یکی از رایج ترین بیماری های متابولیسمی در افراد بیماری قند خون می باشد که باعث اختلال در سوخت و ساز بدن می شود. افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند و می خواهند که جراحی بینی انجام دهند بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را که با عنوان جراحی بینی در افراد دیابتی تهیه شده مطالعه کنند.

نکاتی درباره جراحی بینی در افراد دیابتی

باید بگوییم که عمل جراحی بینی در افراد دیابتی انجام می شود به شرطی که آن ها مراقبت های قبل و بعد از جراحی را رعایت کنند. فرد دیابتی پیش از اقدام برای عمل بهتر است آزمایشاتی را که جراح بینی تجویز نموده به طور کامل انجام دهد و نتیجه آن را برای بررسی های بیشتر به جراح بینی نشان دهد تا در صورتی که میزان قند بالا یا پایین بود اقدام به کنترل و تنظیم آن نماید. مقدار قند خون در هر فرد نرمال و سالمی کمتر از 150 می باشد.

جراحی بینی در افراد دیابتی

اقدامات قبل از جراحی بینی در افراد دیابتی

  • فرد دیابتی در شب قبل از عمل جراحی رینوپلاستی باید تغذیه مناسبی داشته باشد.
  • به مدت 8 ساعت پیش از جراحی چیزی میل نکرده و ناشتا باشد.
  • یک جراح بینی خوب به بیمار دیابتی خود پیشنهاد می کند دو ساعت قبل از جراحی از آبمیوه بدون پالپ بنوشد.
  • روز عمل جراحی در افراد دیابتی ، آن ها باید دوز مصرفی انسولین خود را تزریق نمایند و در صورتی که دارویی استفاده می کنند در آن روز استفاده نکنند.

ملاحظات بیهوشی در بیماران دیابتی

به این نکته مهم توجه کنید که بیهوشی در بیماران دیابتی باعث بروز تغییرات متابولیک در آن ها شده و کنترل قند در آن ها را دشوار می کند، به همین منظور برای اینکه فرد دیابتی نتیجه ایده آلی از جراحی بین یبه دست آورد و در حین جراحی دچار مشکلی نشود باید نوع دیابت ، وضعیت متابولیک و عوارض مزمن در آن ها به طور دقیق بررسی شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی در افراد دیابتی

داروهایی را که بهترین جراح بینی برای تان تجویز نموده است به طور کامل استفاده کنید تا دچار مشکلی نشوید.

بعد از انجام عمل جراحی تغذیه مناسبی داشته باشید، به این نکته توجه کنید که از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد خودداری نمایید.

از انجام فعالیت های سنگین بعد از عمل جراحی جدا خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی می توانید به مقالات جامعی که دکتر کیوان خوشخو تهیه نموده و در وب سایت ایشان موجود است مراجعه کنید.

جراحی بینی در افراد دیابتی

تاثیر عمل بینی بر روی سطح قند خون در افراد دیابتی

وقتی فشار به بدن وارد می شود، سطح قند خون تحت تاثیر قرار می گیرد. زمانی که بدن در این شرایط وارد آمدن فشار، قرار می گیرد، گلوکز بیشتری تولید می کند. رینوپلاستی یا هر جراحی دیگری می تواند تنش یا فشار فیزیکی و روحی را در بدن ایجاد کند. همین امر، قند خون را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالت طبیعی، وقتی منبع استرس از بین می رود، هورمون ها به حالت نرمال بازگشته و سطح قند خون نیز به حالت عادی خود یعنی سطح قبل از وارد آمدن استرس بازمی گردد. وقتی بیمار، دیابتی باشد و در معرض منبع استرس و فشار قرار گیرد، موقعیت مربوط به هورمون ها و سطح قند خون، به حالت نرمال قبل از ورود تنش، باز نمی گردد. قند اضافی تولید شده، توسط بدن جذب نمی شود و در نتیجه قند خون بالا می رود.

خطر جراحی بینی در افراد دیابتی

به طور کلی، یکی از بزرگ ترین خطراتی که افراد دیابتی در زمان انجام جراحی یا هر جراحی دیگری با آن روبرو هستند، سطح قند خون بالا است که در توانایی بدن در بهبود یافتن، اختلال ایجاد می کند. مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که افراد دارای قند خون بالا، بعد از جراحی، مشکلات بیشتری را در طول فرایند بهبود زخم های جراحی خود تجربه می کنند. به همین دلیل، کیفیت و فرایند مراقبت های این دسته از افراد به منظور پیشگیری از بروز عوارض جانبی مرتبط با بالا رفتن قند خون، اندکی خاص می باشد. با رعایت دقیق دستورالعمل های پزشک، قبل از فرایند، در طول آن و بعد از پروسیجر، می توان کیفیت آن را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داد.

استفاده از کورتون در افراد دیابتی بعد از جراحی

کورتون در کاهش تورم و سرعت بخشیدن به فروکش کردن ورم بعد از جراحی ، ایفای نقش می کند. ولی با توجه به حساس بودن نوسانات سطح قند خون در افراد دیابتی، و تاثیر احتمالی کورتون در تغییر دادن این سطح قند خون، بهتر است از تزریق کورتون به بینی بعد از جراحی بینی در افراد دیابتی، اجتناب به عمل آید.

مراقبت های تغذیه ای در افراد دیابتی بعد از جراحی دماغ

مواد غذایی که در سبد رژیم غذایی روزانه مان گنجانده ایم، بر روی قند خون، تاثیر گذار هستند. به همین دلیل، اهمیت توجه به آنچه بعد از جراحی می خوریم و می نوشیم، چند برابر می شود. عملکرد ما در تغذیه بعد از عمل جراحی باید به گونه ای باشد که تا حد امکان، زمینه ایجاد نوسانات قند خون فراهم نشود. در این مرحله، توجه به توصیه های پزشک، و اجرای صحیح آنها می تواند گام موثری محسوب شده و به شما در داشتن یک تجربه خوب دوره ریکاوری بعد از عمل جراحی تان کمک کند.

بهترین جراح بینی افراد دیابتی

با توجه به اینکه نوسانات قند خون در افراد دیابتی یک مداخله در فرایند جراحی محسوب می شود، ایجاد شرایطی که تحت آن، جراحی در یک موقعیت کاملاً کنترل شده و بدون بروز هر گونه مشکل احتمالی، با الویت دادن به سلامت بیمار، انجام شود، مهم ترین فاکتور در تجربه کردن یک فرایند جراحی هموار و بدون خطر، به شمار می آید. دکتر کیوان خوشخو، با ارائه دستورالعمل های مراقبتی قبل از جراحی، انجام جراحی تحت شرایط کاملاً کنترل شده و تحت نظارت در حین فرایند، و همراهی کردن بیمار در مرحله بهبود و نظارت کامل بر شرایط او، کل پروسه را به شکلی پیش می برد که هیچگونه شرایط تهدید آمیزی برای سلامت بیمار حادث نشده و نتیجه مطلوب از آن حاصل گردد.

هزینه جراحـی بینی در افراد دیابتی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه های بیمارستان و متخصص بیهوشی ، هزینه داروها و آزمایشات ، هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.

به ایننکته توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه به هر جراح بینی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید و نمونه کارهای او را برای اطمینان بیشتر مشاهده کنید.