زمانی که فرد به دلایل مختلفی از نتیجه جراحی بینی خود رضایت نداشته باشد ، اقدام به جراحی بینی ترمیمی می کند. دکتر کیوان خوشخو ، بهترین جراح پلاستیک صورت و بینی تهران دلایل نیاز فرد به عمل بینی ترمیمی به شرح زیر بیان می کند :

  • افتادگی نوک بینی
  • بیش از اندازه کوچک و سربالا شدن بینی
  • متقارن نبودن بینی
  • رفع نشدن قوز روی بینی
  • بیش از اندازه کوچک شدن سوراخ های بینی و غیره.

یکی از دلایل بروز این مشکلات درست انتخاب نکردن جراح بینی می باشد.

 

جراحی بینی ترمیمی

در جراحی بینی ترمیمی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

برای انجام جراحی بینی ثانویه به این نکته توجه کنید که جراح بینی خود را به درستی انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای به دست آوردن ننتیجه مطلوب از جراحی ترمیمی بینی باید یکسال صبر کنید تا زخم های ایجاد شده در جراحی اولیه بهبود یابد و بعد از آن برای جراحی مراجعه نمایید. دید واقعی نسبت به عمل بینی ترمیمی داشته باشید و به این نکته توجه کنید که با هر بار تکرار جراحی زیبایی بینی میزان پیچیدگی آن افزایش می یابد. در برخی مواقع ترمیم بینی با پیوند غضروف و گرافت نیاز دارد.

چرا جراحی ترمیمی بینی انجام می شود ؟

1. نارضایتی از ظاهر بینی :
– عدم تقارن
– قوز یا انحراف بینی
– پهن بودن بیش از حد بینی
– مشکلات مربوط به نوک بینی، مانند افتادگی یا بزرگ بودن
– عدم تناسب بینی با سایر اجزای صورت

2. مشکلات تنفسی :
– انسداد مجاری تنفسی
– مشکل در تنفس از طریق بینی
– خونریزی بینی

3. عوارض جانبی عمل اولیه :
– عفونت
– اسکار
– درد مزمن

4. نقص در عملکرد بینی :
– عدم تخلیه مناسب ترشحات بینی
– بویایی ضعیف

ترمیم بینی عمل شده چگونه است ؟

برای ترمیم بینی عمل شده هم می توان از روش سرپایی استفاده کرد و هم جراحی ، انتخاب روش ترمیم با توجه به میزان آسیب و ایرادات موجود در بینی تعیین می شود. در صورتی که میزان ایرادات موجود در بینی کم باشد مانند فرو رفتگی کم روی بینی که در این صورت بهترین پزشک با تزریق کورتن اقدام به بهبود آن می کند ، همچنین برخی از ایرادات بینی با سوهان کشید در مطب رفع می شود. اما در صورتی که میزان آسیب دیدگی موجود در بینی زیاد باشد جراح پلاستیک صورت و بینی اقدام به جراحی ترمیمی بینی در تهران می کند. در جراحی ، جراح زیبایی بینی می تواند با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از روش های جراحی باز یا بسته را انتخاب کند. در جراحی به روش باز یک برش کوچک برای جدا کردن پوست از اسکلت بر روی کلوملا ایجاد می شود ، اما به این نکته توجه داشته باشید به دلیل پیچیدگی های جراحی بینی ثانویه معمولا جراحان بینی برای اینکه دید بهتری داشته باشند از این روش استفاده می کند. همچنین در جراحی باز پیوند غضروف و گرافت گذاری راحت تر می باشد. اما در جراحی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی می باشد.

 

جراحی بینی ترمیمی

چگونه یک جراح بینی ترمیمی خوب را انتخاب کنیم ؟

با توجه به اینکه با انجام هر بار جراحی میزان پیچیدگی آن بیشتر شده و ساختمان بینی ضعیف تر خواهد شد و همچنین به دلیل اینکه انجام جراحی بینی ترمیمی زمان و هزینه ای بیشتر از جراحی اولیه بینی خواهد داشت لذا لازم است تا قبل از انجام آن با دقت در رابطه با یک پزشک بینی خوب تحقیق کرده و بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران را انتخاب کنند تا نیاز به انجام مجدد آن نداشته باشند. برای انتخاب بهترین دکتر عمل بینی تهران لازم است تا شما در رابطه با ویژگی های یک جراح خوب اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه به ذکر تعدادی از این ویژگی ها پرداخته ایم :

  • داشتن وجدان کاری بالا

یک جراح پلاستیک با وجدان در صورتی که ساختار بینی توان تحمل انجام یک جراحی دوباره را نداشته باشد ، از انجام این جراحی زیبایی خودداری کرده و به منافع مالی خود فکر نمی کند.

  • منصرف کردن بیمار در صورت داشتن توقع نامعقول

به دلیل اقدامات صورت گرفته توسط پزشک برای برطرف کردن ایردات بینی ، مقداری ورم در بینی بروز می کند که از بین رفتن آن مستلزم گذر زمان است. بینی ممکن است به دلیل داشتن تورم بزرگ به نظر رسیده یا سوراخ های آن غیرقرینه دیده شوند. در چنین حالتی پزشک باید به فرد توضیح دهد که امکان دارد مشکل مشاهده شده به دلیل وجود تورم باشد. سپس فرد را به بردباری تشویق کرده و از انجام جراحی او قبل از فروکش کامل تورم اجتناب می کند.

  • تسلط بر اصول زیبایی شناسی و ریاضی

بهترین نتیجه جراحی بینی ترمیمی در تهران ، زمانی حاصل می شود که پزشک برای انتخاب فرم بینی به ویژگی های صورت فرد توجه کرده و آن را با سلیقه وی تلفیق نماید. یک پزشک خوب می داند که بهترین فرم بینی فرمی است که بیشترین تناسب را با دیگر اجزای صورت داشته باشد و زمانی قادر به تعیین متناسب ترین فرم خواهد بود که اشراف کامل بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی داشته باشد.

  • تجویز آزمایشات لازم

حفظ سلامت فرد مهم ترین مسئله در حین جراحی زیبایی است. یک جراح پلاستیک بینی با تجربه قبل از انجام این جراحی زیبایی برای بیمار از او درباره سوابق بیماری اش پرسیده و برای اطمینان بیشتر آزمایشاتی را برای وی تجویز می نماید. همچنین توصیه های لازم در رابطه با عدم مصرف مکمل های گیاهی و داروهایی همچون آسپرین که موجب کاهش غلظت خون می شوند را به بیمار نموده و در مورد حساسیت های دارویی اش می پرسد.

چه زمانی عمل بینی ترمیمی مورد نیاز است ؟

بهتر است بدانید که عمل ترمیمی بینی در تهران همواره توصیه نمی شود ، چرا که ساختار بینی پس از هر بار انجام عمل جراحی آسیب می بیند و به زمان بیشتری برای ترمیم خود نیاز دارد ، از طرفی دیگر هر بار چالش های که ممکن است برای جراح بینی در حین انجام عمل ریویژن به وجود آید بیشتر می شود. از همین رو ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که چه زمانی عمل ثانویه بینی مورد نیاز می باشد. در پاسخ به این سوال باید بگویم که اگر شما پس از انجام جراحی اولیه بینی خود متوجه بسته شدن راه هوایی بینی ،افتادگی غضروف یا استخوان های بینی ، نا متقارن بودن سوراخ های دماغ ، فروپاشیده شدن دریچه داخلی و خارجی بینی ، کاهش بیش از اندازه یا ناکافی ارتفاع بینی ، تغییرات ناکافی ، باریک شدن بیش از حد نوک بینی ، ضخیم شدن بافت دماغ ، به وجود آمدن شکاف در کام و ضایعات ناشی از عمل شدید می توانید برای رفع آن ها به بهترین جراح ترمیمی بینی تهران ، برای انجام جراحی بینی ترمیمی در تهران مراجعه فرمایید. ایشان پس از معاینه بینی و مشکلات موجود در بینی شما بهترین و مناسب ترین تصمیم را گرفته و به شما پیشنهاد می دهد.

اما با وجود تمام این ها شما باید حداقل یک سال بعد از انجام رینوپلاستی اولیه خود صبر کنید تا بافت آسیب دیده بینی بهبود یابد و آمادگی لازم را برای انجام عمل ترمیمی بینی در تهران داشته باشد. اجازه دهید استخوان و غضروف های دستکاری شده به آرامی با گذشت زمان در جای خود قرار گیرند و نتایج نهایی نمایان شوند. پیچیدگی عمل ریویژن ، بسته به وسعت مشکلات و اصلاحاتی که قرار است بر روی بینی اعمال شود ، در هر فرد متفاوت می باشد و در آخر نتایج مختلفی را پدید می آورد.

جراحی بینی ترمیمی چگونه انجام می شود ؟

رینوپلاستی یک روند بسیار سفارشی است و تکنیک های استفاده شده در آن بر حسب درجه نیازهای بیمار متغیر می باشند. دو دستاورد اصلی برای تکمیل جراحی رینوپلاستی وجود دارد: رینوپلاستی باز و رینوپلاستی بسته.

  • روش جراحی باز

در اکثر موارد ، دکتر کیوان خوشخو تکنیک رینوپلاستی باز را مورد استفاده قرار می دهد که درآن ، روند از طریق ایجاد یک برش کوچک در عرض بافت کوچک بین سوراخ های بینی اجرا می شود. این دستاورد به خوبی برای جراحی های رینوپلاستی پیچیده و جامع مناسب می باشد.

  • روش جراحی بسته

جراحی های رینوپلاستی که از پیچیدگی کمتری برخوردارند به وسیله تکنیک رینوپلاستی بسته قابل اجرا می باشد که در آن برش هایی در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود. با این روش ، نتیجه بدون جای زخم حاصل می شود. با توجه به نیازهای تغییر شکل بینی ، گاهی از پیوند غضروف برداشته شده از بینی ، گوش یا سایر بخش های بدن استفاده می شود.

اهمیت پوست در جراحی بینی ترمیمی

جریان خون

اگر جراحی بینی با دقت انجام شود هیچ مشکلی برای گردش خون ایجاد نمی شود به همین دلیل عمل بینی باید توسط متخصص متبحر و به درستی انجام شود تا مانع عملکرد مناسب خون رسانی به بینی نشود. هنگامی که جریان خون از آستانه پذیرش بافت فراتر می رود ، اکسیژن بافت کاهش یافته و اغلب ایسکمی می شود که اگر این روند ادامه یابد ، مرگ بافت در پایین ترین سطح آغاز می شود. گرافت اغلب در جراحی بینی ترمیمی استفاده می شود. بنابراین برای افزایش جریان خون برای ترمیم بینی ، بیماران باید قبل از جراحی دوم از استعمال دخانیات خودداری کنند. جراحی بینی نیز باید به خوبی و تحت نظر متخصص ماهر و با تجربه انجام شود. لازم به یادآوری است فردی که قصد جراحی بینی ترمیمی را دارد ، در صورت ابتلا به دیابت یا التهاب شدید ، خطر عفونت و نکروز بافتی در او زیاد بوده برای اخذ ، نتیجه مطلوب از عمل بینی ترمیمی باید این موضوع را از قبل به دکتر کیوان خوشخو ، بهترین جراح بینی ترمیمی تهران بگوید و در شرایط مناسب این پروسیجر را انجام دهد.

تغییرات پوستی

تغییرات پوست و بافت نرم یکی دیگر از عواملی است که تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی زیبایی بینی دارد. یکی از دلایل عمل ترمیمی بینی ، بازسازی بافت آسیب دیده است . در جراحی ترمیمی بینی ، جراح باید ارتفاع پل بینی و نوک آن را اندازه گیری کند . بنابراین، پوست باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا در برابر تغییرات ایجاد شده توسط جراح مقاومت کند. اما زمانی که پوست به دلیل افزایش بافت ناشی از جراحی های مکرر سفت می شود ، قدرت خود را از دست می دهد. در برخی موارد نیز به غضروف ترمیم شده فشار وارد می کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بیماران با پوست نرم و انعطاف پذیر کاندیدای مناسبی برای جراحی ترمیم بینی هستند.

گرافتینگ در جراحی بینی ترمیمی

وقتی جراحی قبلی ، نتیجه ای را بر جای می گذارد که در آن غضروف بینی بدشکل یا اصطلاحاً دفرمه شده و ساختار و چارچوب بینی از استحکام کافی برخوردار نباشد ، گرافت غضروفی یا ایمپلنت جراحی بینی ترمیمی ، می تواند شکل و عملکرد بینی شما را بازیابی کند. در حال حاضر ، تکنیک های استفاده از غضروف برداشت شده از گوش و دنده برای بازیابی شکل و عملکرد بینی موجود می باشد. دنبال کردن دستورالعمل های پزشک که در خصوص مراقبت های بعد از عمل ارائه شده است ، از حساسیت بالایی برخوردار است.

مزایای جراحی بینی ترمیمی

با جراحی بینی ترمیمی می توان به اصلاح و رفع مشکلات موجود در ظاهر بينی که طی جراحی های قبلی ، به خوبی برطرف نشده ، پرداخت. رینوپلاستی مجدد همچنین می تواند مشکلاتی را که در عمل بینی قبلی در این عضو به وجود آمده است را رفع کند. این مشکلات شامل :

  • ترمیم نوک بینی
  • تقارن سوراخ های بینی ، در صورتی که افتادگی در آن ها رخ داده باشد.
  • از بین بردن انحراف تیغه بينی که در رینوپلاستی ابتدایی نادیده گرفته شده است. در این صورت ، جراح بینی حاذق با رفع آن ، اختلالات تنفسی را از بین می برد.
  • اصلاح فرورفتگی های حاصل از عمل بینی اوایه که با انتخاب پزشکی بی تجربه ، بافت بینی فرد بیش از حد برداشته شده است.

آیا جراحی ترمیم بینی مشکلات تنفسی را به همراه خواهد داشت؟

پزشک در جراحی بینی ترمیمی اغلب در خصوص رفع مشکلات فانکشنال تمرکز می کند ، تا علاوه بر بهبود ظاهر بینی ، به درمان مشکلات عملکردی نیز بپردازد. در هر پروسه زیبایی در بینی ، هدف ، بهبود ویژگی های عملکردی و ظاهری آن است. طی چند هفته نخستین پس از اعمال ریویژن راینوپلاستی ، به جهت وجود ورم ، تنفس از طریق بینی کمی سخت خواهد بود ، اما موقتی بوده و با گذشت زمان بهبود پیدا خواهد کرد.

چند بار می توانیم عمل بینی ترمیمی انجام دهیم ؟

در رابطه با تعداد دفعات جراحی بینی ترمیمی ، رقم خاصی ذکر نشده است اما در کل باید گفت که پس از هر بار جراحی بافت های این عضو حساس تر شده و توان و تحمل آن ها نیزمحدودتر می شوند. شایان ذکر است که نیاز به جراحی های بیشتر احتمال کسب رضاب را کمتر می کند ، همچنین میزان تغییرات و نوع روش اعمالی بر اساس توان بینی فرد انتخاب می شوند. از این رو هر چه آسیب به بینی بیشتر باشد ، حساسیت در جراحی بعدی نیز بیشتر می شود.

آیا عمل ترمیم بینی درد دارد ؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که در زمینه جراحی بینی ترمیمی در تهران مطرح می باشد ، این است که آیا این فرایند شامل درد می شود یا خیر؟ در رابطه با درد ناشی از این فرایند باید بگویم که بیماران همانند عمل رینوپلاستی اولیه در زمان انجام این پروسیجر دردی را احساس نخواهند کرد ، چرا که جراح برای اعمال تغییرات از دارو های بیهوشی یا بی حسی استفاده می کند. پس از آن نیز در دوره بهبودی نیز درد به گونه ای است که با مصرف دارو های مسکنی که توسط پزشک تجویز شده است می توان کنترل و تسکین داد. از همین رو نیازی به نگران شدن در این رابطه نیست . تنها باید شما استرس پیش از عمل ریویژن خود را کنترل کنید تا در حین عمل مشکلی برایتان به وجود نیاید ، پس از آن نیز تنها خودتان مسئول کسب نتایج ایده آل و مطلوب هستید شما با رعایت نکات مراقبتی می توانید از بروز هر گونه مشکل یا ایجاد بدفرمی در بینی خود جلوگیری کنید.

بهترین غضروف برای ترمیم بینی

ممکن است پزشک در زمان معاینه بینی برای انجام عمل ترمیمی بینی ، در رابطه با پیوند غضروف صحبت کند و بگوید که ممکن است نیاز باشد از قسمت های مختلف بدن شما غضروف مورد نیاز برای پیوند تهیه شود یا از غضروف های مصنوعی استفاده شود. در این زمان اولین سوالی که ممکن است در ذهن شما به وجود آید و شما را کنجکاو کند تا در رابطه با آن جستجوی کوتاهی انجام دهید ، این است که بهترین غضروف برای ترمیم و انجام عمل ریویژن کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که مانبع بسیار زیادی برای تهیه غضروف مورد نیاز برای ترمیم بینی وجود دارد که بنا بر دلایل مختلفی از آن ها استفاده می شود. به عنوان مثال غضروف گوش ، از این غضروف تنها زمانی استفاده می شود که در حین عمل نیازی به مقدار بسیار زیادی غضروف نداشته باشید چرا که غضروف این ناحیه بسیار کم می باشد. برای تهیه آن برش بسیار کوچکی بر روی لاله گوش به وجود می آید که به سرعت پس از انجام عمل جراحی بهبود پیدا می کنند به گونه ای که شا هیچ جای زخمی را بعد از عمل در این ناحیه مشاهده نخواهید کرد. برداشت کردن غضروف از این ناحیه هیچ تغییری در فرم گوش ها به وجود نمی آورد.

غضروف دیگری که از آن برای تغییرات بسیار زیاد استفاده می کنند غضروف دنده می باشد. برای تهیه آن جراح پیش از عمل بینی یک برش به ابعاد 4 الی 5 سانتی متری بر روی قفسه سینه به وجود می آورد. میزان غضروف مورد نیاز برخلاف تصور شما از 6 دنده بیمار تهیه می شود که از هر کدام آن ها مقدار بسیار کمی برداشته می شود. این عمل نیز همانند پروسه برداشت غضروف از گوش هیچ تغییری در بافت سینه به وجود نمی آورد. همانطور که گفته شد غضروف ها بر اساس میزان تغییرات مورد نظر جراح پلاستیک از محل های مختلفی در بدن تهیه می شوند و همین موضوع باعث می شود تا نتوان بهترین آن ها را مشخص کرد.

تورم بعد از جراحی بینی ترمیمی

تورم بعد از عمل بینی ترمیمی چیزی است که هر بیماری در فرایند عمل ترمیمی بینی خود آن را تجربه خواهد کرد. متاسفانه در جراحی بینی ترمیمی ، فرایند فروکش کردن تورم به دلیل پیچیده بود روند ، چندان سریع نخواهد بود. البته با سپری شدن هر روز بعد از روند جراحی ، از میزان تورم نیز کاسته می شود.

فاز التهاب – تورم 1 تا 7 روزه

فاز التهاب به محض ایجاد برش در طول فرایند جراحی ترمیمی بینی ، شروع می شود. این فاز یک الی شش روز طول می کشد. در طول این دوره ، گرم شدن ، قرمز و متورم شدن زخم و احساس درد در ناحیه درمان و اطراف آن طبیعی است. البته تورم و درد بیش از حد می تواند نشانه ای از عفونت تلقی شود. در این شرایط لازم است به پزشک مراجعه کنید.

تورم – فاز 1 تا 6 هفته ای

به طور کلی ، در طول یک دوره یک هفته ای ، زخم ها شروع به بهبود یافتن کرده و التهاب فروکش می کند. در طول 4 هفته بعد از آن ، تولید کلاژن در اطراف زخم در داخل بینی آغاز می شود. عملکرد عصب نیز در ناحیه درمان ، شروع به بازیابی شدن می کند. در این مدت بیمار گاهی بی حسی یا مور مور شدن را در ناحیه درمان ، تجربه خواهد کرد. تورم در این دوره 1 تا 6 هفته ای به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. فروکش کردن مقدار جزئی باقی مانده از تورم در جراحی بینی ترمیمی به یک دوره یک ساله نیاز دارد. این نقطه ای است که در آن شاهد نتیجه نهایی جراحی ترمیمی بینی خود خواهید بود.

جراحی بینی ترمیمی

ریکاوری بعد از جراحی بینی ترمیمی چگونه است ؟

فرایند بهبود ، بخش الزامی دستیابی به بهترین نتیجه ممکن می باشد. جراحی رینوپلاستی یک روند سرپایی بوده و بدین معناست که بیمار بعد از تکمیل روند می تواند به منزل بازگردد. پزشک بیمار را به استراحت و مرخصی گرفتن بین یک تا دو هفته تشویق می کند. در زمان استراحت حتی در طول خواب باید سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. تورم و کبودی از عوارض جانبی این درمان هستند که در حین سپری شدن دوره ریکاوری فروکش می نمایند. برخی بیماران در طول 3 تا 5 روز اول بعد از جراحی کبودی زیادی را تجربه می کنند که البته به سرعت کاهش خواهد یافت. بخش جزئی تورم حداقل تا یک سال ماندگار خواهد بود که در بینی با پوست ضخیم( گوشتی ) بیشتر خواهد بود. به منظور به حداقل رساندن درد ، پزشک داروی مسکنی را برای شما تجویز می کند. با گذر زمان شاهد پیشرفت و نمایان شدن نتایج شگفت انگیز خواهید بود.

خطرات جراحی ترمیمی بینی

هرچند رینوپلاستی روند رایجی است که نتایج عموماً خوبی را به دست می دهد ولی همانند همه جراحی های دیگر خطراتی را به دنبال دارد. برخی خطرات این روند جراحی عبارتند از :

  • خونریزی

در موارد نادر مشکلات خونریزی در طول یا بعد از عمل ترمیمی بینی رخ می دهد. برای کاهش احتمال مشکلات خونریزی ، از مصرف آسپرین و دیگر داروهای التهابی قبل و بعد از جراحی خودداری کنید.

  • عفونت

عفونت هر چند در موارد بسیار نادر ، گاهی بعد از رینوپلاستی رخ می دهد و پیشگیری از آن لزوم مصرف آنتی بیوتیک یا بکارگیری برخی درمان های دیگر است.

  • بی حسی

رینوپلاستی خطر بی حسی دائمی بینی را به همراه دارد. این از دست رفتن حس می تواند نسبی یا کامل باشد و پیش بینی وقوع آن غیر ممکن است.

مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی به شرح ذیل می باشد :

  1. بیمار به این نکته توجه داشته باشد که رعایت مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی بینی تاثیر بسزایی در به دست آمدن نتیجه ایده آل دارد.
  2. داروهایی را که جراح زیبایی بینی برای تان تجویز نموده است به طور کامل استفاده کنید.
  3. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد ، خودداری کنید.
  4. تا یک هفته از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و جسمی خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های بعد از جراحی بینی به مقاله جامعی که تهیه شده و در وب سایت وجود دارد مراجعه کنید.

فیلم رضایت بیمار از جراحی بینی ترمیمی

هزینه جراحی بینی ترمیمی تحت نظر دکتر خوشخو

ترمیم بینی که قبلاً عمل جراحی بر روی آن انجام گرفته و به دلیل ایرادات رخ داده ، نیاز به جراحی مجدد دارد ، فرایند دشواری است. مهارت جراح در مهم ترین جایگاه قرار دارد. هزینه این جراحی ، با توجه به پیچیده بودن روند ، زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد. علیرغم این موضوع ، تعیین هزینه نهایی روند درمان ، به دلیل ثابت نبودن ، موضوعی است که باید در جلسه مشاوره ، از طرف پزشک اطلاع رسانی شود. پزشک با آزمایش بینی ، سطح پیچیدگی روند درمان را ارزیابی کرده و در خصوص هزینه آن ، به بیمار اطلاع رسانی می نماید.

بهترین زمان برای انجام عمل بینی ترمیمی

سوالات بسیاری در رابطه با بهترین زمان برای انجام جراحی بینی ترمیمی در تهران با دکتر خوشخو ، وجود دارد. در واقع پیش از هر چیز باید به این نکته اشاره نمود که جراحی بینی نیازمند صبر بسیاری است. هر چند که دوره ریکاوری و نقاهت اصلی این جراحی کوتاه بوده و فرد بعد از 5 الی 7 روز قادر است به انجام فعالیت های روزانه زندگی خود باز گردد ، اما با این حال فرآیند ترمیم و بازسازی بافت های بینی تمام نشده و نیازمند مدت زمان بیشتری است. ورم بینی بعد از عمل از موارد بسیاری چالش برانگیز مهم در این پروسه می باشد. به صورت کلی بینی تا 4 الی 6 ماه دارای ورم بسیاری است و همین مسئله موجب می شود تا نتیجه نهایی بینی قابل مشاهده نباشد. گاه همین تورم سبب بد شکلی و مشکلاتی در بینی می شود و زمانی که تورم از بین می رود ، مشکلات ایجاد شده نیز برطرف خواهد شد. برای مثال گرفتگی بینی ، کاهش حس بویایی ، نامتقارن به نظر رسیدن بینی و گاهی حتی فرورفتگی های بینی ، ناشی از تورم بوده که با گذشت زمان برطرف می شود. بررسی ها نشان می دهد که حدود 10 درصد از ورم بینی تا 1 سال ادامه دارد. به همین دلیلی شاید بتوان بعد از گذشت 1 سال را زمان مناسب برای انجام جراحی ثانویه بینی در تهران در نظر گرفت ؛ چرا که تا پیش از یک سال نمی توان قضاوت درستی در خصوص نتیجه نهایی داشت و از طرف دیگر بافت ها و غضروف های بینی هنوز توانایی ایجاد تغییرات لازم را ندارند و این موضوع می تواند عوارض و مشکلات جدی تری را برای بیمار ایجاد نماید. بنابراین در صورتی که به هر دلیلی از فرم بینی خود بعد از عمل راضی نیستید و احساس می کنید و مشکلات نواقصی در بینی وجود دارد ، لازم است حتما تا یک سال صبر نمایید و در صورتی که مشکل برطرف نشد ، برای انجام عمل ترمیمی بینی در گام اول به جراح خود مراجعه نمایید ؛ چرا که جراح پلاستیک بینی شما پیش از هر پزشک دیگر به تکنیک های اجرا شده روی بینی آگاه است. در صورتی که پزشک شما مسئولیت پذیر نباشد و مشکل جدی در بینی وجود داشته باشد که توانایی برطرف کردن آن را نداشته باشد ، لازم است در خصوص بهترین جراح بینی ترمیمی به خوبی تحقیق نمود و به او مراجعه نمایید.

آشنایی با تکنیک رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی

این تکنیک با هدف برداشتن قوز خفیف بینی بعد از انجام عمل زیبایی بینی انجام می شود. در طی این پروسه جراح به کمک یک ابزار که شباهت زیادی به سوهان ناخن دارد ، استخوان اضافی بینی را تراشیده و برمی دارد. هدف از انجام این کار اصلاح و ترمیم نتایج جراحی است. از این تکنیک از زمان های قدیم برای اصلاح برآمدگی استخوان بینی بعد از جراحی استفاده می شود ؛ البته امروزه ابزارهای جدیدی با تکنولوژی های روز ابداع شده اند که به بهبود نتایج کمک زیادی می کنند. در شرایطی که از این فرایند برای اصلاح مشکلات بینی پس از عمل استفاده شود ، نیازی به بیهوشی نیست و می توان به کمک بی حسی موضعی در مطب پزشک سوهان کشی را انجام داد ، دقت داشته باشید که در حین انجام این پروسه هیچ دردی احساس نمی کنید و در صورتی با از بین رفتن اثر بی حسی ، احساس درد داشتید می توانید از داروهای مسکن برای تسکین درد استفاده نمایید. همچنین مقداری کبودی و تورم بعد از سوهان کشیدن بینی ، کاملا طبیعی است که در طی چند روز برطرف می شود.

جراحی ترمیمی بینی در بینی های گوشتی شایع تر است یا استخوانی ؟

به صورت کلی باید گفت این موضوع ارتباطی به نوع بینی یا فرمی که بینی جراحی می شود ندارد ؛ در واقع مواردی مثل عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی و یا مراجعه به پزشکی که مهارت و تخصص لازم را در امور جراحی زیبایی بینی ندارد یا در شرایطی که عمل بینی به دلیل فرم خود بینی با مشکلات زیادی همراه باشد ، این امکان وجود دارد که فرد بعد از انجام رینوپلاستی اولیه به جراحی بینی ترمیمی در تهران نیاز پیدا کند ؛ بنابراین توصیه می شود در انتخاب جراح بینی خود دقت کرده و به تمامی نکات مراقبتی بعد از عمل توجه داشته باشید.

انتظارات و واقعیات عمل بینی ترمیمی در بیماران

برای اینکه فرد از نتیجه جراحی بینی ترمیمی رضایت کامل داشته باشد ، می بایست انتظارات واقع بینانه ای نیز داشته باشد. به طور مثال چنانچه بینی در رینوپلاستی اولیه بیشتر از حد استاندارد کوچک و سربالا شده باشد ، حتی اگر جراح تخصص و تبحر بسیار بالایی در عمل بینی ثانویه داشته باشد نیز قادر به رفع تمامی مشکلات و فرم دهی مطلوب نبوده و این مورد به میزان تجربه پزشک هیچ ربطی ندارد. از این رو بسیاری از پزشکان ، رینوپلاستی ترمیمی پزشک دیگری را انجام نمی دهند.

نکات مهم قبل از اقدام برای جراحی ترمیمی بینی

• ساختار بینی بیمار قبل از جراحی ممکن است آن قدری قوی نباشد که توانایی تحمل رینوپلاستی دیگر را داشته باشد.
• در نواحی داخلی بینی هیچ گونه اسکاری نباید موجود باشد و به حد کافی از جراحی اولیه باید گذشته باشد.
• متقاضیان این نکته را باید توجه کنند که با هر بار عمل مجدد ، پیچیدگی جراحی بینی ترمیمی نیز بیشتر می شود.

آیا عمل بینی ترمیمی با لیزر امکان پذیر است ؟

جراحی بینی ترمیمی با لیزر امکان پذیر نیست ؛ زیرا کاربرد لیزر فقط در جهت رفع مشکلات پوستی است. با توجه به اینکه لیزر در فناوری جدید کاربرد بسیاری دارد اما برای برطرف شدن ایرادات ساختار بینی در جراحی مجدد ، لیزر هیچ استفاده ای ندارد. اما در بعضی موارد با نظر جراح ، لیزر در درمان چسبندگی بینی قابل اجرا می باشد.

بعد از جراحی بینی ترمیمی چسب زدن مورد نیاز است ؟

همان طور که در رینوپلاستی اولیه پس از پروسیجر به بینی چسب زده می شود ، در جراحی ثانویه نیز با توجه به تشخیص پزشک ، بیمار می تواند به بینی تازه جراحی شده خود چسب بزند. چسب زدن به بینی نیز همانند جراحی ابتدایی ، بعد از برداشتن آتل توسط پزشک انجام می شود.

چگونه افتادگی بینی با جراحی بینی ترمیمی درمان می شود ؟

یکی از عارضه هایی که برخی از زیبا جویان بعد از جراحی زیبایی بینی دچار آن می شوند ، افتادگی نوک بینی می باشد. در واقع با توجه به تغییرات اعمال شده بر روی بینی افراد ممکن است بینی استحکام لازم را نداشته باشد و به مرور دچار افتادگی شود. در نتیجه تنها پروسه جراحی بینی ثانویه می تواند در بهبود و درمان این عارضه موثر باشد. قرار گرفتن تحت این جراحی مسئله ای بسیار مهم بوده و افراد هرگز نباید برای انجام آن به پزشک کم تجربه مراجعه کنند ، زیرا این پروسه زیبایی و درمانی دارای پیچیدگی های منحصر به فرد خود بوده که باید در انتخاب جراح بینی حاذق و ماهر دقت و توجه کافی داشته باشند.

درمان اسکار موجود بر روی پوست بینی  با جراحی بینی ترمیمی امکان پذیر است ؟

در طول روند جراحی زیبایی بینی اولیه ، به منظور ایجاد تغییرات در چارچوب استخوانی و غضروفی بینی افراد ، ضربه هایی به بینی وارد خواهد شد و برش هایی نیز بر روی پوست بینی ایجاد می شود. در پی این رخ داد ها سلول های فیبروبلاست شروع به ترمیم فیبر های کلاژن و سایر پروتئین ها می کنند ، تا به فرایند بهبودی آسیب های وارد شده پوست کمک کنند. به همین منظور جهت تقویت پوست آسیب دیده ، بافت اسکار ضخیم ایجاد خواهد شد. در برخی موارد بسیار جدی این بافت و این اسکار ضخیم می تواند مشکلات زیبایی بسیاری را برای زیبا جویان به وجود آورد ، که با استفاده از جراحی بینی ترمیمی می تواند هرگونه بد شکلی و اسکار باقی مانده از جراحی بینی اولیه را بهبود بخشد.