح بینی مناسب است ، زیرا جراح بینی که قصد انجام عمل بینی گوشتی در تهران را دارد باید علاوه بر مهارت و تجربه ، هنر نیز داشته باشد تا بتواند نتیجه دلخواد بیمار را به وجود آورد.
  2. نکته دوم صبور بودن است ، افرادی که بینی گوشتی دارند به دلیل ضخامت پوست بینی شان مدت زمان جراحی در مقایسه با دیگر بینی ها طولانی تر می باشد.
  3. تورم بینی های گوشتی در مدت زمان بیشتری در برابر بینی های استخوانی و معمولی باقی می ماند و این امر زمان بهبودی را طولانی تر می کند.
  4. برای نتیجه گیری بهتر از عمل باید مراقبت های پس از آن را جدی بگیرید.

نتیجه عمل بینی گوشتی

جراحی کردن بینی های گوشتی به دلیل داشتن پوستی با ضخامت زیاد و غضروف هایی با ضخامت کم ، سخت بوده و جراح قدرت مانور زیادی در فرم دهی آن ندارد. این جراحی به طور معمول دارای دو نتیجه فانتزی و طبیعی است که بینی های گوشتی را نمی توان به فرم فانتزی جراحی کرد.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  1. اولین و مهم ترین اقدام انتخاب یک جراح بینی خوب است.
    بعد از انتخاب جراحی تان ، او را از انتظاراتی که از انجام جراحی دارید باخبر کنید.
  2. متوقف نمودن مصرف مشروبات الکلی ، قرص های رقیق کننده خون ، استعمال دخانیات و قرص ویتامین E به مدت 2 هفته قبل از عمل رینوپلاستی ضروری است.
  3. شب قبل از جراحی دوش گرفته و به مدت 8 ساعت قبل از آن چیزی میل نفرمایید.
  4. توصیه می شود روز جراحی بینی گوشتی در تهران با دکتر خوشخو ، از لباس دکمه دار استفاده کنید تا بعد از عمل به راحتی بتوانید لباس خود را تعویض نمایید.
  5. روز جراحی خانم ها بدون هرگونه آرایش و لوسیون و آقایان بدون ریش و سبیل در محل جراحی حضور داشته باشند.
  6. توجه داشته باشید که مصرف دارو های رقیق کننده خون و ضد التهاب ، موجب افزایش ریسک خون ریزی بینی خواهد شد. استعمال دخانیات نیز اکسیژن رسانی به خون را با مشکل مواجه می کند.
  7. حداقل نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده و به همراه یک نفر در محل جراحی حضور داشته باشید.
  8. از به همراه داشتن زیور آلات ، لاک ، ناخن مصنوعی و غیره خودداری نمایید.
  9. حداقل از یک هفته قبل از عمل بینی گوشتی در تهران ، از خوراکی های مغذی و مایعات بیشتری استفاده کنید.

 

جراحی بینی گوشتی

راهنمای کامل کنترل تورم بعد از جراحی بینی گوشتی

رینوپلاستی که بعنوان یکی از پر طرفدارترین روندهای زیبایی صورت برای خلق پروفایل زیبا در چهره شما شناخته شده است ، دارای عوارض جانبی می باشد که یکی از بارزترین آنها تورم است. سطح تورم بر حسب ویژگی های بدن بیمار و نیز دامنه گستردگی روند جراحی ، متغیر بوده و پس از جراحی ، در دوره ریکاوری ، پزشک راهکارهایی را برای مدیریت آن در اختیار بیمار قرار می دهد. رعایت این رهنمودها ، در بینی گوشتی ، با توجه به بیشتر بودن سطح تورم بعد از عمل در آن ، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برخی از این راهکارها عبارتند از:

  1. بالا نگه داشتن سر : در زمان استراحت ، با گذاشتن چند بالش ، سر خود را در موقعیت بالاتر نسبت به بدن قرار دهید.
  2. استفاده از کمپرس سرد : کمپرس یخ به دلیل تاثیر بر کاهش جریان خون ، تورم را کاهش داده و باعث بهبود التهاب و کبودی می شود.
  3. آبرسانی به بدن : نوشیدن مقادیر زیاد مایعات به بیرون راندن سموم از بدن و کاهش تورم و سرعت یافتن فروکش کردن آن کمک می کند. همچنین باید رژیم کم سدیم را جهت جلوگیری از احتباس مایعات دنبال کنید. به غذای خود نمک اندکی اضافه کرده و از میان وعده های شور ، دوری کنید.
  4. به بدنتان سخت نگیرید: در طول دو هفته اول بعد از عمل بینی گوشتی ، استراحت کنید و از هر آنچه باعث ایجاد استرس در شما می شود ، بپرهیزید.
  5. از آرنیکا استفاده کنید : آرنیکا یک درمان گیاهی است که سابقه استفاده صد ساله در کاهش دادن درد ، کبودی و تورم دارد.
  6. از نوشیدن الکل خودداری کنید : قطع مصرف الکل را دو هفته قبل از جراحی بینی گوشتی در تهران شروع کرده و تا دو هفته بعد از جراحی ادامه دهید. مصرف الکل در داروهای تجویز شده جهت مصرف برای کنترل درد و عفونت اختلال ایجاد کرده و باعث بهم خوردن تنظیمات فشار خون و التهاب می شود.

 

جراحی-بینی-گوشتی

تورم بعد از جراحی بینی گوشتی چقدر ماندگار است؟

تورم اولیه بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران ، در طول هفته اول ، تشدید می شود ولی در طول ده روز متعاقب آن ، به تدریج فروکش می کند. البته به دلیل احتباس مایع ، بخشی از تورم در طول ماه های بعد از عمل ، همچنان ماندگار بوده و گاهی یک سال زمان نیاز است تا تورم ، به طور کامل فروکش کند. این سطح از تورم بسیار جزئی بوده و چندان توجه را به خود جلب نمی کند. بنابراین ، اغلب پزشکان ، مرحله مشاهده نتیجه نهایی جراحی زیبایی بینی را یک سال بعد از عمل ، می دانند. با توجه به خاص بودن شرایط بینی های گوشتی ، معمولاً تایم لاین لازم برای فروکش کامل تورم بعد از عمل ، در این نوع بینی ها ، طولانی تر است.

فروکش کردن ورم در بینی ، چقدر طول می کشد؟

ورم حاد بینی ، به طور کامل ، قابل رویت است و در طول یک دوره دو الی سه ماهه ، از بین می رود. ولی ورم مزمن بینی به ضخامت پوست وابسته بوده و گاهی شش ماه تا یک سال زمان لازم است تا به طور کامل از بین برود. در بینی های گوشتی ، گاهی این زمان طولانی تر بوده و باید حدوداً دو سال سپری شود تا ورم بینی به طور کامل فروکش نماید.

مزایای چسب زدن پس از جراحی بینی گوشتی

چسب زدن به بینی گوشتی دو مزیت زیر را به همراه دارد:

  • کاهش تورم
  • شکل گیری بهتر بینی
  • در طول دو هفته اول ، چسب ، تورم و شکل گیری بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. از هفته دوم به بعد ، چسب بینی تنها برای کاهش دادن تورم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بعلاوه ، چسب بینی نوعی هشدار برای افراد اطراف شما برای جلوگیری از وارد آمدن هر گونه ضربه احتمالی به بینی می باشد.
  • در هنگام چسب زدن به بینی ، بینی و گونه ها را با ملایمت ، با آب گرم و صابون ملایم بشویید و با یک پد پنبه ای و الکل آن را تمیز کنید. از یک حوله نرم برای خشک کردن صورت استفاده کنید. چند دقیقه صبر کنید تا صورت کاملاً خشک شود. سپس شروع به زدن چسب به بینی خود نمایید.
  • برای چسب زدن به بینی ، طبق دستورالعمل و آموزش پزشک ، عمل کنید.

 

جراحی بینی گوشتی

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • در روز های اول بعد از عمل بینی گوشتی استراحت کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.
  • از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • از نمک به میزان کمتری استفاده کنید.
  • تا یک هفته که اسپلینت به روی بینی قرار دارد ، مراقب خیس و مرطوب نشدن آن باشید. در این مدت بهتر است حمام نروید اما در صورت لزوم از شستن سر خود امتناع نمایید. همچنین می توانید به صورت آرایشگاهی و به کمک فرد دیگری موهای خود را نیز بشویید.
  • رژیم غذایی خود را با مصرف مایعات و غذاهایی که نیاز به جویدن ندارند شروع کنید. نوشیدن آب کرفس و آناناس در بهبود زخم ها و سرعت بخشیدن به ترمیم بافت بینی بسیار موثر است.
  • حداقل تا دو ماه استفاده از عینک آفتابی و حتی طبی ممنوع می باشد. در صورت لزوم می توانید از لنز های تماسی نرم استفاده کنید.
  • رفتن به استخر ، سونا و جکوزی تا مدتی ممنوع می باشد.
  • حداقل تا دو هفته بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران با دکتر کیوان خوشخو ، از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل خودداری نمایید.
  • حداقل تا دو هفته فین و تخلیه بینی با شدت ممنوع است. این کار منجر به خون ریزی بینی خواهد شد.
  • به طبع بعد از جراحی ، پوست بینی حساس خواهد شد ، بنابراین تا مدتی در معرض تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید و حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از دارو هایی که پزشک تجویز نموده به صورت مرتب استفاده کنید و بدون هماهنگی با ایشان دارویی مصرف نکنید.
  • از رفتن به محل های شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی وجود دارد خودداری نمایید.
  • طاقباز بخوابید و از خوابیدن به شکم و پهلو خودداری نمایید ، همچنین با استفاده از دو یا سه بالش سر خود را بالاتر از همیشه قرار دهید.
  • برای تمیز کردن دندان ها از مسواک نرم استفاده کنید.
  • استفاده از کمپرس یخ در کاهش تورم و کبودی بینی موثر می باشد.

فیلم جراحی بینی گوشتی در تهران

آیا بینی های گوشتی پس از عمل به شکل قبل خود باز نخواهد گشت؟

همان طور که بارها در مقاله اعلام کردیم ، بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم ، غضروف و استخوان بندی ضعیف می باشند. به همین جهت یک جراح بینی حاذق با وجود ضعف بینی های گوشتی ، به تضعیف و کوچک کردن غضروف بینی های گوشتی نمی پردازد بلکه آن ها را تقویت و محکم می کند.  امروزه با وجود تکنولوژی های بالا ، جراح در رینوپلاستی گوشتی ، به تقویت غضروف نوک بینی می پردازد. به طوری که غضروف میانی بینی را برداشته و آن را به نوک بینی پیوند می کند. یا از غضروف گوش و دنده بیمار ، یا غضروف های مصنوعی استفاده می کند. در این صورت هیچ گونه برگشت پذیری در بینی گوشتی طی سالیان سال مشاهده نمی شود. چنانچه این کار صورت نگیرد ، بعد از مدتی ، در نوک بینی افتادگی ایجاد می شود و فرد نیاز به جراحی بینی ترمیمی خواهد داشت. هدف از انجام رینوپلاستی ، رفع ایرادات گوناگون بینی همچون : پهنی ، بزرگی حفره ها ، افتادگی نوک بینی و غیره می باشد که افراد می بایست تنها به رفع نواقص اکتفا کنند. این نکته را نیز باید بگوییم که انتظار بینی فانتزی از نوع گوشتی کمی دشوار است و  نتیجه مطلوب را به متقاضی ارائه نمی دهد.

خمیازه کشیدن و خندیدن بعد از جراحی

از جمله سوالات شایعی که افراد در رابطه با مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی می پرسند در مورد خندیدن و خمیازه کشیدن می باشد. خمیازه کشیدن و خندیدن تاثیری بر نتیجه عمل ندارد و فرد به این علت نباید برای خود استرس و نگرانی ایجاد کند که البته در صورت امکان کمتر و کنترل شده باشد.

خوابیدن پس از جراحی

بهتر است تا افراد طی یک تا دو شب اول به پشت و به حالت طاقباز بخوابند به همین دلیل اولین شب بعد از جراحی به خصوص برای کسانی که عادت دارند به پهلو بخوابند شب نسبتاً سختی می باشد؛ تنفس فرد زمانی که او به پشت می خوابد راحت تر انجام می شود. برای اینکه به صورت ناخواسته به اطراف غلت نزنید می توانید در اطراف خود چند بالشت بگذارید. در چنین شرایطی بینی تحت فشار قرار نگرفته و آسیب نخواهد دید. همچنین توصیه دکتر کیوان خوشخو بهترین جراح بینی گوشتی در تهران به بیماران این است که در این مدت ، زیر سر خود نیز 2 یا چند بالشت قرار داده و با این کار آن را از سطح بدنشان بالاتر نگه دارند؛ هنگامی که سر در وضعیتی بالاتر از بدن قرار می گیرد تورم و کبودی بینی سریع تر فروکش کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می شود.

ورزش کردن بعد از عمل بینی گوشتی

درک باید ها و نباید های بعد از جراحی بینی گوشتی ، مثل هر جراحی دیگری حائز اهمیت بوده و باید بعد از رسیدن به شرایط نرمال ، فعالیت های خود را از سر بگیریم. در خصوص ورزش کردن بعد از عمل این نوع بینی ، ملاحظات ویژه ای وجود دارد که به ذکر آنها می پردازیم.

  • ورزش های عمومی

وقتی از ورزش های عمومی صحبت می کنیم ، هدف ، آگاه کردن شما از اجتناب در شرکت کردن در فعالیت های سنگین ، به مدت 4 الی 5 هفته بعد از جراحی بینی گوشتی می باشد. بعد از این دوره ، شما باید با احتیاط ورزش کردن را از سر بگیرید. ورزش کردن ، فشار خون را افزایش می دهد و همین امر می تواند باعث افزایش سطح تورم شود ، در حالیکه ، بعد از عمل خصوصاً عمل بینی گوشتی ، کاهش دادن تورم ، یکی از اهداف مورد تمرکز می باشد. انجام برخی ورزش های سبک ، در طول دوره پیشرفت فرایند بهبود ، بلامانع است ، ولی ورزش در سطح متوسط تا سنگین ، در طول یک دوره 4 الی 5 هفته ای ممنوع می باشد.

  • ورزش های برخوردی

در واقع لازم به تذکر نیست که اجتناب از ورزش های برخوردی بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران ، تا چه اندازه حائز اهمیت است. مشخص است که انجام ورزش هایی از قبیل بوکس ، و کلیه ورزش هایی که در آن احتمال وارد آمدن ضربه به بینی وجود داشته باشد ، تا 6 هفته بعد از عمل بینی گوشتی ، به شدت ممنوع است. بعد از این دوره ، بازهم بهتر است همچنان اجتناب از انجام این گونه ورزش ها ادامه یابد. بوکس و برخی ورزش های برخوردی ، مواردی هستند که وارد آمدن ضربه به بینی در آنها ، به هیج وجه قابل پیش بینی نمی باشد. بنابراین، می توانند بعنوان عوامل ایجاد اختلال در دوره ریکاوری شما ، شناخته شوند.

 استحمام بعد از جراحی بینی گوشتی

حمام کردن در مدتی که گچ بینی روی صورت قرار دارد باید از گردن به پایین باشد و در صورت اصرار به شستشوی موها… باید فرد روی صندلی نشسته و در حالی که سر به پشت خم شده ، موها توسط فرد دیگری شسته شود (مانند آرایشگران). صورت را می‌توان با دستمال مرطوب و یا چیزی مانند آن تمیز کرد.

 

عمل بینی گوشتی مردانه

انگیزه انجام عمل زیبایی بینی گوشتی در میان زنان و مردان ، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. هر دو گروه ، به دلایلی از قبیل نارضایتی از شکل ظاهری بینی خود یا مشکلات تنفسی در این اندام ، اقدام به انجام جراحی بینی گوشتی شان می نمایند. ولی شکل نهایی خلق شده در بینی گوشتی در این دو جنسیت ، نهایتاً تفاوت هایی را با یکدیگر دارد. پوست بینی در مردان اغلب ضخیم تر بوده و اندازه بینی نیز معمولاً در آنها بزرگ تر است. بینی های گوشتی ، اغلب دارای پرده های باز تر و سوراخ های بزرگ تری هستند. متقاضیان آقا ، اغلب به داشتن یک بینی طبیعی و ترجیحاً مردانه ، بعد از عمل بینی گوشتی خود ، تمایل دارند در حالیکه بانوان بیشتر دوست دارند بینی شان ، ظرافت های زنانه را داشته و معمول از جراح خود درخواست می کنند که بینی آنها را با مدل هایی از قبیل فانتزی یا نیمه فانتزی عمل کند. همین امر ، پیچیدگی های فرایند را در یک دامنه متغیر ، در نوسان قرار می دهد. در واقع ، تفاوت راینوپلاستی بینی گوشتی در مردان و زنان را می توان به نتیجه نهایی که قرار است در بینی این دو جنسیت ، خلق شود ، نسبت داد.

چالش های عمل بینی گوشتی

همانطور که در بخشی از این مقاله اشاره شد ، بینی های گوشتی به داشتن پوست ضخیم و ساختار غضروفی ضعیف شهرت دارند و همین امر جراحی بینی گوشتی را به فرایندی چالش برانگیز تبدیل می کند. در برخی موارد ، پزشک به منظور تقویت چارچوب غضروفی بینی برای خلق یک پشتیبان قوی در این اندام ، اقدام به گرافتینگ یا پیوند غضروف می نماید. همچنین نازک کردن پوست برای خلق ظاهری زیباتر در بینی نیز از دیگر اقداماتی است که پزشک در صورت صلاحدید ، بر روی بینی گوشتی انجام می دهد. به این ترتیب ، میزان دستکاری و کار بر روی بینی افزایش می یابد. همین امر باعث می شود که بینی تورم بیشتری را در دوره بعد از جراحی تجربه کرده و دوره ریکاوری ، طولانی تر شود.

بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی

سن رینوپلاستی بینی گوشتی ، باید ها و نباید هایی دارد که در این بخش از مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت. بینی اندامی است که با توجه به موقعیت کانونی آن در صورت ، کانون توجه در تعاملات بوده و بدشکلی احتمالی آن گاهی تاثیرات نامطلوبی را بر روی اعتماد به نفس فرد خصوصاً در طول دوره نوجوانی که میزان حساسیت به زیبایی های ظاهری ، افزایش می یابد ، بر جای می گذارد. در این موقعیت ، برخی نوجوانان مصرانه خواهان قرار گرفتن تحت جراحی هستند. در این شرایط پزشک خوب موظف است با تشریح تمام جوانب مرتبط با این فرایند ، علل ناممکن بودن انجام عمل بینی گوشتی قبل از گذر از یک مرز سنی را برای نوجوان شرح دهد تا نوجوان با آگاهی از مضرات اقدام زودهنگام به انجام جراحی بینی گوشتی در تهران بتواند صبورانه تا رسیدن به سن مناسب برای قرار گرفتن تحت عمل جراحی صبر کند.

بینی اندامی است که رشد آن معمولاً تا 15 الی 16 سالگی در دختران و تا 16 الی 17 سالگی در پسران ، ادامه می یابد. البته این سن ، تقریبی بوده وگاهی در برخی افراد ، زودتر یا دیرتر است. در هر صورت ، اقدام به انجام جراحی ، زودتر از تکمیل فرایند رشد بینی ، پیامدهای نامطلوبی را بر جای می گذارد. برای مثال باعث می شود که بینی بعد از جراحی ، به رشد خود ادامه دهد و شکل بینی به مرور زمان دفرمه و بدشکل شود. در برخی موارد ، مشکلاتی در بینی نوجوان وجود دارد که جنبه مادرزادی داشته و زندگی روزمره او را مختل کرده است. در واقع ، جراحی مورد نیاز بر روی این نوع بینی ، جراحی درمانی می باشد و پزشک با در نظر گرفتن برخی ملاحظات الزامی ، اقدام به انجام عمل بینی گوشتی در تهران می نماید.

جراحی بینی گوشتی با مدل عروسکی

یکی از شرایط الزامی برای داوطلبی جراحی ، داشتن انتظارات منطقی از نتیجه جراحی می باشد. بینی های گوشتی از جمله بینی هایی هستند که به دلیل ویژگی های خاص خود ، از قبیل پوست ضخیم ، وجود غدد چربی فراوان و بافت غضروفی ضعیف ، فرایند جراحی را به یک پروسیچر پر چالش تبدیل می کنند. در این افراد ، اجرای برخی تغییرات که برای خلق بینی های ظریف از قبیل مدل عروسکی مورد استفاده قرار می گیرد ، در بینی های گوشتی قابل اجرا نمی باشد. متاسفانه برخی بیماران به جراحی بینی گوشتی ، به مثال چوب جادوگری نگاه می کنند که قادر است بینی آنها را به هر مدلی که دوستدار آن هستند ، تبدیل کند. داوطلبینی که بینی آنها گوشتی است باید بدانند که ویژگی های بینی شان ، محدودیت هایی را در خلق برخی مدل های خاص ، ایجاد می کند. در واقع می توان گفت بهترین گزینه برای بینی های گوشتی ، مدل طبیعی می باشد.

اهمیت انتخاب جراح خوب برای عمل بینی گوشتی

رینوپلاستی بینی گوشتی ، یکی از چالش برانگیزترین انواع جراحی های بینی به شمار می آید که تجربه جراح در آن حرف اول را می زند. فرایند انتخاب جراح خوب برای سپردن جراحی بینی گوشتی تان به دست او ، مهم ترین وظیفه ای است که بر عهده گرفته اید. بعد از تحقیق و تهیه فهرستی از بهترین جراحان منتخب ، با یک غربالگری منطقی بر اساس مولفه های دخیل در انتخاب یک جراح بینی خوب ، فهرست خود را چکیده تر کنید.

  • در قدم اول بعد از انتخاب جراح بالقوه ، در جلسه مشاوره ، شرکت کنید. جلسه مشاوره ، فرصتی ارزشمند برای تبادل اطلاعات بین جراح و بیمار و فرصتی برای خلق یک ارتباط برای انجام یک همکاری مشترک با هدف دستیابی به یک نتیجه مطلوب از جراحی بینی می باشد. شما در این جلسه ، انتظارات و توقعات خود را از عمل بینی گوشتی تان بیان می کنید و جراح بینی خوب ، صبورانه به ایده ها و دغدغه های شما گوش می دهد. در صورت منطقی و قابل اجرا بودن ایده ها ، طرح درمان را بر آن مبنا ترسیم نموده و در صورت غیر منطقی و قابل اجرا نبودن ، با تشریح موضوع ، به شما کمک می کند تا با یک نگاه علمی و به دور از تعصب و نا آگاهی ، یک انتخاب صحیح و به جا را داشته باشید.
  • پزشک نیز از جلسه مشاوره ، به عنوان فرصتی طلایی برای کسب اطلاعات در خصوص سابقه پزشکی ، سلامت عمومی ، داروهای مصرفی ، جراحی های قبلی ، آلرژی و سایر موارد استفاده می کند تا بی خطر ترین و امن ترین طرح درمان را برای شما ترسیم نماید.
  • او همچنین با معاینه بینی شما و بررسی کلیه ویژگی های صورت تان ، برازنده ترین مدل را برای بینی شما توصیه می کند.
  • شما می توانید با مشاهده گالری عکس بیماران قبلی جراح منتخب خود ، کیفیت کار او را محک زده و یک ایده کلی در خصوص آنچه بینی شما بعد از جراحی ، به آن شکل درخواهد آمد ، به دست آورید.
  • بررسی سوابق کاری جراح و تعداد جراحی های موفقیت آمیز و رضایت بخش انجام شده به دست او ، میزان احاطه او بر جدیدترین و به روز ترین تکنولوژی ها در حوزه جراحی بینی و سطح توانایی وا در برقراری یک ارتباط سالم نیز از دیگر فاکتورهایی است که می تواند شما را در انتخاب تان مطمئن تر کند.

فیلم عمل بینی گوشتی

عوارض عمل بینی گوشتی

وقتی به رینوپلاستی بینی گوشتی فکر می کنیم ، اولین چیزی که به ذهن مان خطور می کند ، تغییر در اندازه بینی و در واقع کوچک تر شدن آن است. بله ، یکی از اهداف عمل بینی ، خلق ظاهری زیبا در این اندام است که اغلب ارتباط مستقیمی با کوچک شدن اندازه آن دارد. ولی زمانی که ریز بینانه تر و از نگاه یک جراح بینی خوب به مطلب نگاه می کنیم ، می بینیم که جراح ، طرح درمان بیمار خود را به گونه ای ترسیم می کند که نهایتاً در انتهای فرایند جراحی بینی گوشتی ، علاوه بر یک بینی کوچک و ظریف ، صاحب بینی شویم که وظیفه خود یعنی تنفس را نیز به خوبی انجام دهد. با در نظر گرفتن این موضوع ، می توان حدس زد که در صورت سپرده شدن فرایند به دست یک جراح بی تجربه که بر ویژگی های فانکشنال و زیبایی بینی احاطه کامل ندارد ، چه عوارضی در انتظار خواهد بود. برخی از این عوارض احتمالی شامل موارد زیر می باشد:

  • بروز مشکلات تنفسی به دلیل اختلالاتی در مجاری تنفسی بینی
  • کاهش حس بویایی
  • تجربه درد شدید به دلیل دستکاری شدن بیش از حد بینی
  • خونریزی
  • نامتقارن بودن سوراخ های یا طرفین بینی
  • ایجاد سوراخ در حفره بینی
  • عفونت
  • تغییر رنگ پوست

هزینه جراحی بینی گوشتی در تهران

هزینه عمل بینی گوشتی هنگامی مشخص می شود که بیمار تحت معاینه جراح بینی قرار گیرد. پس از انجام معاینات لازم و در نظر گرفتن مواردی که به این هزینه وابسته است هزینه انجام جراحی مشخص می شود. این هزینه دارای دامنه ای متغیر می باشد و به دلیل فراونی متغیرهای دخیل در آن ، بهتر است این موضوع به طور اختصاصی متناسب با نیازهای و خواسته های هر بیمار از نتیجه فرایند جراحی بینی گوشتی در تهران ، بین بیمار و پزشک به بحث و گفتگو گذاشته شود. در طول مشاوره درباره هزینه جراحی بینی ، جراح و بیمار در خصوص روند و تکنیک های مناسب برای خلق بهترین نتیجه گفتگو می کنند و قیمت نهایی اعلام می شود. این قیمت الزامات و گزینه های دخیل در طول فرایند را منعکس می نماید. بالاتر یا پایین تر بودن هزینه درمان ، تحت تاثیر متغیر های زیر قرار دارد :

  • تجربه جراح
  • نوع بیهوشی مورد استفاده
  • پیچیدگی روند فردی جراحی بینی هر بیمار
  • تکنیک جراحی مورد استفاده
  • زمان مورد نیاز برای تکمیل فرایند جراحی

برخی فاکتورهای دخیل دیگر ، شامل موارد زیر می باشد: 

  • هزینه بیمارستان یا کلینیک و دامنه خدمات ارائه شده از سوی هر مرکز
  • داروها و ملزومات توصیه شده توسط پزشک جهت استفاده در دوره ریکاوری

آیا شرکت بیمه هزینه عمل بینی گوشتی را پوشش می دهد؟

شرکت های بیمه در موارد بسیار نادر هزینه فرایند شکل دهی به بینی را که با هدف تغییر شکل ظاهری این اندام انجام شده است ، پوشش می دهند. البته ، با توجه به اینکه سپتوپلاستی با اهداف درمانی انجام می شود ، برخی شرکت های بیمه ، در پی دریافت اسناد و مدارک مورد نیاز و مکفی ، بخشی از هزینه درمان را به عهده می گیرند.

تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی پهن

همانطور که بیان شد ، غضروف بینی های گوشتی ضعیف هستند به همین دلیل برای حفظ نتایج این پروسه و نتیجه گیری بهتر از جراحی لازم است غضروف های بینی تقویت شوند. برای این منظور می توان از غضروف های خود بینی و یا غضروف دنده و پشت گوش استفاده نمود. معمولا تقویت غضروف ها با هدف جلوگیری از افتادگی نوک بینی انجام می شود ، همچنین پیوند غضروفی به زیباتر و خوش فرم تر شدن بینی کمک زیادی می کند. این کار به مهارت و توانایی پزشک نیاز دارد. در مواردی که نتوان از غضروف های بدن خود فرد استفاده نمود ، می توان از غضروف های مصنوعی بهره گرفت.

افتادگی بینی بعد از عمل بینی گوشتی

متاسفانه این تصور غلط و اشتباه وجود دارد که بینی های گوشتی بعد از انجام رینوپلاستی ، گوشت اضافه آورده و نوک بینی آن ها فرم افتاده ای پیدا می کند. در حالی که اگر این جراحی توسط جراح متبحر و با تجربه صورت بگیرد و از تکنیک های نوین جراحی در طول پروسه تغییرات و اصلاحات بینی استفاده شود ، بینی به هیچ عنوان بعد از عمل دچار تغییر و مشکل نمی شود. امروزه به کمک تقویت غضروف در بینی های گوشتی می توان فرم زیبایی ایجاد نمود ، همچنین تقویت غضروف ها مانع از افتادگی نوک بینی و برگشت پذیری بینی به فرم اولیه می شود.

دلیل طولانی بودن دوره ریکاوری جراحی بینی گوشتی چیست ؟

بینی های گوشتی دارای پوست ضخیمی هستند به همین دلیل بعد از عمل دچار ورم زیادی می شوند و سازگاری پوست بینی با ساختمان جدید به دلیل ضخامت پوست مدت زمان بیشتری طول می کشد و همین مسئله سبب طولانی شدن دوره نقاهت و ریکاوری بینی های گوشتی نسبت به افرادی که بینی استخوانی دارند ، می شود.

تزریق کورتون به بینی گوشتی

یکی از مسائل مطرح در زمینه انجام عمل بینی گوشتی در تهران و تورم بعد از آن ، تزریق کورتون به بینی می باشد که با چالش های زیادی همراه است. ممکن است افراد سوالات زیادی در رابطه با تزریق کردن کورتون به بینی بعد از جراحی بینی گوشتی داشته باشند ؛ از این رو ذکر این نکته لازم است که همه افراد نیازی به تزریق این دارو به بینی ندارند ، تنها در شرایطی که میزان تورم بینی فرد بسیار زیاد باشد و گذشت زمان کمکی به کاهش ورم بینی نکرده باشد ، برای کمک به تسریع روند بهبودی و فروکش کردن ورم بینی ، جراح توصیه می کند تا در دوز مناسبی به بینی کورتون تزریق شود ؛ ممکن است برخی از افراد با یک بار تزریق این دارو به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند ، این در حالی است که برخی از افراد ممکن است به دو و یا سه بار تزریق داروی کورتون نیاز پیدا کنند. این دارو موجب می شود تا پوست بینی نازک شده و به این ترتیب بتواند با ساختار جدید بینی هماهنگی و سازگاری پیدا کند. دقت داشته باشید که تزریق این دارو با عوارض خاصی همراه است به همین دلیل باید حتما در دوز مناسب ، زمان مشخص و با تشخیص و صلاحدید پزشک تزریق صورت بگیرد ؛ در غیر اینصورت ممکن است مشکلاتی را برای بیمار ایجاد نماید. بعد از تزریق این دارو لازم است بیمار برای مدتی به بینی خود مانند روال گذشته چسب بزند. بعد از گذشت 1 الی 2 هفته از تزریق کورتون می توانید شاهد تغییرات ایجاد شده در فرم بینی خود باشید.

چرا تزریق کورتون برای بینی های گوشتی کاربرد دارد ؟

زیرا بینی های گوشتی دارای پوست ضخیمی هستند که این عامل موجب می شود تا بینی پس از جراحی دچار ورم زیادی شود که با تزریق کورتون می توان به نازک تر شدن پوست و کاهش تورم بینی گوشتی بعد از عمل کمک نمود.

آیا بعد از جراحی بینی گوشتی ، نیاز به عمل مجدد خواهد بود ؟

گوش و بینی از جمله اعضای بدن هستند که همواره در حال رشد می باشند ؛ بنابراین بدیهی است که با این پرسش رو به رو شوید که آیا با رشد بینی ، نتایج جراحی تغییر پیدا می کند و یا لازم است مجدد بینی را جراحی نمود ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت فرقی نمی کند که بینی گوشتی و یا استخوانی داشته باشید ، در صورتی که جراح از تکنیک های نوین برای انجام جراحی زیبایی بینی استفاده نماید و تکنیک های به کار گرفته متناسب با فرم بینی شما باشد ، تغییرات ایجاد شده برای همیشه ثابت خواهند ماند و در طول زمان دچار تغییر نمی شوند ؛ بنابراین انتخاب یک جراح بینی خوب در دستیابی به بهترین نتیجه از عمل بینی دارای اهمیت بسیاری است.

کوچک کردن بینی گوشتی با ماساژ حقیقت دارد ؟

کوچک کردن بینی از جمله دغدغه های اصلی بسیاری از افراد است. به همین دلیل ممکن است هر شخصی در اینترنت شروع به جستجو در رابطه با روش های غیر جراحی برای کوچک کردن بینی گوشتی خود نماید. به تازگی نیز بسیاری از سایت ها ماساژ دادن بینی با هدف کوچک کردن را ، راهی جایگزین برای جراحی زیبایی بینی معرفی می کنند. در این تبلیغات گفته می شود که به کمک برخی تمرینات به صورت مکرر می توانید فرم بینی خود را تغییر داده و اصلاح نمایید. اما هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه ماساژ دادن می تواند شکل بینی شما را تغییر دهد ، وجود ندارد. روش های غیر تهاجمی مانند تزریق فیلر به بینی یا استفاده از نخ لیفت نیز با نتایج موقت همراه بوده و نمی تواند جایگزین عمل زیبایی بینی گوشتی در تهران شود ؛ چرا که این روش ها با ایجاد تغییرات محدودی در ظاهر بینی همراه هستند و نمی توانند مشکلات عملکردی بینی را برطرف نمایند.

جراحی بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی ؟

در ذهن اشخاصی که در فکر عمل بینی گوشتی هستند ، این سوال مطرح می شود که انجام این پروسیجر مناسب چه نوع بینی هایی بوده و چه نتیجه ای به ارمغان می آورد ؟ امروزه تفاوت چندانی بین این دو نوع جراحی بینی گوشتی و استخوانی وجود ندارد ؛ چرا که تکنیک های پیشرفته جراحی توسط پزشکان به صورت تخصصی تری انجام می شود. حتی می توان گفت رینوپلاستی گوشتی توسط جراح حاذق با وجود غضروف و استخوان کم بسیار راحت تر از قدیم انجام می شود.

آیا بینی های گوشتی قابلیت بازگشت به شکل قبل از جراحی را دارند ؟

همان طور که قبلا هم عنوان کردیم بینی های گوشتی پوستی ضخیم و ساختار داخلی ضعیف تری نسبت به بینی های دیگر دارد. با توجه به اینکه حجم بیشتری از این عضو که در جراحی تحت تاثیر قرار می گیرد ، پره ها و پوست بینی می باشد ، وجود ضعف در غضروف های پایین بینی بعد از مدتی منجر به پایین آمدن سر بینی می شود. جراح برای جلوگیری از ایجاد این عارضه ، قسمتی از غضروف گوش و یا بینی را به نوک بینی پیوند می دهد تا موجب تقویت فرم و بافت پوست بینی شود؛ بنابراین با این اوصاف نمی توان نگران بازگشت بینی به قبل بود.

جراحی بینی گوشتی که دارای قوز است !

افراد بسیاری فکر می کنند که بینی های گوشتی قوز ندارند و اگر شخصی بینی قوز دار داشته باشد حتما از نوع استخوانی است ؛ درصورتیکه بسیاری از بینی های گوشتی نیز شامل قوز هستند. ضخامت پوست بینی ، ملاک تشخیص نوع بینی است. از این رو می توان گفت در صورتیکه پوست بینی ضخیم و دارای غضروف کمی باشد ، بینی از نوع گوشتی است . جراح در این بینی ها عموما با روش باز اقدام به حذف بر آمدگی موجود در سطح بینی و اصلاح موارد دیگر بینی می کند.