عوامل بسیاری همچون کهولت سن موجب می شود که ظاهر پلک ها دستخوش تغییراتی همچون افتادگی، بروز پف و غیره شوند که تمامی این موارد شادابی و زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. با انجام جراحی پلک که در اصطلاح به آن بلفاروپلاستی نیز گفته می شود می توان ایرادات موجود در پلک ها را برطرف کرد. لازم به ذکر است که جراحی زیبایی پلک قابل انجام بر هر 4 پلک بالا و پایین بوده و لزوم دستیابی به یک نتیجه رضایت بخش از آن، انتخاب بهترین جراح پلک و رعایت اقدامات قبل و بعد از آن می باشد که در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با اقدامات قبل از جراحی پلک در اختیارتان قرار دهیم.

 

اقدامـات قبل از جراحی پلک چیست؟

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی عبارت است از انتخاب یک جراح پلک مجرب و انجام مراقبت های قبل از جراحی زیبایی پلک

هرچه پزشک انتخاب شده توسط شما از تجربه، تخصص و مهارت بیشتری برخوردار باشد نتیجه ای که از عمل زیبایی پلک به دست می آید رضایت بخش تر خواهد بود.

برای اینکه یک جراح خوب تهران را انتخاب کنید لازم است تا در رابطه با ویژگی های او اطلاعاتی را در اختیار قرار داشته باشید و تحقیقات کافی را انجام دهید.

این جراحی یک جراحی اضطراری نیست بنابراین شما وقت لازم برای انتخاب یک جراح پلک خوب را در اختیار دارید.

ویژگی ها و نحوه انتخاب پزشک خوب در تهران

  • زمان کافی را برای مشاوره و اطلاع از وضعیت سلامت بیمار صرف می نماید.
  • تخصص و تجربه کافی در زمینه بلفاروپلاستی را دارد و جراحی های پلک انجام شده توسط ایشان موفقیت آمیز و مورد رضایت بوده است.
  • به سلامت بیمار اهمیت زیادی داده و این مسئله برای او در اولویت است.
  • به سوال های بیمار با صبوری پاسخ می دهد و طرز برخورد خوبی دارد.

برای انتخاب یک جراح پلک خوب

می توان در گوگل جستجو کرده و از افرادی که قبلاً این جراحی زیبایی را انجام داده اند سوال کرد و سپس به تهیه یک لیست از اسامی پزشکان پرداخت.

بعد از تهیه لیست به مطب جراحان پلک بروید، با آن ها صحبت کرده و از آن ها بخواهید تا نمونه کارهای خود را نشان تان دهند.

نکات و اقدامات قبل از جراحی پلک

  1. اگر از داروی خاصی استفاده کرده یا به داروی خاصی حساسیت دارید به جراح پلک خود بگویید.
  2. در رابطه با توقعاتتان از جراحی با پزشک تان صحبت نمایید.
  3. شب قبل شامی سبک خورده و حتماً استحمام کنید.
  4. اگر از دخانیات و مشروبات الکلی استفاده می کنید، مصرف آن ها را به مدت 2 ماه قبل از عمل جراحی قطع نمایید.

مشاوره و طرح درمان

مشاوره قبل از جراحی شما ، یکی از مهم ترین مراحل برای تضمین یک نتیجه جراحی خوب محسوب می شود. پزشک نخست داوطلبی شما را برای روند تعیین می کند. او اهداف جراحی شما را مد نظر قرار می دهد و نیز سلامت کلی و عمومی شما را بررسی می کند. اگر پوست ناحیه پلک شما افتاده و پف کرده باشد ، یا چین و چروک های عمیقی در اطراف چشمان تان وجود داشته باشد ، بلفاروپلاستی ، می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود. برای اینکه داوطلب خوبی برای این درمان باشید ، باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید. بیماری های چشم ، خشکی چشم یا مشکلات خود ایمن ، که فرایند بهبود شما را با مشکل روبرو می کند ، می تواند توانایی تان را برای قرار گرفتن تحت جراحی پلاستیک ، محدود کند.

علاوه بر تعیین داوطلبی برای درمان ، پزشک ، طرح جراحی منحصر به فردی را برای شما خلق می کند. او در خصوص موقعیت برش ها و مقدار بافتی که باید برداشته شود ، تصمیم گیری می نماید. او روندهای دیگر جراحی پلاستیک صورت از قبیل لیفت صورت و ابرو را به منظور بالا تر بردن کیفیت نتیجه نهایی درمان ، توصیه می کند. ترکیب درمان ها می تواند نتایج جامع تری را به دست دهد. در این مرحله ، دستورالعمل های قبل از درمان نیز در اختیار شما قرار داده می شود.

دو هفته قبل از جراحی بلفاروپلاستی

آماده شدن برای بلفاروپلاستی ، نسبتاً آسان است ، ولی شما باید هماهنگی هایی را در خصوص رژیم غذایی و عادات روزمره تان انجام دهید. در طول دو هفته قبل از جراحی شما باید :

از مصرف آسپرین ، ایبوپروفن ، ویتامین E ، قرص های رژیمی ، مکمل های گیاهی ، خودداری کنید.

از مصرف الکل خودداری کنید.

استعمال هر گونه محصولات وابسته به تنباکو را متوقف کنید.

بمنظور سرعت بخشیدن به فرایند بهبود ، مصرف مکمل های ویتامین c را آغاز کنید.

شما باید از قبل برای ریکاوری آماده شوید. با یکی از دوستان یا نزدیکان ، هماهنگی لازم برای بر عهده گرفتن مسئولیت رانندگی بعد از تکمیل عمل برای بازگرداندن شما به منزل را انجام دهید و از وی بخواهید تا چند روز بعد از عمل در کنار شما باشد. وعده های غذایی حاوی منابع غنی از مواد مغذی را از قبل آماده کنید. کمپرس سرد و گاز استریل را تهیه کرده و در منزل قرار دهید. پزشک داروهایی را جهت مصرف در طول دوره بعد از عمل پلک ، تجویز می کند ، آنها را تهیه کرده و در منزل بگذارید. از محل کار خود به مدت حداقل یک هفته بعد از جراحی ، مرخصی بگیرید. لازم است از انجام فعالیت های فیزیکی سنگین ، برای مدت زمان بیشتری فاصله بگیرید.

24 ساعت منتهی به روز فرایند جراحی

شب قبل یا صبح روز جراحی ، دوش بگیرید و موهایتان را بشویید. این کار به حذف باکتری و کاهش خطر عفونت کمک می کند. با صورت تمیز در محل درمان حاضر شوید. آرایش نکنید و از مرطوب کننده استفاده نکنید. اگر موهای بلند دارید ، موهایتان را جمع کنید تا روی صورت تان ریخته نشود. بعد از نیمه شب ، چیزی نخورید و ننوشید.

کلام آخر :

فراموش نکنید که رسیدن به نتیجه خوب و دلخواه از جراحی تنها به روز انجام عمل خلاصه نمی شود. انتخاب جراح خوب ، انجام مراقبت های قبل از جراحی ، جراحی موفق و پس از آن دنبال کردن مراقبت های بعد از جراحی پلک، همگی در رسیدن به نتیجه نهایی موثر هستند و می توانند جراحی زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهند. پس دقت کنید که حتما نکات قبل و بعد عمل که توسط پزشک متخصص در اختیار شما قرار می گیرد را به درستی انجام دهید. البته انتخاب پزشک خوب زیبایی در تهران می تواند طی کردن این مسیر را برای شما بسیار راحت تر و دلپذیرتر کند. دکتر کیوان خوشخو، با داشتن مهارت و توانایی بالا، سال هاست که به ارائه خدمات زیبایی مانند جراحی بینی، جراحی گوش و تزریق فیلر و بوتاکس مشغول هستند و با دانش و تجربه فوق العاده، نتایج بی نظیری را برای زیباجویان عزیز به ارمغان می آورند. در صورتی که داوطلب دریافت خدمات زیبایی هستید، می توانید با خیال راحت به ایشان، مراجعه کنید.